شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

دستور توقف سه سریال خبرساز صدا وسیما صادر شد

چهارشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۰ ساعت ۲۰:۰۹
کد مطلب: 204704
آنچنان که خبرگزاری مهر نوشته است، معاون سیما درباره سریال های "تا ثریا" ،"شیدایی" و "پنجره" به سه مدیر ارشد صدا و سیما تذکر داده و "به همین خاطر دستور خاتمه این سریال ها نیز اعلام شده است."
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی دارابی معاون سیما به سه مدیر ارشد این سازمان به دلیل ساخت سریال هایی با موضوعات تلخ، ناگوار و با رویکردی منفی مانند "تا ثریا" ،"شیدایی" و "پنجره" که این شب ها از شبکه های اول، سوم و شبکه تهران پخش می شوند به صورت کتبی تذکر جدی د اد.

همچنین گفته می شود علت این تذکرها از سوی معاون سیما به خاطر تلخ و گزنده بودن، اثرگذاری منفی این سریال ها بر اعصاب مخاطب، پرداخت ناقص به نمونه یک زن ایرانی محجبه و نادرستی پرداخت به روابط محرم و نامحرم در این سریال ها عنوان شده و به همین خاطر دستور خاتمه این سریال ها نیز اعلام شده است.

در این ابلاغیه همچنین از پرداختن به برخی مضامین دینی مانند تقبیح عمل ربا در سریال تا ثریا تقدیر شده است.

بر اساس این گزارش در این تذکرها همچنین عنوان شده است که رویکرد معاونت سیما در این دوره ساخت سریال های طنز، جذاب و اجتماعی و آرام بوده و به همین خاطر هرگونه متن، فیلم نامه و سفارش هایی از این قبیل که در شبکه های سیما در حال ساخت است متوقف شود.

این ابلاغیه از سوی معاون سیما در هفته گذشته به برخی مدیران ارشد این سازمان اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *