جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۳

ماجرا عدم خروج اردلان حاشیه دار شد

شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب: 448001
اما اکنون و بعد از گذشت حدود یک ماه از آن ماجرا، همچنان حاشیه های آن مسأله و موضوعات مربوط به آن ادامه دارد.
به گزارش جهان به نقل از سایت ورزش بانوان؛ نزدیک به یک ماه پیش همسر «نیلوفر اردلان» کاپیتان تیم ملی فوتبال زنان ایران، مانع خروج وی از کشور شد از همین رو او از حضور در مسابقات باز ماند.

در همان زمان موجی از اخبار، انتقادات، اعتراضات و غیره در رسانه ها و فضای مجازی کشور منتشر شد و حرف و حدیث های بسیار زیادی را به وجود آورد.

اما اکنون و بعد از گذشت حدود یک ماه از آن ماجرا، همچنان حاشیه های آن مسأله و موضوعات مربوط به آن ادامه دارد.

چند روز پیش برخی رسانه ها اعلام کردند که «شهیندخت مولاوردی» معاون رئیس‌جمهور ایران در امور زنان و خانواده گفته: درصدد هستیم قانونی به تصویب برسانیم که زنان بدون اذن شوهر بتوانند مسافرت کنند.

در پی این اظهارات، آیت الله شیخ «جعفر سبحانی» از مراجع تقلید قم با انتقاد از سخنان خانم مولاوردی گفت: اگر این خانم سخنان خود را تکرار کند، تریبون هایی در اختیار داریم که جوابگو خواهیم بود؛ در صورت تکرار در مسجد اعظم و پیش از درس خارج در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

این استاد حوزه علمیه قم که در دیدار با هیات امنای کمیته امداد امام خمینی سخن می گفت، افزود: اخیرا در روزنامه ها می نویسند که معاون رئیس جمهور گفته است درصدد هستیم قانونی به تصویب برسانیم که زنان بدون اذن شوهر بتوانند مسافرت کنند و کرارا این را نوشته اند؛ سوال ما اینجاست که آیا ایشان فقیه است که اینگونه سخن می گوید؟

آیت الله سبحانی ادامه داد: همه فقهای شیعه و سنی معتقدند زن بدون اذن شوهر نمی تواند مسافرت کند؛ این چه موضوعی است که معاون رئیس جمهور مطرح می کند؟ اینها در شأن نظام جمهوری اسلامی نبوده و مقدمه مسائل دیگر است، انتخاب چنین فردی صحیح نبوده و باید فردی را انتخاب کرد که فکر اسلامی داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر این خانم سخنان خود را تکرار کند، تریبون هایی در اختیار داریم که جوابگو باشیم گفت: در صورت تکرار در مسجد اعظم و پیش از درس خارج در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

در پایان لازم به ذکر است، گویا نه تنها ماجرای «نیلوفر اردلان» پایان نیافته و وی قصد دارد از راه های قانونی به حق و حقوق از دست رفته اش دست یابد، بلکه حاشیه های ماجرای وی نیز جنجال آفرین شده و همچنان میان سیاسیون دولتی و مراجع دینی ادامه خواهد یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
ای داد ا زاین بدبختی ...
بنظر من که شوهرش کار درستی کرد
ریقو
آقای سبحانی .. زیادی خوردن