پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۷

ضوابط نقل و انتقال اضطراری فرهنگیان

يکشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۸:۰۴
کد مطلب: 184545
رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: موافقت با انتقال موقت یا دائم فرهنگیانی که در مرحله نخست نقل و انتقالات با انتقال آنان موافقت نشده است باید با هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها برای اشتغال در مناطق نیازمند و غیر از مراکز استان باشد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، فرهادی افزود: بر اساس این بخشنامه ، نقل و انتقال داوطلبان انتقال به دیگر استان ها که دارای مشکلات بسیار حاد هستند به تایید مشکلاتشان و هماهنگی ادارات کل آموزش و پرورش استان ها برای اشتغال در مناطق نیازمند ( غیر از مرکز استان ) مشروط شده است.

وی گفت: برای انتقال قطعی فرهنگیانی که همسر آنان جزء نیروهای نظامی، انتظامی و یا کارمند دولت هستند و از اول فروردین امسال به استان دیگر منتقل شده اند باید با ارائه حکم و یا امریه انتقال همسرانشان اقدام شود.

فرهادی رعایت بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور درباره متعهدین خدمت ، به تاریخ ۲۵ فروردین پارسال را الزامی دانست.

وی افزود: انتقال موقت متقاضیانی که در سال تحصیلی ۹۱-۹۰ در منطقه‌ای غیر از مبدا خدمتی خود در دوره‌های تحصیلی بالاتر ، مشغول تحصیل می‌شوند به شرط عدم نیاز مبدا و مقصد بلامانع است.

فرهادی گفت: انتقال از مناطق برخوردار یک استان به مناطق کمتر توسعه یافته استان دیگر با رعایت شرط عدم نیاز مبدا و مقصد با هر میزان سابقه خدمت بلامانع است.

وی تاکید کرد: مسئولیت نظارت بر اجرای این دستورالعمل با مدیرکل آموزش و پرورش هر استان است و باید اقدامات مربوط به نقل و انتقال اضطراری تا ۲۵ شهریور پایان یابد تا فرصت ساماندهی نیروها و تنظیم برنامه های هفتگی وجود داشته باشد.

ضوابط نقل و انتقالات اضطراری فرهنگیان در بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ و با توجه به ممنوعیت انتقال به مدارس شهر تهران توصیه شده است از مکاتبه با آموزش و پرورش در این باره خودداری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه بی عدالتی در نقل وانتقال فرهنگیان بیداد می کند. هیچ مرجعی هم برای رسیدگی وجود ندارد .
ساکن شهر تهران و کارمند دولت در شهر تهران هستم 11سال پیش با یک فرهنگی اهل تبریز ازدواج کردم تا کنون موفق به انتقال ایشان به شهر تهران نشده ام در صورتی که قبل از ازدواج تحقیق کردم اداره آموزش و پرورش گفتند چون کارمند دولت هستید با استفاده از قانون تبعیت از همسر می توانید محل خدمت همسرتان را به تهران منتقل کنید ولی 11 سال تلاش هیچ فاید ه ای نداشته است .این در حالی است که همسرم با اینکه ساکن و اهل شهر تبریز بوده مدت 6سال با تحمل سختی های بسیار در دور افتاده ترین و محرومترین مناطق روستایی آذر بایجانشرقی به عنوان مدیر و معلم خدمت کرده است
در حال حاضر با داشتن دو فرزند همسرم هر روز باید دهها کیلومتر بین منزل و مدرسه که در یکی از شهرهای استان تهران است رفت و آمد نماید در طول این سالها افراد بسیاری را سراغ دارم که با انواع ترفندها و پارتی بازی ها با امتیاز بسیار پایین تر از همسر من به شهر تهران منتقل شده اند و داشتن آسایش و آرامش برای خانواده ما به یک رویا تبدیل شده است .
این درد دل را به چه کسی باید گفت؟ لطفا راهنمایی کنید
b
United States
سلام انتقالی به اطراف تهران میدن؟؟؟؟؟/
با سلام.این نقل و انتقالات اظطراری در اغلب موارد در اصل اجرای سلیقه های روسا آموزش و پرورش است.بسیار جالب است که زوج فرهنگی اصلا در نقل و انتقالات جایی ندارد ولی وزیر مرتب در مورد بهبود معیشت فرهنگیان صحبت می کند آیا کسی که سه چهار روز از همسر خود دور است می تواند معلم موفقی باشد و یا دید وزیر نیز آنست که معلم مبصر کلاس باشد کافی است.اگر نمونه می خواهید می تواند در مورد نقل وانتقالات داخل استان بوشهر تحقیق نمایید.ما که دیگر مایوس شدیم چون پارتی نداریم.....
Iran, Islamic Republic of
با سلام - جانا سخن از زبان ما ميگويي همسرم بعد از نوزده سال تدريس در مناطق پانزده و بيست و در مناطق كاملا" محروم اطراف تهران از جمله مشيريه و قيامدشت نياز به جابجايي در شهر تهران به علت تغيير محل سكونت دارد و دو سال است كه پيگير است متاسفانه هيچ مرجعي براي شنيدن هم وجود ندارد امسال هم حتي اطلاع رساني در منطقه 15براي تكميل فرمهاي درخواست انتقال بعد از تاريخ مجاز انجام شد و در نتيجه هيچكس جز نور چشميها موفق به تكميل فرم تقاضاي نقل وانتقال نشدند و بالاتر از آن با وجود مشكل فوق ظاهرا اعلام كردند كه درخواست انتقال به مناطق يك رقمي قابل قبول نميباشد .آيا بايد دنبال روشهاي غير متعارف رفت ،خواهش ميكنم آقاي وزير رسيدگي فرماييد ،براي ما امكان استفاده از روشهاي ديگر دور از دسترس نيست ولي هيچگونه رضايت خانوادگي براي انجام آن وجود ندارد.و در اين شرايط هر روز صبح از شمال شرق تهران تا جنوب غرب تهران با هزينه هاو ترافيك سنگين و خستگي فراوان طي شودو بعد از ظهر هم مراجعت گردد ،در حالي كه ...
b
United States
سلام اینجانب اموزگارپیمانی شهرستان دامغان هستم آیا امکان انتقالی تابعیت ازهمسر به تهران و اطراف وجود دارد حتی در ادارات.ممنون
شیخ لاری
Iran, Islamic Republic of
بنده متولد تهرانم و در تهران شاغل و ساکنم،درسال۹۲ با خانم آموزگاری ازشهراهواز ازدواج کردم تا الآن به ایشان انتقالی نداده اند باینکه درخواست انتقال همسرم به رباط کریم بوده ولی تا کنون با انتقال ایشان موافقت نشده بعد آقایون میگن ازدواج کنید،الآن همسرم یک سال مرخصی بدون حقوق گرفته است و باردار میباشد،خواهشا فکری بحال مابکنید
مرادی
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده درخواست انتقال دایم داده بودم که موافقط شده حالامنصرف شدم میخوام برگردم محل خدمت خودم چکارکنم