سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

قیمت قند و شکر ثابت ماند

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۵
کد مطلب: 387801
افزایش قیمت قند و شکر موضوعی است که تولیدکنندگان این صنعت در سازمان حمایت مصرف‌کنندگان دنبال می‌کنند، اما با توجه به عدم حصول نتیجه در جلسات، فعلا این امر منتفی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با وجود سیاست اخیر دولت برای کنترل بازار داخلی با ابزار کنترل قیمت، اخیرا زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت قند و شکر شنیده می‌شود که اگرچه هنوز افزایش اتفاق نیفتاده، اما نگرانی‌هایی را بین مردم ایجاد کرده است.

در این خصوص با وجود پیگیری‌های انجمن صنعت قندوشکر و رایزنی‌ها افزایش قیمت در هاله‌ای از ابهام قرار داشته و جلسات انجام شده هم بدون نتیجه همچنان ادامه دارد.

گزارش فارس هم از بازار قند و شکر نشان می دهد که هنوز هیچ افزایش قیمتی در محصولات لحاظ نشده و با توجه به شرایط رکودی انتظار کاهش قیمت در برهه‌ای از زمان هم برای این محصولات وجود داشت.

بنابراین گزارش،‌ طبق آخرین اظهارنظرها از سوی مدیران انجمن تولیدکنندگان قند و شکر مهم‌ترین چالش بر سر راه‌ قیمت‌گذاری آمارهای ضدونقیض از میزان تولید و سودآوری شرکت‌هاست.

رضا رحمتی، معاون انجمن تولیدکنندگان قند و شکر درباره روند تولید شکر به خبرنگار فارس گفته بود: در حال حاضر قیمت هر کیلو شکر در کشور ۱۹۰۰ تومان است که با توجه به افزایش ۴۵ درصدی قیمت چغندر، تولیدکنندگان شکر خواستار افزایش حدود ۳۰ درصدی قیمت این محصول هستند

بر اساس این گزارش،‌سازمان‌های تصمیم‌گیرنده معتقدند که افزایش قیمت در شرایط فعلی صحیح نبوده و شاید این موضوع به هفته‌های آتی موکول شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *