چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

شکایت شورای عالی استانها از آخوندی

پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب: 448902
رئیس شورای عالی استانها از شکایت شورای عالی استانها از بخشنامه وزیر راه و شهرسازی به دیوان عدالت اداری خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامرضا بصیری پور در بیستمین جلسه علنی شورای عالی استانها که صبح امروز در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد به شهادت حجاج ایرانی در منا اشاره کرد و گفت: بدون شک سوء مدیریت مسئولان سعودی نقش اساسی در وقوع این حادثه داشته و این خواسته به حق مسلمانان است که مقدس‌ترین مکان جهان و محل برگزار مناسک حج با مدیریت ناکارآمد اداره نشود.

وی ادامه داد: نهادهای اسلامی باید به طور جدی به این مسئله بروز کنند و عربستان سعودی نیز با عاملان حادثه برخورد قانونی داشته باشد. تشکیل کمیته حقیقت‌یاب نیز کمترین کاری است که باید از سوی مسئولان مربوطه عربستان سعودی صورت گیرد.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت: ایشان به صراحت اعلام کردند که حاضریم با همه مذاکره کنیم اما با آمریکا مذاکره نخواهیم کرد. این مسئله را معظم‌له فرمودندو خط قرمزی کاملا شفاف تعیین شده است.

بصیری‌پور به ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی در خصوص ماده ۲۳ آئین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و گفت: به صراحت اعلام کردیم که ممانعت از عضویت شورایی‌ها در هیئت رئیسه نظام مهندسی وجاهت قانونی ندارد چرا که این دستور باعث خدشه‌دار شدن سلامت انتخابات نظام مهندسی می‌شود.

وی ادامه داد:‌آئین‌نامه‌ها نمی‌تـوانند مغایر قانون باشند؛ در ماده ۱۴ قانون شوراها عضویت در شوراها افتخاری بوده و شغل محسوب نمی‌شود. بنابراین بخشنامه وزارت راه و شهرسازی شامل شوراها نخواهد بود علاوه بر این که بنده این موضوع را به صورت تلفنی پیگیر بودم مکاتباتی با معاون رئیس جمهور داشتم همچنین به دیوان عدالت اداری نیز شکایتی ارسال کردیم.

رئیس شورای عالی استانها با اشاره به ۱۵ مهر روز ملی روستا گفت: توجه به طرح‌های هادی، توسعه امکانات فرهنگی، آب آشامیدنی و افزایش اختیارات و تشویق به مهاجرت معکوس از جمله مواردی است که روی آن بحث داریم.

بصیری‌پور در پایان گفت: برگزاری جلسات استانی به پویایی شوراها کمک می‌کند بنده ماحصل جلسات استانی برگزار شده را در ۵۰ بند خلاصه کردم و به زودی آنها را ارائه خواهم کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *