چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱۶
رسانه های خارجی گزارش می دهند؛

سهم موسوی و یارانش در صدور قطعنامه علیه ایران چه بود؟

دوشنبه ۲۱ تير ۱۳۸۹ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب: 124343
سایت "اسلیت" در 10 ژوئن می نویسد : سبزها معتقدند تحریم های سوختی ایران موجب تضعیف دولت ایران و تقویت آنها خواهد شد و مخالفت ظاهری میرحسین موسوی با تحریم ها اقدامی تاکتیکی از سوی وی می باشد.
سهم موسوی و یارانش در صدور قطعنامه علیه ایران چه بود؟
بنا به تحلیل بسیاری از تحلیل گران تحریم های اخیر شورای امنیت سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران وسپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین تحریم های یکجانبه سوختی آمریکا علیه ایران با چراغ سبزسران فتنه وبا هدف تقویت وحمایت از" فتنه گران سبز"در داخل کشور و تضعیف نهادهای انقلابی حامی نظام جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل "جهان " ، با توجه به شکست و ناکارآمد شدن جریان فتنه پس از گذشت یکسال و در آستانه سالگرد این آشوب ها شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا با اعمال تحریم هایی علیه جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران که وظیفه اصلی اش دفاع از انقلاب اسلامی است قصد دارند با دادن روحیه به جریان فتنه اقدام به تقویت و بازسازی این جریان مضمحل شده کنند.

گوشه ای از دلایل و شواهد این ادعا در ذیل آمده اند که از اعتراف خود رسانه های غربی گرفته شده اند:

سایت "اسلیت" در 10 ژوئن می نویسد : سبزها معتقدند تحریم های سوختی ایران موجب تضعیف دولت ایران و تقویت آنها خواهد شد و مخالفت ظاهری میرحسین موسوی با تحریم ها اقدامی تاکتیکی از سوی وی می باشد.

"گاردین" در مورخه 25 نوامبر : سبزهای ایران از تحریم دولت ایران که دشمن آنها است استقبال خواهند کرد و ما خواستار تحریم های بیشتر علیه دولت ایران هستیم.

"تایمز" در مورخه 23 نوامبر اذعان می دارد که دولت "اوباما" از طریق شبکه های عمومی و خصوصی چندین درخواست از سبزها دریافت کرده است که خواستار مقابله آمریکا با نقض حقوق بشرو سپاه پاسداران در ایران و اعمال تحریم های قوی تر و سریع تر علیه ایران هستند.

"تایمز" در 23 نوامبر در بخشی دیگر از قول محسن مخملباف خطاب به کاخ سفید می نویسد : ما برای آسیب زدن به نظام ایران خواستار تحریم های خاص داریم.

شبکه "ABC "در مورخه 14 ژوئن با اشاره به سالگرد آشوب های بعد از انتخابات ریاست جمهوری ایران و همزمانی آن با تصویب تحریم های جدید علیه ایران از سوی شورای امنیت می گوید : باید ببینیم این تحریم ها چه پیامی برای مردم ایران دارند .سپس این شبکه در ادامه به اعضای شورای امنیت سازمان ملل توصیه می کند برای تضعیف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نقشی اساسی در ریشه کنی این فتنه ها داشت قبل از تصویب تحریم های جدید حوادث بعد از انتخابات ایران را مدنظر داشته باشند.

"فارین پالسی" در 1 آوریل  : استراتژی آمریکا در قبال ایران باید چند سویه باشد و از تمامی اهرم ها بطور همزمان علیه ایران استفاده کند که این اهرم ها عبارتند از تحریم  حمایت از سبزها و نهایتا اهرم اقدام نظامی .

سایت شورای سیاست خارجی آمریکا در در 25 ژوئن ضمن حمایت از اعمال تحریم ها می نویسد : امروز جنبش سبز که بقایای اصلاح طلبان سالهای گذشته هستند تنها راه و امید واقعی آمریکا برای حل و فصل دراز مدت مسئله هسته ای ایران هستند.

سایت "کانادایی ها" در ماه جولای : احمدی نژاد سعی می کند پول یارانه ها را در جیب فقرا بریزد و تحریم های آمریکا و شورای امنیت علیه ایران بیشترین آسیب ها را به این قشر فقیر جامعه که حامی احمدی نژاد هستند خواهد رساند لذا اعمال تحریم ها موجب تضعیف دولت و حامیان او می شود و تقویت سبزها.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تا به امروز همه مشکلات گردن دولتهای قبلی بود و از این به بعد هم یه شریک تازه پیدا شد
Latvia
ايفاي نقش ستون پنجمي براي دشمن و دادن بهانه به او براي اعمال فشار بر ملت به بهانه ضديت و فشل كردن آقاي احمدي نژاد خيانتي است بزرگ به ملت بزرگ ايران و منافع ملي ما ايرانيان. بنابراين بر دستگاههاي امنيتي و قوه قضائيه است كه بدون ملاحظه و در نظر گرفتن حاميان قدرتمند ................با امثال آقاي موسوي و مهدي هاشمي برخورد جدي نمايند. ...
Iran, Islamic Republic of
خیلی گزارش جالبی بود.قبلا در تحلیل ها این حرفها بود ولی ننقل از خود رسانه های خارجی برایم خیلی جالب بود.این آقایان چطور می خواهند آن دنیا جواب مبت را بدهند؟من مو به تنم سیخ می شود وقتی خودم را جای این افراد با این همه جنایت می گذارم .خدا عاقبت همه را ختم به خیر کند.چقدر آدم می تواند در لجن زار خود ساخته اش فرو رود.من که از حقم خودم و خانواده ام نخواهم گذشت
Latvia
بعنوان يك ايراني منتقد آقاي احمدي نژاد و با لحاظ انصاف در تحليل و اعلام نظر عرض مي كنم :صدور قطعنامه ضدهسته اي عليه ايران بدليل شروع فعاليت مخفيانه هسته اي در زمان آقايان موسوي و هاشمي رفسنجاني و لو رفتن آن در زمان آقاي خاتمي وقرار گرفتن نام ايران در ليست محور شرارت بوده و نوني است كه اينها در سفره مردم گذاشتند. بنابراين اينكه بخش مهمي از انرژي و تلاش آقاي احمدي نژاد و هزينه هاي سنگيني كه ايران در حال پرداخت آن مي باشد نتيجه بي كفايتي آنها در مديريت فعاليت هسته اي مي باشد. هرچند برخي رفتارهاي ديپلماسي و روش اقتصادي آقاي احمدي نژاد بسيار جاي انتقاد دارد در زمينه هسته اي ايشان نه تنها كاملا بي تقصيرند بلكه بسيار مظلوم و قوي ظاهر شدند كه جاي تحسين دارد.
United States
از کی تا حالا رسانه های غربی منبع خبر شما شدن؟
Iran, Islamic Republic of
از وقتی مامن یه عده از دوستان شما رسانه های خارجی شدند
Iran, Islamic Republic of
لعنت خدا به وطن فروش های خائن که به خاطر قدرت حاضرند علیه ملت گزینه ی نظامی را هم حمایت کنند. فقط اونها به قدرت برسند حالا همه ی ایران هم بمیرند مهم نیست.
Iran, Islamic Republic of
عده اي درداخل اين دولت به خاطربدست آوردن سودهاي سرشار به تحريم ايران كمك كردند ولي آقاي موسوي و كروبي باهرگونه تحريم ايران مخالف بودند و هستند وتنهابه فكر منافع ملت ايران هستند وبراي همين ايشان محبوب ملت ايران هستند
United Kingdom
چقدر خوانندگان شما عقل کل هستند شما کجای دنیا دیدید که دشمن نیروهای وابسته به خودش را در کشور مورد نظرش به راحتی لو دهد که در ایران دومی باشد این تحلیلهایی است که از اوضاع ایران دارند نه به قول شما سبزکها مطمئن باشید که نه آقای موسوی نه کروبی نه خاتمی و نه دیگرانی که با مسئولین فعلی نظام مشکل دارند هرگز راضی به خیانت به کشور و نظام و مردم خود نمیشوند دنبال خائنها در جایی باشید که انتظارش اصلاً نمیرود هرچند امیدی به چاپ این مطلب ندارم اما شما را به خدا کمی منصف باشید.
والسلام سبزی که هم مسلمان است هم نظام را قبول دارد و هم ولایت را میخواهد با تمام ملزوماتش.
Iran, Islamic Republic of
در کامنتی آمده است "کجای دنیا دیدید که دشمن نیروهای وابسته به خودش را در کشور مورد نظرش به راحتی لو دهد"

مگه اوایل انقلاب همین بی.بی.سی و رادیوهای بیگانه رسما ازمنافقین و بنی صدر حمایت نکردند؟ می فرمایید "نه آقای موسوی نه کروبی نه خاتمی و نه دیگرانی که با مسئولین فعلی نظام مشکل دارند هرگز راضی به خیانت به کشور و نظام و مردم خود نمیشوند" ولی دوستان این آقایان رسما همکار سیا و رسانه هاشون شودن.

خوابید یا خودتون رو به خواب زدین؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
حتی اگر موسوی و کروبی در صدور قطعنامه دخالت نداشته باشند با کارهایی که بعد از انتخابات کردند بسیاری همین تصور را می کردند که اینها با این قطعنامه ها موافق هستند.
Iran, Islamic Republic of
با اینکه موسوی و کروبی کم به نظام خیانت نکردند اما در زمان قبل از فتنه هم این افراد علیه ایران قطعنامه صادر می کردند .البته صادر کنندگان قطعنامه هم سبزها را بهانه قرار دادند.
Iran, Islamic Republic of
موسوی اگر به ظاهر با این تحریم ها مخالفت کند دم روباه را که نمی تواند مخفی کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا به فریاد این افراد در روز قیامت برسد .چطور می خواهند پاسخگو باشند که برای رسیدن به اهدافشان ملتی را بیچاره کردند.
Iran, Islamic Republic of
ما که می دونستیم موسوی و یارانش موافق این تحریمها هستند.جهان برای برطرف شدن هر گونه شبهه ای در اذهان عده ای مستنداتی هم از رسانه های خارجی آورد و گرنه از روز هم روشنتر بود.
مرگ بر فتنه و فتنه گر