شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دو گناهي که همه را عاصي کرده است

پنجشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۰ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب: 184202
رئيس حوزه علميه اصفهان با تأکید بر اینکه فساد اخلاقی از فساد اجتماعی بدتر است، تصریح کرد:‌ این دو مصیبت همه را عاصی کرده و همه باید برای حل این مسائل فکری کنند.
فارس: از جمله مصائب اجتماع ما ماهواره است که این ماهواره‌ها جنگ نرم دشمن در خانه‌ها هستند و وجود این وسیله در خانهها موجب اشاعه فحشا در خانواده شده و این مصائب برای جوانان ناراحت‌کننده است.
رئيس حوزه علميه اصفهان با تأکید بر اینکه فساد اخلاقی از فساد اجتماعی بدتر است، تصریح کرد:‌ این دو مصیبت همه را عاصی کرده و همه باید برای حل این مسائل فکری کنند.

آیتالله حسین مظاهری صبح امروز در خطبه‌های نماز عید فطر که در میدان امام(ره)‌ اصفهان با حضور هزاران نفر از عابدان روزه دار اقامه شد با اشاره به اینکه مصائب بزرگی در جامعه امروز وجود دارد، اظهار داشت: از جمله مصائب اجتماع ما ماهواره است که این ماهواره‌ها جنگ نرم دشمن در خانه‌ها هستند و وجود این وسیله در خانهها موجب اشاعه فحشا در خانواده شده و این مصائب برای جوانان ناراحت‌کننده است.

وی با اشاره با اینکه وجود ماهواره در خانواده و جامعه هم عذاب دنیوی و هم عذاب اخروی به همراه دارد، خاطرنشان كرد:‌ فساد اخلاقی که در جامعه وجود دارد به سبب همین جنگ نرم در خانواده‌هاست و ماهواره ضرر بسیار زیادی برای خانواده دارد و یک جنگ است که دشمن با نظام ما دارد و باید همه نسبت به این مسئله مراقب باشیم.

‌مظاهری با تاکید بر این نکته که ضرر و زیان ماهواره از هر بمبی بالاتر است و خانواده‌ها باید بدانند این ماهواره‌ها برای نظام اسلامی و جامعه و نسل جوان ضرر دارد، تصریح کرد:‌ هیچ عذابی بالاتر از فساد اخلاقی نیست که متأسفانه اکنون در جامعه ما وجود دارد و ماهواره به این بی‌اخلاقی‌ها دامن می‌زند و همه نسبت به این بی‌اخلاقیها بی‌تفاوت هستیم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان در ادامه افزود: همه باید بدانند که این فسادها در جامعه کم‌کم ‌علیه نظام می‌جنگد و ماهواره به فساد اخلاقی دامن می‌زند و یک بمب برای براندازی اجتماع است.

‌مظاهری در ادامه سخنان خود به یکی دیگر از آسیب‌های اجتماعی که گریبان‌گیر جامعه شده است اشاره کرد‌ و اظهار داشت: از دیگر فسادهایی که هم اکنون در جامعه مشاهده میکنیم دوست‌یابی‌های اشتباه است که همه باید بدانیم این دوست‌یابی‌ها گناهی بزرگ است که به این مسئله نیز باید توجه ویژه داشت.

‌مظاهری با تاکید بر اینکه فساد اخلاقی از فساد اجتماعی بدتر است، تصریح کرد:‌ این دو مصیبت همه را عاصی کرده و همه باید برای حل این مسائل فکری کنند.

رئیس حوزه علمیه اصفهان ‌گفت: قرآن کریم وعده داده که متقین را یاری ‌رساند و اگر شخصی متقی باشد به یقین خداوند فریادرس او است.

وی از جمله ملزومات عنایت و دستگیری و فریادرس بودن خداوند نسبت به یک جامعه را صالح بودن آن جامعه دانست و اظهار داشت: اگر هر خانواده در این جامعه متقی باشد، پروردگار به این جامعه کمک می‌کند و در دنیا یک جامعه لطیف و در آخرت یک جامعه طیب و طاهر خواهد بود.

‌مظاهری افزود: اگر ما زندگی خوش و سعادتمند می‌خواهیم باید به سمت جامعه سالم حرکت کنیم که داشتن جامعه سالم مستلزم ایجاد ارتباط سالم و محکم با خدا است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: کسانی که در ماه مبارک رمضان روزه عام گرفتند به طور حتم خداوند به آن‌ها نیز عیدی می‌دهد که عیدی آنان دوری از جهنم است.

وی همچنین بيان كرد: سایر افرادی که روزه خاص گرفتند و شکم، اعضا و جوارح آنان نیز روزه بود، از خداوند بهشت را هدیه می‌گیرند و کسانی نیز که روزه کاملی گرفتند، هدیه آن‌ها این است که روحشان‌ همواره در فکر پروردگار عالم است.

رئیس حوزه علمیه اصفهان با تاکید بر حفظ برکات این ماه پربرکت اظهار امیدواری کرد که با تلاش و کوشش مؤمنان و دوری از گناه، عیدی و پاداش خداوند در آتش گناه نسوزد و از بین نرود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *