جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تلاش اوباما برای همراه کردن چین با خود

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 356742
رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد نقش چین در بازداری کره شمالی از پیشبرد برنامه هسته‌ای تسلیحاتی «به شدت حائز اهمیت» است.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد نقش چین در بازداری کره شمالی از پیشبرد برنامه هسته‌ای تسلیحاتی «به شدت حائز اهمیت» است.

"باراک اوباما " در گفتگو با خبرنگاران در ژاپن تصریح کرد: «مشارکت چین در تحت فشار گذاشتن کره شمالی و هدایت این کشور به مسیری متفاوت، بسیار حائز اهمیت است.»

همچنین رئيس جمهور آمريکا، امروز (پنجشنبه)روسيه را به عدم رعايت توافق ژنو در باره اوکراين متهم کرد.

اوباما در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر ژاپن در توکیو تاکید کرد آمریکا و ژاپن موضع واحدی در برابر اقدامات روسیه در اوکراین اتخاذ کرده اند.

اوباما گفت آمریکا یکی از کشورهای اقیانوس آرام است و همیشه خواهد بود. امنیت و سعادت آمریکا از آینده این منطقه جدانشدنی است به همین علت من اولویت خودم را در تجدید رهبری آمریکا در منطقه آسیا و اقیانوس آرام گذاشته ام. استراتژی ما در بنای امنیت منطقه و پیشرفت اقتصادی منطقه اساس ائتلاف تاریخی ما با کشورهای منطقه از جمله ژاپن است. ائتلاف ما با ژاپن در سال‌های اخیر حتی قویتر هم شده است. تحت رهبری "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن، این کشور تلاش می کند کمک بیشتری به صلح و امنیت در سراسر جهان بکند و آمریکا از این مسئله استقبال می کند. ما در گفتگوهایمان توافق کردیم همکاری‌های امنیتی را تعمیق بخشیم. ما همچنین برای جابجایی نیروهایمان در منطقه از جمله اوکیناوا گفتگو کردیم و در این خصوص پیشرفت‌ها ادامه دارد تا به این ترتیب تاثیر پایگاههای نظامی ما بر مردم محلی کمتر شود. همانطور که ما توان دفاعی خود را در منطقه مدرنتر و پیشرفته تر می کنیم ، نیروهای ما در ژاپن از پیشرفته ترین توانمندی‌های نظامی برخوردار می شوند. ما در کنار هم خواستار حل مناقشات منطقه ای از جمله دریایی از طریق مسالمت آمیز و گفتگو هستیم. ما تعهدات مشترکی به اصول بنیادین از جمله آزادی حرکت و احترام برای قوانین بین المللی داریم. باید تاکید کنم تعهد ما به امنیت ژاپن خلل ناپذیر است و ماده پنجم این پیمان همه سرزمینهای تحت اداره ژاپن از جمله جزیره سینکاکو را در بر می گیرد. کشورهای ما به همراه جمهوری کره در عزم برای خلع سلاح هسته ای کره شمالی ، متحد هستیم و همچنین ما در دادن پاسخی محکم به اقدامات تحریک آمیز کره شمالی متحد هستیم. ما همچنین در کنار ژاپن هستیم و به این کشور برای حل مسئله ناراحت کننده ربوده شدن اتباع ژاپن به دست رژیم کره شمالی کمک می کنیم. فراتر از شمال شرق آسیا ، ژاپن و آمریکا همچنین با یکدیگر همکاری می کنند تا هماهنگی‌های اقتصادی، دیپلماتیک و امنیتی را با شرکای خود در آسه آن تقویت کنند. ما به عنوان شرکای جهانی همکاریهای خود را عمیق تر می کنیم که از همکاری در رساندن کمک‌های بشردوستانه به مردم طوفان زده فیلیپین در سال گذشته تا دادن پاسخی متحد به مداخله نظامی روسیه در اوکراین، گسترده است.

ما در زمینه پیمان شراکت تجاری آسیا و اقیانوس آرام پیشرفت زیادی کرده ایم. این پیمان باعث اشتغالزایی و رشد اقتصادی در آمریکا و اصلاحات اقتصادی و احیای اقتصادی در ژاپن می شود. ما درباره مسائلی نظیر خودروسازی و کشاورزی به توافق نزدیکتر شده ایم. من خیلی رک و صادقانه بگویم کارخانه داران و کشاورزان در آمریکا لازم است دسترسی قابل قبولی به بازارهای تحت پوشش این پیمان از جمله در ژاپن داشته باشند. همین است که این پیمان را قراردادی خوب برای آمریکا، برای کشاورزان، مصرف کنندگان و خانواده های آمریکایی می کند. این حداقل خواسته من است و کمتر از این را نمی پذیرم. در عین حال آبه نخست وزیر ژاپن نیز متعهد شده است اقتصاد کشورش را اصلاح و تقویت کند و این پیمان بخش مهمی از آن است. همانطور که به آبه گفتم ژاپن این فرصت را دارد که از طریق پیمان شراکت تجاری آسیا و اقیانوسیه بتواند نقش کلیدی و رهبری در منطقه آسیا و اقیانوس آرام در این قرن داشته باشد. بنابراین اکنون زمان آن است گام‌های شجاعانه لازم برای رسیدن به توافق جامع برداشته شود و من معتقدم می توانیم این کار را انجام دهیم. ما همچنین در زمینه انرژیه‌ای پاک همکاری بیشتری خواهیم داشت. استفاده از انرژی‌های پاک علاوه بر کمک به رشد اقتصاد جهانی با پدیده تغییرات اقلیمی نیز مقابله می‌کند.
https://jahannews.com/vdceep8xwjh8nfi.b9bj.html
jahannews.com/vdceep8xwjh8nfi.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *