پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۹

پشت پرده فتنه 88 به روایت رئیس دانشكده وزارت اطلاعات

پنجشنبه ۷ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 262845
رئیس دانشكده امام باقر (ع) وزارت اطلاعات به تشریح عوامل مؤثر داخلی و خارجی در حوادث سال ۸۸ پرداخت.
به گزارش جهان به نقل از آنا‌، حجت‌الاسلام بهشتی رئیس دانشكده امام باقر(ع) صبح امروز (پنجشنبه) در همایش گرامیداشت "حماسه 9 دی" كه در مركز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما در حال برگزاری است، با اشاره به اینكه در فتنه 88 سه جریان عمده نقش مهمی و اساسی داشتند، گفت: كمیته سه جانبه كه 50 سال پیش توسط سرویس‌های جاسوسی انگلستان، موساد و سی‌آی‌ای به وجود آمده و به نام كمیسیون سه جانبه معروف است، نقش موثری در حوادث فتنه سال 88 داشته است.
 
وی ادامه داد: سازمان مجاهدین خلق نیز به عنوان دومین عامل نقش مهمی را در حوادث پس از انتخابات ایفا كرد و جریان سومی به نام جریان كارگزاران سازندگی و مجمع روحانیون ‌نیز كه هر دو توسط آقای هاشمی رفسنجانی حمایت می‌شد، نقش موثری را در این حوادث ایفا كردند.
 
رئیس دانشكده امام باقر(ع) در  ادامه سخنان خود با بیان اینكه آمریكا پس از فروپاشی شوروی به این نتیجه رسید كه برای تاثیرگذاری در معادلات جهان باید منطقه خاورمیانه را در اختیار خود داشته باشد، گفت: رهبران آمریكا در سال 1991 تصمیم گرفتند هفت منطقه از جهان را به اشغال خود درآورند؛ مسئله‌ای كه همان زمان توسط روزنامه نیوزویك فاش شد و درست به همین دلیل آنها در همان سال تصمیم حمله به عراق را اتخاذ كردند.
در بهمن‌ماه همان سال 3 نفر به نام‌های ابوالفضل فاتح، محمدرضا تاجیك و مهدی هاشمی تلاش‌هایی را صورت می‌دهند كه خاتمی را به موسوی تغییر دهند و این در حالی بود كه حزب‌ مشاركت با این مسئله مخالف بود و موسوی را فردی بی‌عرضه و خودسر كه حرف زدن نیز بلد نیست، ‌می‌شناخت و با حضور وی در انتخابات به جای خاتمی مخالف بود.

 
بهشتی با بیان اینكه آمریكا و اسرائیل همواره قصد حمله به ایران را ‌در نظر داشتند، گفت: آمریكا فكر می‌كند می‌تواند تا سال 2015 به ایران حمله كند اما اسرائیلی‌ها در این زمینه بسیار عجول هستند هرچند پس از حادثه غزه تا حدودی از این موضع كوتاه آمدند.
 
وی افزود: آنها اصرار دارند این امر تا سا‌ل 2023 انجام شود و برای این مسئله از سال 2008 برنامه‌ریزی‌هایی را در این زمینه انجام دادند كه تقویت گروه تروریستی پژاك و گروه ترویستی ریگی از جمله این برنامه‌ریزی‌ها بوده است.
 
رئیس دانشكده امام باقر(ع) ارتباط گیری با مخالفان ایران ‌و هزینه كردن برای آنها را از دیگر اقدامات آمریكا علیه ایران در این فاصله زمانی برشمرد و خاطرنشان كرد: آنها معتقدند حتی اگر سه نفر در منطقه دورافتاده آذربایجان مخالف نظام جمهوری اسلامی باشد، می‌توانند از آنها حمایت كنند تا شاید این افراد در آینده برای آنها منفعتی داشته باشند.
 
بهشتی با اشاره به حوادث فتنه سال 88، به ذكر برخی از اینگونه ارتباط‌گیری‌ها با شهروندان ایرانی پرداخت ‌و گفت: در سال 88 آنها خانه‌های تیمی را با حضور چنین افرادی تشكیل داده بودند و در نظر داشتند در 22 بهمن طبق برنامه‌ریزی‌های خود ضرباتی را به نظام وارد كنند كه البته دستگیر شدند.
 
وی ادامه داد: ایجاد محافلی با نخبگان جامعه بخصوص دانشگاهیان نیز از دیگر برنامه‌های آنهاست كه توسط شخصی به نام حسین رسام در فتنه سال 88 صورت گرفت، به‌طوری كه با حدود 150 نفر از دانشگاهیان ایران ارتباط برقرار كردند و د‌ر نظر داشتند از آنها در مواقع لزوم استفاده كنند.
 
رئیس دانشكده امام باقر(ع) ادامه داد: استحاله نظام جمهوری اسلامی ایران توسط اصلاحات، تشویق به نافرمانی‌های مدنی طبق دستورالعمل جین شارپ، ‌استفاده از هنرمندان با اهدای جوایز بین‌المللی به آنها مانند معتمدآریا، جعفر پناهی و مطرح كردن شخصیتی مانند شیرین عبادی، راه‌اندازی دسته‌ها و گروه‌های كوچك همگی از‌جمله اقداماتی
رئیس دانشكده امام باقر(ع) افزود: آقای هاشمی در آن زمان دست به ریسك زد و به جای اینكه خود را طرفدار نیروهای انقلاب و بسیج قلمداد كند، خود را طرفدار این قشر خاكستری نشان داد و نتیجه آن این شد كه در سال 88 تفكری كه برابر او قرار گرفت، رای آورد.
است كه آنها تلاش می‌كنند در طی زمان با سیاست‌های خود علیه ایران استفاده كنند.
 
بهشتی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مجاهدین خلق در فتنه 88 گفت: از نظر آنها پادگان اشرف باید تا زمانی برقرار بماند كه بتوان از آن در جهت تضعیف نظام اسلامی استفاده كرد، به شكلی كه تمایل نداشتند تا وقوع حوادث سوریه این پادگان را متلاشی كنند زیرا در جریان حوادث سوریه با استفاده از این افراد و در اختیار قرار دادن اسلحه و تجهیزات نظامی از آنها در مرزهای سوریه استفاده كنند و سپس همان برنامه را برای ایران اجرا كنند.
 
وی با بیان اینكه آنها جمهوریخواهان و دموكرات‌ها را علیه ایران بسیج كردند تا بتوانند دوستان ایران را علیه ایران به هم نزدیك كنند، گفت: اگر در سوریه موفق نشوند، برنامه‌های آنها عوض می‌شود.
 
رئیس دانشكده امام باقر(ع) ایجاد جریان انحرافی یكی دیگر از برنامه‌های آنها علیه ایران دانست و افزود: البته ما به جریان انحرافی اعتقاد نداریم بلكه به وجود حلقه انحرافی معتقدیم كه شروع آن در سازمان ملل هنگام سخنرانی آقای احمدی‌نژاد برای اولین بار  به عنوان ریاست جمهوری در این كشور با استفاده از شایعه‌هایی مانند وجود هاله نور و... كلید خورد.
 
وی تصریح كرد: این جریان برای انتخابات مجلس برنامه داشت و پول‌هایی را نیز خرج كرد اما برنامه‌ریزی‌های آنها به هم خورد و برنامه دیگری در دست دارند و تلاش می‌كنند برای فراموش نشدن فتنه، حلقه انحرافی را به جریان فتنه متصل كنند.
 
رئیس دانشكده امام باقر(ع) فعالیت در زمینه نشر كتاب و كارهای تحقیقاتی و استراتژیكی را برای نفوذ لیبرالیسم و این تفكر در مباحث فكری از دیگر برنامه‌های صورت گرفته علیه نظام اسلامی دانست و خاطرنشان كرد: این مساله در دفتر تحقیقات استراتژیك و با پول‌های میلیاردی این دفتر و آقای هاشمی
رئیس دانشكده امام باقر(ع) به برخی از این اظهارنظرها اشاره كرد و گفت: آقای هاشمی در شهریور 87 در دیداری كه با طلبه‌ها داشت، گفت موضوعی را با شما مطرح می‌كنم و بروید و درباره آن تحقیق كنید و آن این است كه اگر در انتخابات آینده تقلبی صورت گرفت، چه كاری باید كرد و این چنین شد كه در شهریور سال 87 كلید تقلب در انتخابات 88 زده شد.
ایجاد شد، به‌طوری‌كه در قم نیز دفتر تشكیل دادند و محسن كدیور مسئول آن شد تا اینكه ‌در فتنه 88 نقش اساسی ایفا كردند و البته در سال 87 نیز مكنونات قلبی خود را در بیانیه جبهه مشاركت بیرون ریختند.
 
بهشتی افزود: برنامه آنها این بود كه ابتدا در انتخابات شورا، مجلس و ریاست جمهوری نیروهای خود و طرفداران دموكراسی را به این نهادها وارد كرده و سپس مجلس خبرگان را در اختیار بگیرند؛ ‌آنها بر این اعتقاد بودند كه تنها قوانینی كه از مسیر دموكراتیك تصویب شده، قابل توجه است و نباید به قوانین اسلامی توجه كرد.
 
وی به نقش "جریان سوم و حزب كارگزاران سازندگی و مجمع روحانیون با محوریت آقای هاشمی" اشاره كرد و گفت: این جریان با محوریت آقای هاشمی و حزب كارگزاران و اشخاصی مانند محسن، مهدی، فائزه، محمد و علی هاشمی و همچنین حسین مرعشی به نام حزب رفسنجانی كه در تعابیر خودشان به نام "حزب بابا" یاد می‌شود، نقشی را در جریان فتنه ایفا كرد.
 
رئیس دانشكده امام باقر(ع) با بیان اینكه تصمیم این جریان برای حوادث 88 بعد از انتخابات سال 84 صورت گرفت، اظهار داشت: در آن زمان آقای هاشمی فرد دوم نظام شناخته می‌شد، یعنی اگر تصمیمی برای نظام اتخاذ می‌شد، آقای هاشمی جزو دو نفری بود كه باید از آن مطلع می‌شد.
 
وی افزود: آن زمان این اشخاص معتقد بودند در جامعه سه قشر وجود دارد، قشری سفید كه طرفدار نظام هستند، قشری سیاه كه مخالف نظامند و قشر خاكستری كه هیچ كدام از این دو نیست و برنامه‌هایی را برای جذب آن باید در دست گرفت؛ قشری كه از نظر آنها 14 میلیون نفر است و هنوز نیز آنها به وجود این قشر معتقدند و تعداد آن را نزدیك به 18 میلیون نفر می‌دانند.
 
رئیس دانشكده امام باقر(ع) افزود: آقای هاشمی در آن زمان دست به ریسك زد و به جای اینكه خود را طرفدار نیروهای انقلاب و بسیج قلمداد كند، خود را طرفدار این قشر خاكستری نشان داد و نتیجه آن این شد كه در سال 88 تفكری كه برابر او قرار گرفت، رای آورد.
 
‌بهشتی تصریح كرد: در بین یاران آقای هاشمی نیز بودند
وی به نقش "جریان سوم و حزب كارگزاران سازندگی و مجمع روحانیون با محوریت آقای هاشمی" اشاره كرد و گفت: این جریان با محوریت آقای هاشمی و حزب كارگزاران و اشخاصی مانند محسن، مهدی، فائزه، محمد و علی هاشمی و همچنین حسین مرعشی به نام حزب رفسنجانی كه در تعابیر خودشان به نام "حزب بابا" یاد می‌شود، نقشی را در جریان فتنه ایفا كرد.
اشخاصی مانند حمید روحانی كه همواره تلاش می‌كردند از او نقطه ضعف بگیرند.
 
وی با بیان اینكه تحركات آقای هاشمی از سال 84 شروع شد اما در سال 87 و اوایل سال 88 شدت بیشتری یافت، گفت: در این زمان شخصی به نام مسیح مهاجری عنوان می‌كرد نظر آقای هاشمی این است كه هر كسی در انتخابات پیروز شود، مگر آقای احمدی‌نژاد.
 
رئیس دانشكده امام باقر(ع) به برخی از این اظهارنظرها اشاره كرد و گفت: آقای هاشمی در شهریور 87 در دیداری كه با طلبه‌ها داشت، گفت موضوعی را با شما مطرح می‌كنم و بروید و درباره آن تحقیق كنید و آن این است كه اگر در انتخابات آینده تقلبی صورت گرفت، چه كاری باید كرد و این چنین شد كه در شهریور سال 87 كلید تقلب در انتخابات 88 زده شد.
 
حجت‌الاسلام بهشتی گفت: این اقدامات ادامه داشت تا زمانی‌كه ‌خاتمی كاندیداتوری خود را برای انتخابات اعلام می‌كند و سه جریان مذكور (كمیته سه‌جانبه، مجاهدین خلق و حزب كارگزاران) بر سر او به توافق می‌رسند اما ‌در بهمن‌ماه همان سال 3 نفر به نام‌های ابوالفضل فاتح، محمدرضا تاجیك و مهدی هاشمی تلاش‌هایی را صورت می‌دهند كه خاتمی را به موسوی تغییر دهند و این در حالی بود كه حزب‌ مشاركت با این مسئله مخالف بود و موسوی را فردی بی‌عرضه و خودسر كه حرف زدن نیز بلد نیست، ‌می‌شناخت و با حضور وی در انتخابات به جای خاتمی مخالف بود.
 
وی افزود: نهایتاً در 20 اسفند ماه 88 خاتمی انصراف می‌دهد و ستادهای او حامی موسوی می‌شوند و مشاركت و حزب كارگزاران تلاش‌های خود را برای حمایت از او به كار می‌‌گیرند و نهایتاً پس از انتخابات حوادثی را كه همه دیدیم و می‌دانیم، د‌ر جریان انتخابات با ادامه سیاست‌های همین افراد علیه نظام جمهوری اسلامی ایران شكل می‌گیرد.
 
رئیس دانشكده امام باقر(ع) با بیان اینكه این جریان به دنبال این است كه لیبرالیزم را  به عنوان دین در جامعه ایران مطرح كند، گفت: شما اساتید دانشگاه به عنوان فرماندهان جنگ نرم باید با بینش و آگاهی خود مانع از تحقق این مسئله در كشور شوید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من نمیدانم با یه هم چین مغزهای محلل و تحلیل گر چرا کشور ...
اینکه گفته می شود هاشمی تلاش داشت هر کسی رای بیاورد به جر احمدی نژاد که خلاف و گناهی نکرده است....
11 بار فرموده اید :رئیس دانشكده امام باقر(ع).
از(( ایشان)) هم می توان استفاده کرد .
Iran, Islamic Republic of
احتمالا اقای هاشمی همان ابتدا اقای رئیس جمهور راخوب شناخت ...
United States
آسمان ریسمان بافتن است نه پشت پرده خواندنی
همه ي سخنانش عين حقيقته
این همان واقعیت است که همه مردم می دانند کدام یک قابل انکار است اینکه آقای هاشمی در دیدار با طلاب از کلمه تقلب استفاده کردند؟ اینکه نظرشان این بود که هر کس غیر از احمدی نژاد رییس جمهور شود؟ اینکه در با نامه موهن و خطبه تفرقه آمیز در تنور فتنه دمیدند؟ اینکه خانم فائزه در فیلم ها و فایل های صوتی منتشر شده در جریان فتنه به صراحت مقابله با رییس جمهور و مسئله تقلب را بهانه برای مقابله با رهبری دانستند ؟ اینکه آقای هاشمی پیشنهاد دادند که ولایت فقیه را که بر پایه اصل امامت و ولایت شکل گرفته و توسط امام راحل بیانگذاری شده به شورای فقهی تبدیل کنند؟ و چه بسا به مرور حذف کنند ؟ اینکه همسرشان در روز انتخابات به مردم توصیه کردند در صورت تقلب بریزند به خیابان ها ؟ ...

نه خیر برادران و خواهران محترم هیچ کدام از فعالیت های این خاندان علیه اصل انقلاب یعنی ولایت فقیه و دست داشتن در فتنه 88 قابل انکار نیست کمی انصاف داشته باشید
United States
حرف ها كاملام منطقي و صحيح است. از غفلت از كيد آمريكا و صهيونيست ها بايد پرهيز كرد.
اگرامروزبعضی می بینند یامی شنوندهاشمی چنین شد وچنان شد .اسنادی هست که اوباامام هم سرناسازگاری داشت ونامه ای تندتر از نامه به حضرت آقا نوشته بودند انگار ایشان داردبانظام معامله می کند. درتاریخ کوتاه اما پرثمرانقلاب اسلامی داشتیم افرادی که به خاطرانقلاب ، خود دستورقتل یادستگیری فرزندانشان راداده اند اما گویا هاشمی به خاطرفرزندانش دستوربراندازی وقتل انقلاب راصادرکرده