پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

توصیه‌های پلیس‌فتا همزمان با دور دوم‌سفرها

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۸
کد مطلب: 371600
رئیس پلیس فتا قم از هموطنان خواست تا با توجه به در پیش بودن دور دوم سفرهای تابستانی توصیه های پلیس سایبری را جدی بگیرند .
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، سرهنگ "حسن محمدرضایی" با اشاره به آغاز دور دوم سفرهای تابستانی، نکاتی را به شرح ذیل اعلام کرد.

-از خرید گوشی و سیم کارت دست دوم که نسبت به سابقه آن اطمینان ندارند حدالامکان پرهیز کنند و در صورت خرید قبل از اتصال به اینترنت حتماً از تنظیمات آن خصوصاً صحت dns اطمینان حاصل کنندو توصیه می شود قبل از استفاده از این گونه گوشی ها آنرا بطور کامل به تنظیمات کارخانه ریست کنند.

-در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن دستگاه های الکترونیکی حاوی اطلاعات شخصی و مهم حتما پلیس فتا را در جریان قرار دهند تا در صورت هرگونه سو استفاده از داده های به سرقت رفته اقدامات لازم در دستور کار قرار گیرد.

-در هنگام مکالمه با تلفن همراه در مکان های عمومی از بیان اطلاعات مهم مالی و شخصی خود پرهیز کنند .

-قبل از شروع کار با دستگاه ATM کیبورد و دهانه ورود کارت را بررسی کنند تا دستکاری نشده باشد.

-اطلاعات سفر خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارید این اطلاعات سارقان را از عدم حضور شما در منزل آگاه می کند.

-پس از اتمام کار در کافی نت ها از حساب کاربری خود در شبکه ها ی اجتماعی و ایمیل ها خارج شوید و کوکی ها و History مرورگر را پاک کنید و از اطلاعات خود چیزی را روی سیستم به جا نگذارید.

-بر روی لب تاپ یا سایر وسایل الکترونیکی خود (بایوس ، سیستم عامل و فایل های حساس) رمز عبور قدرتمند بگذارید تا در صورت به سرقت رفتن یا مفقود شدن، اطلاعات آن به راحتی قابل سرقت نباشد.

-در فروشگاه ها حتماً خودتان از دستگاه Pos استفاده کنید و رمز کارت خود را در اختیار فروشنده قرار ندهید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *