جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۰
۲۱

انتقاد شدید مراجع تقلید از وزارت ارشاد

شکایات پشت شکایات برای ما می‌آید
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۴
کد مطلب: 405648
مراجع عالیقدر شیعیان با انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفتند: هر جریانی که بر خلاف امام و اسلام باشد مورد تایید نیست، ما اجازه نمی‌دهیم برخی مسائل خلاف شرع با صدور مجوزهایی که ارشاد برای آن می‌دهد معمول و مرسوم شود و جلوی آن را می‌گیریم.
انتقاد شدید مراجع تقلید از وزارت ارشاد
به گزارش جهان، آیات عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و سبحانی از عملکرد و مجوزهای اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شدت انتقاد کردند.

اجازه نخواهیم داد وزارت ارشاد هر کار دلش خواست انجام دهد

آیت الله نوری همدانی امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با انتقاد شدید از عملکرد وزارت ارشاد و صدور مجوز خوانندگی برای زنان، تصریح کردند: حوزه انقلابی و بیدار و علما اجازه نخواهند داد این‌ها هر کاری دلشان خواست بر خلاف اسلام و ارزش‌های انقلاب انجام دهند.

ایشان گفتند: هر جریانی که بر خلاف امام و اسلام باشد مورد تایید نیست، ما اجازه نمی‌دهیم برخی مسائل خلاف شرع با صدور مجوزهایی که ارشاد برای آن می‌دهد معمول و مرسوم شود و جلوی آن را می‌گیریم.

آیت الله نوری همدانی تاکید کردند: خواندن زنان در برابر مردان به نص صریح قرآن حرام است و در این بین فرقی بین تک خوانی و همخوانی وجود ندارد؛ بنابراین وزارت ارشاد حق ندارد چنین مجوزی بدهد، مردم نیز چنین اجازه‌ای را به آن‌ها نمی‌دهند.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کردند: هر فیلم و جشنواره و برنامه‌ای که متضمن ارزش‌های انقلاب باشد ما از آن حمایت می‌کنیم اما اگر این گونه نباشد ما با آن مخالفیم و جلوی آن را می‌گیریم و به وزارت ارشاد هم اجازه چنین کاری را نخواهیم داد.

مردم از وزارت ارشاد گله‌مند هستند

آیت الله مکارم شیرازی هم در درس خارج فقه خود به درخواست‌های مکرر از ایشان برای واکنش به اقدامات وزارت ارشاد اشاره کرده گفتند: مردم از وزارت ارشاد گله‌مند هستند.

این مرجع تقلید گفتند: وزارت ارشاد ارزش‌های انقلاب و اسلام را زیر پا می‌گذارد و داد مردم انقلابی بلند شده است؛ شکایات پشت شکایات برای ما می‌آید که وزارت ارشاد باید اسلامی باشد.

ایشان افزودند: امیدواریم که این گفته سبب بیداری مسئولان کشور مخصوصا وزارت ارشاد شود و در کارهای خود تجدید نظر کنند و مردم انقلابی و مومن را ناراضی نکنند.

منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف نمی‌شود

آیت الله صافی گلپایگانی نیز از مجوزهای خلاف شرع وزارت ارشاد انتقاد کرده و گفتند: منکر هرگز با مجوّز نهادی، معروف و مشروع نخواهد شد.

ایشان امروز در درس خارج گفتند: دولتمردان همانطور که به مسائل اقتصادی و رفاه و آسایش مردم باید توجه داشته باشند، به مسائل دینی و اخلاقیات در جامعه هم باید بیشتر توجه کنند.

این مرجع تقلید تاکید کردند: مردم با ایمان و دلسوزان انقلاب اسلامی توقع دارند مسئولان وزارت ارشاد به وظایف دینی خود عمل کند و جلوی منکرات و محرّمات را بگیرند.

آیت الله صافی گلپایگانی افزودند: وزارت ارشاد اسلامی وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارد و شیوع بعضی از منکرات در جامعه موجب تضعیف نظام اسلامی است.

خبر تکمیلی/
*آقای وزیر مگر تو اهل فتوا هستی؟ استغفار کنید
آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید هم در دیدار شهردار تهران از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نسبت به صدور مجوز برای تک خوانی بانوان به شدت انتقاد کرد.
 
وی افزود: بنده بسیار گلایه‌مند هستم که فرزند یک روحانی فتوایی درباره تک‌خوانی بانوان می‌دهد؛ یعنی تمام مشکلات ما حل شده و تنها این مشکل باقی مانده است که دختری بیاید و تک خوانی بکند؟ چقدر برای ما زننده است؛ این فتوا به کشورهای همانند امارات و دیگر کشورهای عربی می‌رود و بر می‌گردند می‌گویند که این‌ها دروغ می‌گویند و ادعا می‌کنند که اسلامی هستند؛ ولی نمی‌‌دانند که این حرف یک نفر است حرف نظام نیست.
 
حضرت آیت‌الله سبحانی خطاب به حاضران تأکید کرد: این گله را به گوش این آقا برسانید که آیا تو اهل فتوا هستی؛ ما مجلس، قانون، شورای نگهبان داریم که باید این‌ها صحبت کننده نه تو؛ جای گله است، ایشان از این کار استغفار کند، یعنی حرفش را پس بگیرد، معصوم نیست.
 
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 41 سوره حج، اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه افراد دانست و گفت: 22 بهمن یکی از مصادیق این آیه است؛ خدا در این روز همه چیز را به مؤمنان و متدینین داد.
 
وی افزود: در نظام سابق برای افتتاح یک مدرسه اسلامی باید بسیار تلاش می‌کردیم؛ ولی خدا در 22 بهمن سال 57 همه امکانات کشور را در اختیار متدینین، علما، دانشمندان و مسلمانان قرار داد.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به مجاهدت‌های امام راحل برای پیروزی انقلاب اسلامی، این نظام و انقلاب اسلامی را نعمت الهی دانست و بیان داشت: هر نعمتی در کنار خود نیاز به شکر دارد؛ شکر انقلاب این است که نظام خود را تحت اصول اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و پرداخت صدقه حفظ کنیم.
 
وی تصریح کرد: اگر شکرگذار نباشیم و کوتاه بیایم خدا این نظام را از ما می‌گیرد؛ متأسفانه امروز در جامعه مشکل بی حجابی و بد حجابی حل نشده است؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ دولت، قدرت و ثروت داریم که باید اسلام را پیاده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجیداعتمادی
وقتی آقای وزیر میفرمایند به آقای هاشمی نزدیکترم تاپدرم باشیب ملایم اززشها ضد ارزش میشود ومنکرها معروف
Serbia
ببخشید شما تاج سر اما آقایون الان نوش دارو بعد مرگ سهراب نیست!
منکه گله ندارم
....
واقعا برای ارشاد متاسفم.چرا همش افراط و تفریط؟؟
موسوی
خداوند این مراجع عظیم را حفظ بکند.انشاالله
Iran, Islamic Republic of
شاید خیلی دیر شده است. چرا که این اقدامات مفسدانه در حال نهادینه شدن در جامعه شده .
ایمانی
مراجع تقلید وروحانیت حوزه علمیه قم با بصیرت وانقلابی در باره خلع لباس خاتمی هم ا ز دادگاه روحانیت در خواست کنید .خداوند شما را در پناه خودش حفظ کند
حامد
سلام.
عزیزم وزارت ارشاد اشتباه کرده. مراجع تقلید عزیز هم شاکی شدن.
به خاتمی چه مربوطه. سیاسی نکن برادر من.
بهترین جمله در سالگرد امام مظلوم:

امام خمینی(ره):نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد!
آقای وزیر حواست باشد شب اول قبر هیچ کدام از این کسانی که برای رضایتشان کار می کنی کاری از دستشون بر نمی آید
مرگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
خدا ایشان را حفظ کند
ان شاء الله که گوش شنوایی باشد و مسئولان قضایی نیز پیگیر مسئله باشند تا شاهد وقایعی از این دست در میهن اسلامی مان نباشیم
علیرضااحمدی
خداوندطول عمرهمراه باسلامتی به مراجع بزرگوارماعطافرماید.
تمام ملت مسلمان ایران ازوزارت ارشادگله دارندوامیدواریم دراین موردتجدیدنظرکنند.
سارا
خداوند همه علمای اسلام را حفظ کند از جمیع بلیات. ....
صادق
وقتی تک خوانی از مختار نامه به بهانه محلی بودن شروع میشه باید منتظر بد تر از اینها باشیم.خدا به خیر کنه
مهدی
خدا مراجع تقلیدمان را حفظ کند!
اما وقتی در فیلم مختار، زنی به صورت تک خوانی و سنتی آواز میخواند کسی هم چیزی نمیگوید به این جاها هم کشیده میشود!
مگر به فتوای آیت الله نوری همدانی هر گونه آوازه خوانی زنها در برابر مردان حرام نیست!
محمد
Iran, Islamic Republic of
توجه شما رو به مقاله عصر ایران جلب میکنم . لطفا بدون احساس وابستگی سیاسی این مقاله رو بخونید-انشاا... دت از سر وزارت ارشاد بردارید
Iran, Islamic Republic of
جالبه که همه بصورت همزمان و خیلی خود جوش به وزارت ارشاد حمله کردند
حامد
Iran, Islamic Republic of
سلام
با تشکر از فقهای عزیز و دلسوز دین
با عرض اخلاص و ادب
دغدغه بسیار ارزشمندی است اما فقه حکومتی که حضرت امام مطرح کردند و حضرت آقا از حوزه علمیه انتظار دارند کجاس؟
طاهر
اعمال غیرمتعهدانه وازروی ضعف ایمان برخی مدیران جامعه مارابه یاداین میاندازدکه هرچه بگنددنمکش می زنندوای به روزی که بگنددنمک
افشین
با تشکر از شما مراجع تقلید نگرانی های ما را مقداری کم کردید
رضا
واقعا متاسفم که هر نظری رو منتشر نمیکنید.
اون وقت هی بگید ما تو این کشور آزادی بیان داریم