سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

پیام شیخ نمر به جوانان خشمگین عربستانی

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 425204
روحانی مبارز شیعه عربستانی که در زندان به سر می‌برد در واکنش به حادثه انفجار تروریستی مسجد امام علی (ع) در قطیف از جوانان این منطقه خواست قوانینی که ضامن امنیت منطقه است را نقض نکنند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «محمد النمر» اعلام کرد که روز پنجشنبه موفق شده با برادرش شیخ «نمر باقر النمر» روحانی مبارز شیعه که از سوی رژیم آل سعود به اعدام محکوم شده و در زندان به سر می‌برد در زندان ملاقات کند.

محمد النمر در توئیتر رسمی خود اعلام کرد که ۲۸ می با همراهی گروهی از اعضای خانواده‌اش موفق به دیدار شیخ نمر شده است.

محمد النمر گفت که شیخ نمر در واکنش به انفجار تروریستی در مسجد امام علی (ع) در قطیف برای خانواده‌های شهدا آرزوی صبر و بردباری کرد و ابراز امیدواری کرد که زخمی‌های این حادثه نیز بهبود پیدا کنند.

شیخ نمر افزود که بزرگان و شخصیت‌های برجسته منطقه در حد و اندازه این حادثه باید بتوانند با مردم ارتباط برقرار کنند و اختلافات را از بین ببرند.

وی همچنین با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفته بود که مومنان باید میزان بخشش در میان یکدیگر را افزایش دهند و برای افرادی که به آنها بدی کرده‌اند طلب مغفرت کنند.

شیخ نمر با اشاره به حادثه انفجار قدیح از جوانان خواست که از قوانین و عرف های اجتماعی که امنیت و سلامت جامعه را تأمین می‌کنند تجاوز نکنند.

بعد از حادثه انفجار قطیف که حدود ۲۲ شهید برجای گذاشته بود، مردم این منطقه خواستار تشکیل کمیته‌های مردمی برای حفظ امنیت مناطق شیعه نشین شده بودند که با مخالفت دولت عربستان مواجه شد.

تنها چند روز بعد از این حادثه روز گذشته (جمعه) مسجد امام حسین در دمام مورد هدف حمله یک تروریست انتحاری قرار گرفت که با تلاش یک جوان شیعه تروریست انتحاری نتوانست وارد ساختمان مسجد شود و با منفجر کردن خود در بیرون مسجد چهار نفر را به شهادت رساند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *