پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تولید آنتی‌بادی برای تشخیص ایدز در ایران

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب: 436905
محققان یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با حمایت ستاد سلول‌های بنیادی موفق به تولید آنتی‌بادی‌های منوکلونال برای مارکرهای انسانی شدند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مهدی کشمیری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اعلام این خبر گفت: آنتی‌بادی‌های منوکلونال، آنتی‌بادی‌های هموژنی است که ویژگی بسیار بالایی برای مولکول‌های مورد نظر خود (آنتی‌ژن) دارند.

وی افزود: آنتی‌بادی‌های منوکلونال به دلیل ویژگی بالایی که دارند، ابزار بسیار ارزشمندی برای درمان، تشخیص، تحقیقات مولکولی و ایمنولوژیکی هستند.

همچنین مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده این آنتی بادی گفت: این آنتی‌بادی‌ها در درمان‌های انسانی، تخلیص پروتئین‌های تجاری، مهار پاسخ‌های ایمنی، تشخیص بیماری‌ها، سرطان درمانی، تشخیص آلرژی، کیت‌های تشخیص طبی، شناسایی سلول‌های اختصاصی، آماده‌سازی واکسن‌ها و افزایش تاثیر مواد پزشکی به کار می‌رود.

سید حمید زرکش یادآور شد: آنتی‌بادی ضد مولکول CD۴ انسانی یکی از پرمصرف‌ترین و مهم‌ترین آنتی‌بادی‌های منوکلونال در سطح جهانی است.

وی تشخیص و پیگیری روند درمان بیماری ایدز، شناسایی زیرگروه‌های خاصی از سلول‌های خونی، تشخیص نوع سرطان خون را از جمله موارد استفاده از این ماده دانست و اظهار کرد: در مرحله بعد این شرکت آنتی‌بادی‌های دیگر مارکرهای انسانی مانند CD۳۱۹ و CD۸ CD را تولید کرده است.

وی ادامه داد: همچنین پژوهشگران این شرکت با حمایت ستاد سلول‌های بنیادی موفق به تولید آنتی‌بادی‌های منوکلونالی شدند که در شناسایی سلول‌های بنیادی به کار می‌رود.

زرکش با بیان اینکه این آنتی‌بادی‌ها، بر ضد مولکول‌های ۲۹ CD و ۹۰ CD و ۱۰۶ CD هستند، تصریح کرد: این آنتی‌بادی‌ها با آنتی‌بادی‌های تجاری تولید شده توسط شرکت‌های معتبر اروپایی و آمریکایی از جمله Sigma, Abcam, BD, Santa Cruz و eBioscience قابل مقایسه هستند و علی‌رغم کیفیت مشابه با این آنتی‌بادی‌ها، به علت تولید داخلی با قیمتی بسیار ارزان‌تر از این برندهای معروف به مشتریان عرضه می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *