جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

وضعیت ذخیره آب در ۹ سد بزرگ

شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب: 355743
با کاهش ۷ درصدی حجم آب ورودی به سدهای استان خوزستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، در حال حاضر ۸۶ درصد از مخزن سد کارون ۴ و ۹۵ درصد از مخزن سد مسجدسلیمان از آب پُر شده اما ذخیره سد کرخه ۳۵ درصد و سیمره نیز تنها ۱۷ درصد است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجم فعلی آب موجود در مخازن سدهای استان خوزستان ۱۵ ميليارد و ۹۸ ميليون مترمكعب ثبت شده است که ۷ درصد در مقایسه با زمان مشابه پارسال كاهش یافته است.

حجم آب موجود در مخازن سدهاي خوزستان در مدت مشابه سال آبي گذشته، ۱۴ ميليارد و ۳۶۰ ميليون مترمكعب گزارش شده بود. همچنين از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حجم آب ورودي به مخازن سدهای استان خوزستان ۱۱ ميليارد و ۱۴۸ ميليون مترمكعب ثبت شده است.

همچنین حجم آب ورودي به مخازن سدهاي خوزستان در مدت مشابه سال آبي گذشته، ۱۱ ميليارد و ۹۶۵ ميليون مترمكعب گزارش شده بود.

براساس اين گزارش، هم اکنون ۹۵ درصد از حجم مخزن سد مسجد سليمان، ۶۷ درصد از حجم مخزن سد مارون، ۸۶ درصد از حجم مخزن سد شهيد عباسپور و ۸۶ درصد از حجم مخزن سد كارون ۴ از آب پُر شده است.

همچنين در حال حاضر، ۷۶ درصد از حجم مخزن كارون ۳، ۶۳ درصد از حجم مخزن سد گتوند، ۹۶ درصد از حجم مخزن سد دز، ۳۵ درصد از حجم مخزن سد كرخه و ۱۷ درصد از حجم مخزن سد سيمره دارای آب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *