پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
كميته سياسي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي:

كميته ۷+۸ مسير وحدت تمام اصولگرايان است

جمعه ۱۴ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۵۷
کد مطلب: 179703
كميته سياسي جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي سهم خواهي برخي اشخاص و گروه ها را مذموم و مطرود دانسته و اعلام كرد: تشكيل كميته ۷+۸ تلاشي براي به ميدان آوردن تمام سلايق اصولگرايان حول ارزشها است.
به گزارش فارس، متن بيانيه كميته سياسي جمعيت رهپويان درباره ضرورت وحدت اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم به شرح ذيل است:

با پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني (ره)، سردمداران عصر جاهليت مدرن كه خود را مصون از آسيب مي ديدند، با معضل بزرگ بيداري ملتهاي مسلمان و به تبع آن ساير ملل تحت ستم مواجه شدند. اين بيداري اسلامي نتايج اوليه اش را سي سال پيش در ايران و ثمرات ديگرش را اين روزها در كشورهاي اسلامي خاورميانه و شمال آفريقا رقم مي زند.
ايران اسلامي به عنوان پرچمدار بيداري اسلامي عليرغم دشمني هاي عظيم ابرقدرتها از بيرون و برخي كاهلي ها و همراهي ها از درون، توانست به مدد الهي با رهبري هاي پيامبر گونه امام راحل و مقام معظم رهبري و بصيرت مثال زدني مردم بر مشكلات كلان فائق آيد و پس از پيروزي "انقلاب‌ اسلامي "‌، "نظام‌ اسلامي "‌ را نيز تثبيت نمايد تا نوبت به ايجاد "دولت‌ اسلامي "‌ براي تحقق "كشور اسلامي "‌ و حركت به سمت قله رفيع "دنياي‌ اسلامي "‌ برسد. اين هدفي بود كه ۱۶ سال حاكميت شعارهاي سازندگي و اصلاحات به دليل وابستگي انديشه هاي اقتصادي و سياسي آنان به بيرون از مرزها در تعارض با آن بود. در اوايل دهه ۸۰، آغاز غلبه گفتمان اصولگرايي با تكيه بر اصول و شعارهاي اساسي انقلاب كه بعضا فراموش شده و بر زمين مانده بود، خون تازه اي در رگهاي انقلاب جاري كرد و اميد مردم ايران و ساير ملتهاي مسلمان و مبارز دنيا مضاعف گرديد.
اصولگرايان در نزديك به يك دهه خدمت رساني خود در كشور گامهاي بزرگي در شورا و شهرداري ها، مجلس و دولت برداشتند كه در مقايسه با گذشته نسبت ۱۰ به يك را نشان مي دهد و البته در برابر توان واقعي آنها ۱۰ به هزار مي نمايد. عمده تفاوت گفتمان اصولگرايي با گفتمان هاي پيش از آنها، تبديل فضاي فخر فروشي و اشرافي گري از يك سو و فضاي نق زن هاي سياست زده و غربگرا از سوي ديگر به فضاي محوريت اصول انقلاب، خدمت صادقانه، مطالبه عدالت، احياي ارزشهاي اسلامي و انقلابي و از همه مهمتر ايجاد فضاي اميد به آينده در ميان مردم بود. تقابل اين دو گفتمان در ماجراي فتنه ۸۸ به بالاترين حد ظهور و بروز رسيد و عليرغم ايجاد تلخ كامي هايي در ابتدا، پايان خوشي را در يوم ا... ۹ دي رقم زد تا ثمره هشت ماه دفاع مقدس مردم از نظام و رهبري،‌ افزايش بصيرت و صبر آنها و آماده شدن براي فتنه هاي پيچيده تر آينده و امتحانات سخت تر در كلاس بالاتر باشد.
تلاش براي ايجاد انحراف در اصولگرايان و به تاراج بردن سرمايه هاي اعتماد مردم مومن و حزب اللهي همان كلاس بالاتري است كه مردودين فتنه قبل، حق سخن گفتن پيرامون امتحان آن را ندارند؛ چراكه همچنان بايد به تجديد امتحان گذشته خود و اميد قبول بازگشت خود بينديشند.
اكنون درحالي به انتخابات مجلس نهم نزديك مي شويم كه از يك سو بازماندگان فتنه كه همچنان در بهت بصيرت مردم گرفتارند به دنبال بازگشت آبرومندانه به صحنه اند يا در حال تداركند تا بخش ظاهرا ناشناخته خود را به كارزار فرستند؛ غافل از اينكه پذيرش خطا تنها با اعتراف به خطا و اعتذار از گذشته ميسراست و حضور بدون اعلام برائت از فتنه ۸۸ ناممكن خواهد بود. از سوي ديگر نيز حباب خودساخته و به ظاهر بزرگ گروهك انحراف با اشاره رهبر حكيم انقلاب فروپاشيد و رو به اضمحلال گذاشته است. اما اين دو لبه يك قيچي اند تا به اصولگرايي ضربه زده و روبان پيروزي در انتخابات مجلس را پاره نمايند. از اين روست كه وحدت تمام جريانات اصولگرا با هر سليقه سياسي حول محور ولايت و با نفي فتنه و انحراف ضرورتي انكارناپذير است. وحدت اصولگرايان مقوله اي استراتژيك در برابر حريفان فتنه گر و منحرف بيرون از دايره اصولگرايي است. نه مي توان به وحدت، صفر و صدي نگريست و نه مي توان به بهانه وحدت ارزشها و اصول را زيرپا گذاشت و راه را بر خطاكاران گذشته باز گذاشت. نه بايد ديگران را به سوي خود خواند و نه بايد اندك اختلاف سليقه يا انتقاد به عملكردها را بهانه طرد و نفي ديگران قرار داد.
جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي با تاكيد بر اينكه وحدت به معناي اجتماع افراد و گروهها بر مبناي اصول و ارزشهاست نه اتحاد افراد با يكديگر، اعلام مي دارد اولا از ايجاد هر ظرفيت و تشكيلات جديد در مجموعه اصولگرايان براي كمك به شفاف شدن مواضع افراد آن جريان و جلوگيري از تحير بخشي از بدنه اجتماعي اصولگرايان استقبال مي كند. ثانيا هرگونه حركت و اظهار نظري را كه به ايجاد تفرقه ميان اصولگرايان كمك نمايد از سوي هر شخص و گروهي مردود و غير اصولي مي داند. ثالثا سهم خواهي از جانب اشخاص و گروههاي حاضر در ساز و كار وحدت اصولگرايان را مذموم و مطرود مي داند و در اين مسير تشكيل كميته ۷+۸ را تلاش براي به ميدان آوردن تمام سلايق اصولگرايان حول ارزشها دانسته و تمام تلاش خود را به كار خواهد بست تا بهترين و شايسته ترين و كارآمدترين ها فارغ از وابستگي به جريان و گروه خاص، حتي منسوبين به خود براي راي آوري به مردم معرفي گردند تا مجلس نهم به مجلسي مطلوب و در تراز انقلاب اسلامي تشكيل شود. ان شاءا...
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *