پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۶

وزیر هم به کمپین نخریدن خودرو صفر پیوست؟!

شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب: 442700
مصاحبه ای جالب از ده سال قبل نعمت زاده که به نوعی این کمپین را تایید می کند...
وزیر هم به کمپین نخریدن خودرو صفر پیوست؟!

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای بابا کل تاریخ رو زیر و رو کنید می بینید که همیشه اینطور بوده تا خودشون کاره ای نیستند یه حرفی می زنند ولی وقتی کاره ای شدند 180 درصد تغیر موضع می دن. اصلا خدا واسه خاطر همین آدمها آفتابگردان رو خلق کرد!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
آخه اون موقع دولت احمدی نژاد بود! اَخ بود! حالا دولت ژنرالهاست!
محمد
وقاحت هم حدی داره!
وزیری که اینقدر بی ادب و نالایق باید استعفا بده
mahdiye
نخرین صفر که ضرر مطلقه / داریم به 2016 نزدیک میشیم سوار مدلهای 1992 با قیمت 3 برابر هستیم / اینها در هیچ کشوری حتی موزامبیک و نپال و سومالی و .... مشتری ندارند تنها مشتری اینها ما مردم ایرانیم بنابراین ما باید قاعده و قانون بازی را مشخص کنیم پس کمپین نخریدن خودرو را ادامه میدهیم تا زمانیکه 1- واردات خودروی خارجی بدون گمرک و مالیات آزاد اعلام گردد 2-قیمت خودروی داخلی نصف گردد با گارنتی چندساله رایگان . در عوضش باید عوارض تردد سالیانه خودرو 4 برابر گردد . نمیخریم تا اینها اعمال گردد چونکه هر کسی که دوست دارد خودرو داشته باشد باید عوارض سالانه اش را نیز بپردازد و نیز ارزان باشد که بتواند بخرد - وگرنه نمیخریم نمیخریم نمیخریم . داخلی خارجی نمیخریم . میبینین چه کسی ورشکسته میشود
Iran, Islamic Republic of
با عدم خرید خودروی داخلی, مونتاژی و وارداتی حداقل تا آخر سال هم کیفیت بهبود می یابد و هم قیمت کاهش می یابد.
کیفیت به سرعت قابل افزایش است. چرا؟ چون:
1- کاهش کیفیت به دلیل نصب قطعات چینی بوده که با جایگزین کردن قطعات ژاپنی و اروپایی به سرعت جبران می شود.2- بخشی از بی کیفیتی هم ناشی از بی دقتی و عدم نظارت در کارگاه های ساخت بوده که مثلا خال جوش ها را کم یا حذف کرده بودند که به سرعت بهبود می یابد.
پس این ادعای نادرستی است که کیفیت در کوتاه مدت قابل بهبود نیست.

قیمت هم در کوتاه مدت و به سرعت قابل کاهش است. چرا؟
1- در چند سال گذشته جمع پاداش هیات مدیره و مدیران میانی خودرو سازی ها از رقم چند هزار میلیارد تومان گذشته است. در واقع در پس سیاست های حمایت از صنعت خودرو, از یک گروه مدیران رانت خوار حمایت شده است که به مردم توهین هم می کنند.
2- این کارخانجات بر اساس توصیه و رفیق بازی و از جیب مردم اسپانسر برخی تیم های ورزشی شده اند که هیچ مزیتی برای آنها نداشته و این نیز صدها میلیارد تومان به هزینه های خودرو سازها اضافه کرده است.
3- علاوه بر آن خودرو سازان با تاسیس دفاتر و سایت های خارج از کشور سالانه صدها میلیارد تومان زیان ایجاد نموده اند.
مسدود کردن همین سه منبع اتلاف منابع مالی می تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه های مالی خودرو سازان شود و قیمت نهایی مصرف کننده را به نیم و حتی ثلث برساند.

همه اینها خواهد شد اگر نخریم و تحریم این صنعت رانتی تداوم یابد.

لطفا نخرید و نخرید.
این وزیر بی کفایت فقط باید بره