سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۲

۴ هزار نیروی حزب‌الله وارد حلب شده‌اند

سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب: 290844
یکی از سخنگویان مخالفان سوریه مدعی شد، بیش از چهار هزار رزمنده حزب‌الله وارد شهر شمالی حلب که بیش از نیمی از آن در کنترل شورشیان قرار دارد، شده‌اند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم ، «لؤی مقداد» هماهنگ کننده امور سیاسی و رسانه‌ای یک گروه شورشی موسوم به ارتش آزاد سوریه امروز(سه‌شنبه) به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن گفت: تعداد نیروهای حزب‌الله که وارد حلب شده‌اند بیش از چهار هزار نفر است.

وی در ادامه افزود، «این نیروها در "آکادمی مهندسی نظامی" برای آمادگی جهت انجام حمله به این شهر مستقر شده‌اند.»

مقداد همچنین مدعی شد، علی‌رغم تعداد زیاد نیروهای حزب‌الله فکر نمی‌کند این نیروها بتوانند تغییری در موازنه قوا در این شهر جنگ زده که بیش از نیمی از آن تحت کنترل شورشیان قرار دارد، ایجاد کنند. چرا که شبه‌نظامیان مواضع خود را تقویت و به خوبی سنگر گرفته‌اند.

روز گذشته واشنگتن پست به ‌نقل از یک فرمانده ارشد جنبش مقاومت اسلامی لبنان گزارش داد، در حدود 2 هزار رزمنده حزب‌الله به استان حلب وارد و عمدتاً در شهرک‌های شیعه‌نشین واقع در شمال شهر حلب مستقر شده‌اند.

این فرمانده حزب‌الله در ادامه افزوده، نیروهای ما عمدتاً در شهرک‌های زهرا و نبل متمرکز هستند، منطقه‌ای که چندین ماه است که در محاصره شورشیان قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *