پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱

دیدبان‌های بصری ارتش ۱۰ برابر شده‌اند

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب: 377703
فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: در چهار سال اخیر دیدبان‌های بصری ۱۰ برابر و استقرار رادارهای جدید ۱۵ برابر شده و در بخش توپخانه‌ها نیز افزایش‌های آماری مطلوبی داشته‌ایم.
به گزارش جهان به نقل از فارس؛ حسین ارباشی طی نشست خبری که ظهر امروز در مجتمع شهید ستاری ارتش در قم برگزار شد با اشاره به مراسم غبارروبی گلزار شهدای گمنام حضرت معصومه‌ (س) در روز پنجشنبه هفته گذشته اظهار کرد: اعضا این رده نظامی در روز دوشنبه هفته آینده نیز در گلزار شهدای شیخان حضور یافته و با آرمان‌های شهدای دفاع مقدس بیعت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: همچنین پنجشنبه هفته گذشته بر سر مزار کارکنان پدافند هوایی استان قم که در سوانح یا ماموریت‌ها به سوی حق شتافتند حضور پیدا کرده‌ایم و سالروز وفات آنان را به خانواده‌هایشان تسلیت گفته‌ایم.

فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در سال ۸۷ رهبر معظم انقلاب پدافند را از آفند جداسازی کردند که این اقدام آگاهانه ایشان سبب افزایش اقدامات و دستاوردهای پدافند شده است.

وی با اشاره به دیدار با خانواده‌های شهدا به مناسبت گرامیداشت این ایام ادامه داد: کارکنان این نهاد نظامی در روز جمعه در نماز جمعه حضور خواهند یافت و در این هفته با آیت‌الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه قم و حجت‌الاسلام محمدصادق صالحی‌منش استاندار قم دیدار می‌کنند.

ارباشی خاطرنشان کرد: روزانه ۴۰۰ پرواز در سطح کشور در حال انجام است که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، قرار است این تعداد به ۶۰۰ پرواز افزایش یابد.

وی رادارهای مورد استفاده در استان قم را دارای امکانات مطلوبی دانست و تصریح کرد: این رادارها ریزپرنده‌ها را نیز شناسایی کرده و نوع نحوه درگیری با آن‌ها را مشخص می‌کنند.

ارباشی از اجرای گروه موزیک و گل‌فشانی حرم مطهر حضرت معصومه (س) در روز دوشنبه خبر داد و گفت: امیدواریم این‌گونه برنامه‌های مذهبی و توسل‌ها به حضرت معصومه (س) سبب افزایش آمادگی روحی و جسمی کارکنان پدافند استان قم شود.

فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه پدافند هوایی استان‌های قم و تهران ۲۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده‌اند ابراز کرد: زندگی شهدا باید الگویی برای فعالیت‌های روزمره ما باشد.

ارباشی به حضور شیئی نورانی در فاصله بسیار زیاد از آسمان قم اشاره کرد و افزود: تا کنون درگیری‌های زیادی با این‌گونه ابزارهای دشمن داشته‌ایم و مانع از نفوذ آن‌ها به آسمان این استان شده‌ایم.

وی از پدافند به عنوان خط مقدم دفاع از کشور نام برد و عنوان کرد: امروزه ما اجازه استفاده از هرگونه آتش و درگیری مستقیم در دفاع از خاک کشور را داریم.

ارباشی توسل به اهل بیت (ع)، اتحاد و همبستگی و همچنین تحرک‌پذیری را محوریت‌های پدافند ارتش قم برشمرد و متذکر شد: مسئولان کشوری باید با اتحاد و همبستگی به پدافند هوایی نگاه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در ادامه گفت: در چهار سال اخیر دیدبان‌های بصری در دهلیزها ۱۰ برابر و استقرار رادارهای جدید ۱۵ برابر شده است و در بخش توپخانه‌ها نیز افزایش‌های مطلوبی داشته‌ایم.

فرمانده پدافند هوایی حضرت معصومه (س) ارتش جمهوری اسلامی ایران از همکاری‌های حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در راستای برگزاری برنامه‌های سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش تقدیر و تاکید کرد: امیدواریم در این هفته مردم را با فعالیت‌های این ارگان‌ نظامی بیشتر آشنا کنیم و در این خصوص به همکاری رسانه‌های جمعی نیازمندیم.

وی با اشاره به اینکه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) کار خود را در اسفند سال ۸۹ آغاز کرده است، تاکید کرد: یکی از وظایف این پدافند حراست از سایت هسته‌ای فردو به نام شهیدعلی محمدی است.

ارباشی اظهار کرد: امروزه دشمن در جنگ‌ نرم آسیب‌های بسیاری به ما وارد کرده است و وظیفه ما استفاده از ابزار‌های نوین ارتباطی برای مقابله با نقشه‌های پلید دشمن است.

وی مقابله با دشمنان در هشت سال دفاع مقدس را آسان‌تر از جنگ نرم امروزی دانست و افزود: دشمنان با تخریب افکار عمومی سدی برای جوانان در رسیدن به معارف دینی درست کرده‌اند که باید این سد شکسته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *