جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲

واکنش سوریه به احتمال تجاوز آمریکا

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 380646
دبیرکل حزب اراده مردمی سوریه با بیان اینکه کشورهای غربی از واکنش گروه تروریستی تکفیری «داعش» نسبت به خویش بیمناک هستند، تاکید کرد که آمریکا در هرگونه اقدامی علیه این گروه تکفیری در سوریه باید واکنش دمشق را در نظر داشته باشد.
به گزارش جهان؛ «علاء عرفات»،‌ دبیرکل حزب اراده مردمی سوریه در گفت‌وگو با فارس؛ کناره گیری ایتالیا و انگلیس و ترکیه از ائتلاف بین المللی ضد داعش با هدف حمایت از خویش و عدم گرفتار شدن با تروریست‌هایی است که در سوریه جنگیده و در صدد بازگشت به کشورهایشان هستند و تهدید کرده‌اند که پرچم‌های سیاه خود را در کشورهایشان برخواهند افراشت و دلیل این مدعا زن انگلیسی است که پس از پیوستن به داعش قسم خورد سر نخست وزیر انگلیس را از تن جدا خواهد کرد.

عرفات با اشاره به اینکه غرب هم اکنون در بیم و هراس از واکنش این تروریست‌ها که درصدد بازگشت به کشورشان هستند، بسر می‌برد، گفت:‌ حتی فرانسه نیز تاکنون موضع روشنی در قبال پیوستن به ائتلاف آمریکا اتخاذ نکرده و در این خصوص سرگردان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم سوریه به رهبران خود و تصمیماتشان اعتماد کامل دارند و به خوبی می‌دانند که ارتش و فرماندهان نظامی‌اش در سوریه به تنهایی توان مقابله با هرگونه تجاوز به تمامیت ارضی‌اشان را دارند، گفت: دمشق پیام خود را صراحتا به گوش آمریکایی‌ها رسانده و تاکید کرده که در برابر تجاوز به تمامیت ارضی این کشور سکوت نخواهد کرد و به همین دلیل آمریکا در محاسباتش باید واکنش سوریه را مد نظر داشته باشد.

وی گفت: ارتش سوریه دارای توانمندی و مهارت بسیار است و این توانمندی و مهارت به آن اجازه می‌دهد، وارد جنگ‌های طولانی در برابر هر قدرتی شود که خواهان تجاوز به سوریه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *