پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

عضو هیات مدیره بانک ملی: عذرخواهی کردیم

سه شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب: 425745
معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی با ابراز تاسف از عدم وصول یک میلیون پیامک به مشتریان گفت: طبق وظیفه ازهمه مشتریان بانک ملی عذر خواهی کرده و گفت که با وجود داشتن یک جلسه بین المللی برای مدیر عامل بانک ملی، دکتر همتی هم شخصا پیام عذرخواهی از مشتریان را نگارش کرده که در حال حاضر در شبکه اطلاع رسانی بانک ملی موجود است.
به گزارش جهان، معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی در گفتگو با «نسیم» برآورد کرد که دستکم ۵ درصد از مشتریان این بانک از دریافت سرویس ویژه پیامک این بانک انصراف دهند و افزود که با پایش اطلاعات تاکنون، سه درصد از مشتریان بانک ملی از دریافت سرویس ویژه انصراف داده اند.

"سامانه ارسال پیامک ویژه بانک ملی دایر بر این منوال بوده که با برداشت و واریز هرگونه مبلغ به حساب مشتری، پیامک تاییدیه آن برای دارنده حساب ارسال می شود که در طول یکسال آبونمان آن هم ۱۰۰ هزار ریال خواهد بود."

سیدولی الله فاطمی اردکانی درگفتگو با نسیم از ارسال۵۰ میلیون پیامک توسط دو پیمانکار و به صورت موازی برای هشت میلیون مشتری این بانک ظرف مدت سه روز اخیرخبر داد و اعلام داشت که بانک ملی یک بانک دولتی بوده و بودجه محدودی برای ارسال پیامک دارد که طبق برآوردها، هزینه ارسال پیامک درسالجاری حدود ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد بود، بنابراین بانک ملی چاره ای جزکاهش هزینه های جاری ندارد ولو با کم شدن تعدادی از مشتریان این بانک.

عضو هیات مدیره بانک ملی تعداد صاحبان حساب کنونی این بانک را حدود ۳۰ میلیون حساب برشمرد که به نظر می رسد مربوط به ۲۰ میلیون مشتری باشد و افزود که به مرور سامانه سرویس عادی پیامک این بانک برای ۱۵ میلیون مشتری بانک فعال خواهد شد.

"سرویس عادی بانک ملی هم ، شامل سامانه ای بوده که درآن فقط برای برداشت مبالغ با اهمیت برای مشتریان، پیامک ارسال خواهد شدکه این پیامک هم هزینه ای برای مشتریان در برنخواهد داشت."

با وجود عدم اشاره این مقام مسئول دربانک ملی در مورد میزان رقم مبالغ با اهمیت اما احتمال آن می رود که منظور، ارقام بیش از یک میلیون ریال، در زمره مبالغ با اهمیت تلقی خواهد شد.

فاطمی اردکانی، از تلاش این بانک برای گسترده ترکردن دایره سرویس عادی بانک ملی ازهشت به ۱۵ میلیون مشتری این بانک خبرداد و به نسیم گفت که افراد علاقمند به دریافت سرویس ویژه باید بخشی از هزینه دریافت پیامک را تقبل کنند و ادامه داد که با هدف رعایت مسایل امنیتی از سوی بانک ملی، ارسال پیامک برای برداشت مبالغ با اهمیت برای مشتریان سرویس عادی فعال می شود.

وی، با ابراز تاسف از عدم وصول یک میلیون پیامک به مشتریان، از احضار پیمانکار مسئول ارسال پیامک با هدف بررسی وضعیت به وجودآمده خبرداد و گفت که شکایت احتمالی ازپیمانکار مسئول در صورت قطعی شدن سهل انگاری این شرکت قطعی است وگفت که بانک ملی با وجودپرداخت وجه ارسال هشت میلیون پیامک در روزهای قبل، تصور می کرد که پیامک ها ارسال شده در حالیکه این پیمانکار هیچ بازخوردی از عملکرد خویش به بانک ملی منعکس نکرده است.

معاون فناوری اطلاعات و شبکه ارتباطات بانک ملی، خلع ید و یا ادامه همکاری با این پیمانکار را منوط به دریافت پاسخ او دانست و در عین حال تاکید کرد که مقرر شده در آینده به صورت مستقیم با اپراتور تلفن همراه و بدون بهره گیری از شرکت های واسطه ای سامانه پیامک بانک ملی فعال سازی می شود.

وی، از حضور دو تیم بازرسی از بانک مرکزی و مراجع ذیربط در بانک ملی ،با هدف رویت مستندات بانک اشاره داشت و گفت که دو تیم مذکور هم تایید کرده اند که بانک ملی رفتاری غیرقانونی نداشته است.

وی، مدعی شد که هیچ بانکی در کشور از جمله بانک ملی فعالیت غیر قانونی انجام نمی دهد و افزود که بانک ملی در راستای مشتری مداری، معتقد به اطلاع رسانی به مشتریان برای دریافت هزینه پیامک است.

فاطمی اردکانی اعلام داشت که طبق وظیفه ازهمه مشتریان بانک ملی عذر خواهی کرده و گفت که با وجود داشتن یک جلسه بین المللی برای مدیر عامل بانک ملی، دکتر همتی هم شخصا پیام عذرخواهی از مشتریان را نگارش کرده که در حال حاضر در شبکه اطلاعزرسانی بانک ملی موجود است.

وی، گفت که ما مسئولیت این رخداد اخیر را پذیرفته ایم و مشتریان بانک این حق را به مجریان بدهند که ممکن است ما نیز دچار خطایی بشویم و این خطاباید به نام فرد ثبت شود نه بانک ملی.

عضو هیات مدیره بانک ملی ازهجمه سنگین وارد شده بر علیه بانک ملی درشبکه های مجازی به عنوان یک شوک مطلق خارج از تصور برای مدیران بانک ملی یاد کرد و گفت که اگر نرم افزاربانک از وضعیت مطلوبتری برخوردار بود به طور قطع تصمیمات بهتری اتخاذ می شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *