پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
رئیس سازمان زندان‌ها:

ایران کمترین زندانی امنیتی را در دنیا دارد

پنجشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 441107
رئیس سازمان زندان ها در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: قاطعانه می توان گفت که در مقایسه با دیگر کشورهای جهان ، ایران کمترین زندانی امنیتی را داد.
به گزارش جهان به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌ها، اصغر جهانگیر در این دیدار با اشاره به جمعیت کیفری در زندان ها گفت : بیشترین زندانیان را جرایم مواد مخدر تشکیل می دهند که در این میان افراد معتاد باید در محیطی غیر از زندان درمان شوند و نباید به زندان بیایند.

مشاور رئیس دستگاه قضا موضوع افزایش تعداد زندانیان را طی سال های اخیر مورد اشاره قرار داد و گفت :افزایش جمعیت کیفری باعث افت کیفیت فعالیت های اصلاحی و تربیتی در زندان ها میشود و در حال حاضر بدنبال راهکارهایی برای کاهش جمعیت کیفری هستیم .

این مقام ارشد قضایی با تاکید مجدد به سخنان مقام معظم رهبری گفت : اصلاح قوانین ، استفاده از مجازات های جایگزین،نظام نیمه آزادی و استفاده از ظرفیت های قانون برای اعطای آزادی مشروط و مرخصی به زندانیان از جمله اقداماتی است که در این راستا در حال پیگیری و اقدام می باشد.

رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه آغاز اجرای آزمایشی پابند های الکترونیکی را در دو استان کشور گام مهمی در اجرای مجازات های جایگزین و کاهش جمعیت کیفری دانست که تاثیر بسزایی در کاهش آسیب های زندان بویژه در حوزه خانواده ها خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
جداااااااااا.میشه یه آمار هم بدی که ما دیگه برای همیشه خیالمون راحت بشه.