جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

۱۰ بالگرد آپاچی آمریکا عازم مصر شدند

يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 397404
یک منبع نظامی بلند پایه در مصر به خبرگزاری رویترز گفت که نیروی هوایی مصر ۱۰ فروند هلیکوپتر آپاچی طی روزهای گذشته از امریکا تحویل گرفتند‎.
به گزارش جهان به نقل از «خبرگزاری دانشجو» ؛ و به نقل از خبرگزاری «رویترز» ، منابع امنیتی به خبرگزاری رویترز خبر دادند که مصر هفته گذشته ۱۰ فروند «بالگرد آپاچی» توپدار از آمریکا تحویل گرفته است.

بر اساس این گزارش، مصر این بالگردها را برای مقابله با گروه‌های تکفیری فعال در شمال این کشور تحویل گرفته است.

آمریکا در ماه آوریل اعلام کرده بود که به دلیل وقوع کودتا نظامی در مصر توسط «عبدالفتاح السیسی» علیه «محمد مرسی» رئیس جمهور اخوانی، تحویل این بالگردها به مصر را به تاخیر می‌اندازد اما ۵ ماه بعد در سپتامبر سال جاری میلادی پنتاگون اعلام کرد که در راستای حمایت از تلاش‌های مصر در مبارزه با تروریسم بالگردهای آپاچی را به زودی به مصر تحویل خواهد داد.

چندین گروه شبه نظامی و تکفیری در «صحرای سینا» در شمال مصر فعالیت دارد که درحال جنگ با ارتش مصر در این منطقه است و در یکی از بزرگترین حملات خود بیش از ۳۰ نظامی مصری را کشت؛ در مقابل ارتش مصر هم با گسیل کردن نیروهای ارتش دوم و نیروهای واکنش سریع به مقابله با این گروه شبه نظامی در صحرای سینا و استان «العریش» می‌پردازد.

«انصار بیت المقدس» بزرگترین گروه شبه نظامی فعال در صحرای سینا است که ماه گذشته بیت خود را داعش را اعلام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *