پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

6 رشته جدید تحصیلات تکمیلی در دانشگاه تبریز

رئیس دانشگاه تبریز از موافقت شورای گسترش وزارت علوم با ایجاد شش رشته جدید تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در این دانشگاه خبر داد.
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۸۷ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب: 37294
محمدتقی علوی در گفتگو با مهر افزود: رشته های فلسفه و کلام اسلامی ، زیست شناسی بومی و حقوق اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته های عمران ،خاک و پی و برنامه ریزی درسی با یک بار نوبت پذیرش در مقطع دکتری رشته های نوبنیاد دانشگاه تبریز هستند.   وی اضافه کرد: ایجاد 9 رشته دیگر در مقطع کارشناسی ارشد شامل رشته های انگل شناسی دامپزشکی، تربیت بدنی عمومی، ریاضیات مالی ، آموزش کودکان استثنایی، ژئوشیمی، مهندسی شیمی ، شیمی تجزیه قانونی ، علوم قرآن و حدیث و گیاهان زینتی در دانشگاه تبریز در دست اقدام است.   رییس دانشگاه تبریز افزود: ایجاد رشته های ژنتیک مولکولی، فوتونیک و برنامه ریزی درسی در مقطع دکتری نیز در حال گذارندن مراحل موافقت اصولی و تصویب نهایی در شورای گسترش وزارت علوم است.   علوی همچنین از تصویب ایجاد دانشکده فناوری های نوین برای نخستین بار در کشور در دانشگاه تبریز خبر داد و اظهار داشت: در این دانشکده رشته های فوتونیک، مکاترونیک و نانوتکنولوژی ارائه می شود.   وی در ارتباط با تعلل دانشگاه تبریز درایجاد کرسی زبان و ادبیات ترکی نیز گفت: تا کنون ایجاد این رشته مورد موافقت شورای گسترش وزارت علوم قرار نگرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *