جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

خودرويک‎آمريکايی‌دردست‌‌داعش+تصاویر

جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۹
کد مطلب: 397044
این شهروند آمریکایی که به اتهام همکاری با تروریسم تحت پیگرد قرار گرفته است می گوید:« این خودرو را سه سال قبل فروختم اما فراموش کردم نام و شمار ه تلفن شرکت را از روی آن پاک کنم.»
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران، انتشار تصاویری از خودروی شخصی یک شهروند آمریکایی به عنوان خودروی نظامی یک گروه تروریستی در سوریه، موجب دردسر برای این فرد آمریکایی شده است.

به گزارش روزنامه دیلی میل، "مارک آبر هالتزر” شهروند آمریکایی است که شرکت لوله و اتصالات دارد اما خودروی شخصی او با آرم و شماره تلفن شرکت، در سوریه و در دست عناصر وابسته به گروه موسوم به «انصار دین» رویت شده است. این خودرو در شرایطی در سوریه دیده شد که روی آن سلاح سنگین ضد هواپیما قرار داشت.


این شهروند آمریکایی که به اتهام همکاری با تروریسم تحت پیگرد قرار گرفته است می گوید:« این خودرو را سه سال قبل فروختم اما فراموش کردم نام و شمار ه تلفن شرکت را از روی آن پاک کنم.»

آبر هالتزر تاکنون به سوریه سفر نکرده و هیچگاه عضو گروههای تروریستی نبوده است. او از اهالی تگزاس آمریکاست و در این شهر به شغل لوله کشی مشغول است. مشکل این شهروند آمریکایی زمانی آغاز شد که در تصاویری ویدیویی که عناصر گروه «انصار دین» در توئیتر منتشر کرده اند خودروی فورد اف ۲۵۰ با نام و شماره تلفن شرکت لوله و اتصالات مارک آبر هالتزر اما حامل سلاح سنگین ضد هواپیما مشاهده شد.

این خودرو پیش از این در مالکیت آبر هالتزر بود در نتیجه این سئوال برای دستگاههای اطلاعاتی آمریکا مطرح شده است که این خودرو چگونه به سوریه منتقل شد؟.

پیگرد امنیتی و قضایی این لوله کش آمریکایی او را وادار کرد تا برای بیگناهی خود وکیل حقوقی را استخدام کند و هم زمان رایزنی هایی را با مسئولان توئیتر آغاز کند تا بتواند ویدیوی منتشر شده در توئیتر را حذف کند.




آبر هالتزر

او می گوید:« این خودرو را سه سال قبل به نمایشگاهی با نام «اتو نیشن» فروخته ام اما فراموش کردم نام و شماره تلفن شرکت را از آن پاک کنم و اعتراف می کنم این کار اشتباه بزرگی بوده است.»

شرکت اتو نیشن نیز اظهارات این شهروند آمریکایی را تایید کرد اما خود را نیز در این زمینه مسئول ندانست و ابراز داشت:« این خودرو در یک حراجی به فروش رسید و پس از آن نیز چندین بار دست به دست شد و حال از سوریه سر در آورده است.»
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *