جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

خط لوله صادرات نفت ایران شکست

يکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب: 354708
یکی از خطوط لوله اصلی صادرات نفت ایران در منطقه گچساران دچار شکستگی شده که این حادثه منجر به نشت گسترده نفت به طبیعت منطقه شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در حال حاضر بیش از ۵۵۰۰ کیلومتر خطوط لوله نفت در منطقه گچساران وجود دارد که بخش عمده ای از این خطوط دچار فرسودگی شدید شده اند.

از این رو هر ساله شاهد بروز یک حادثه شکستگی و ترکیدگی خطوط لوله انتقال نفت فرسوده کشور در منطقه گچساران بوده که علاوه بر مشکلات و عدم النفع اقتصادی آسیب هایی هم به محیط زیست منطقه خوزستان وارد می کند.

بر این اساس روز گذشته خط لوله ۲۶ اینچی صادرات نفت ایران در منطقه نفت و گاز گچساران در نزدیکی منطقه ای به نام "دژسلیمان گچساران" دچار شکستگی و ترکیدگی شده که این حادثه نشت گسترده نفت را به محیط زیست موجب شده است.

این خط لوله ۲۶ اینچی یکی از خطوط لوله اصلی صادرات طلای سیاه نفت ایران بوده که به طور متوسط روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار بشکه نفت از مسیر خطوط لوله نفتی منطقه گچساران به پایانه های صادراتی ایران منتقل می شود و فرسودگی عامل اصلی اولین حادثه نفتی در سال ۹۳ بوده است.

در حال حاضر تیم های عملیاتی و تعمیراتی شرکت نفت گچساران مشغول تعمیر و بازسازی این خط لوله اصلی انتقال نفت ایران هستند و پیش بینی می شود تعمیرات این خط لوله آسیب دیده و فرسوده نفت تا ساعاتی دیگر به پایان برسد.

سازمان حفاظت محیط زیست استان خوزستان تاکنون گزارشی درباره جزئیات نشت نفت و یا آسیب های وارد شده به محیط زیست منتشر نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *