جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مدیر کل انتقال خون یزد برکنار شد

يکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۳۸
کد مطلب: 69460
مهر: مدیرکل انتقال خون استان یزد بنا به دلایلی امروز با حضور رئیس سازمان انتقال خون کشور برکنار و مدیرکل جدید معرفی شد.

رئیس انتقال خون کشور ظهر یکشنیه در مراسم معارفه مدیرکل جدید انتقال خون استان یزد اظهار داشت: آقای حکمتی ‌مقدم، مدیرکل برکنار شده، خدمات ارزنده ‌ای در طول مدت خدمت خود داشته و از سویی از اهداکنندگان مستمر خون بوده است اما ساده‌ لوحی وی در همکاری با خبرنگار صدا و سیما و تهیه فیلم صوری از اهدای خون وی و پخش آن در اخبار 20 و 30 و زیر سئوال بردن خدمات سازمان انتقال خون سبب برکناری وی بوده است.

حسن ابوالقاسمی با انتقاد از عملکرد صدا و سیمای استان یزد در این زمینه تاکید کرد: صدا و سیما همین امشب باید در اخبار 20 و 30 موضوع را جبران و حق زیر سئوال رفته مردم استان یزد را اعاده کند.

وی بیان داشت: پخش اهدای صوری خون توسط مدیر سابق انتقال خون یزد، افکار عمومی مردم این استان را جریحه ‌دار کرده و صدا و سیما باید در این زمینه از مردم عذرخواهی کند.

ابوالقاسمی همچنین با انتقاد از حکمتی ‌مقدم، مدیرکل سابق، عنوان کرد: این مدیر با سابقه خدمتی ارزشمند نباید چنین همکاری با صدا و سیما انجام می‌داد هرچند که وی یک ساعت بعد از تهیه این فیلم اهدای خون انجام داده و مستندات آن نیز موجود است.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون همواره از همکاری‌های صدا و سیما برای فرهنگ‌سازی در انتقال خون استفاده کرده است، تصریح کرد: انتظار نمی‌رفت صدا و سیما با خدمات ارزنده‌ای که در این زمینه انجام داده چنین فیلمی که به نظر می‌رسد برای تسریع در کار گزارشگران صدا و سیمای یزد تهیه شده را در اخباری با این حجم مخاطب پخش کند و امیدواریم بتواند در این زمینه حق مردم استان یزد را ادا کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار یزد نیز از صدا و سیما و مدیریت آن خواست تا رسما از کار اشتباه و ناشایست خود و تلاش یک خبرنگار برای سوژه ‌یابی جذاب و فریب ‌کاری در اهدای خون و پخش آن از شبکه سراسری رسما عذرخواهی کند.

غلامحسین دشتی عنوان کرد: این اقدام صدا و سیما سبب شده تا مردم اعتماد خود را از دست بدهند و صدا و سیمای مرکز استان یزد موظف است با عذرخواهی خود اعتماد مردم را بازگرداند.

وی از تلاش‌های مسئولان سازمان انتقال خون استان یزد تقدیر کرد و افزود: همکاری انتقال خون نباید در این سوژه‌های خبری سبب سلب اعتماد مردم شود و در این زمینه نیز هر اقدامی که لازم است باید برای اعاده حیثیت مردم استان و جلب اعتماد مجدد مردم انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز در این جلسه با تشریح دقیق جریان ماوقع اظهار داشت: چهارشنبه گذشته، خبرنگار صدا و سیما برای انجام مصاحبه با رئیس انتقال خون استان یزد، زودتر از زمان مقرر شده در دفتر مدیر سازمان انتقال خون یزد حاضر شد و اقدام به تهیه فیلم صوری از اهدای خون رئیس این سازمان و برخی مسئولان دیگر این سازمان در استان یزد کرد.

سیدجلیل میرمحمدی عنوان کرد: مدیر این مجموعه با ساده‌لوحی به صدا و سیما اعتماد کرده و اجازه تهیه فیلم صوری اهدای خون از وی را می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: خبرنگار صدا و سیما نیز از اعتماد رئیس سازمان انتقال خون استان یزد سوء استفاده کرده و این فیلم را به تهران ارسال کرده است.

میرمحمدی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که از صدا و سیمای مرکز یزد انجام شد، مدیرکل صدا و سیمای یزد اعلام کرد قرار نبوده این فیلم پخش شود اما به پخش خبر 20 و 30 اقدام به پخش این سوژه کرده است.

وی با بیان اینکه سازمان انتقال خون از مردم عذرخواهی کرده است، از صدا سیما نیز خواست ضمن جبران این موضوع، برای تنویر افکار عمومی تلاش کند و در مقابل مردم از همان رسانه عذرخواهی کند.

میرمحمدی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد نیز به عنوان متولی سلامت مردم، قضیه را پیگیری خواهد کرد.

در این مراسم سیدعلی خدایی به عنوان سرپرست جدید سازمان انتقال خون معرفی و حسین حکمتی‌مقدم برکنار شد.
شب گذشته از اخبار ساعت 20 و 30 شبکه دو تصاویری از اهدای خون رئیس سازمان انتقال خون استان یزد و برخی مسئولان این سازمان پخش شد اما با اقدام خبرنگار واحد مرکزی خبر صدا و سیمای مرکز یزد و برداشتن چسب از روی سوزن اهدای خون، مشخص شد که این اهدای خون صوری است و این اقدام در حالی انجام شد که خبرنگار خود از این جریان خبر داشت و اصلا به دلیل حضور زودتر و عجله وی برای تصویربرداری این خون ‌گیری به شکل صوری انجام شد. اما این اقدام دیشب به یکی از سوژه‌های 20 و 30 تبدیل شد که انعکاس بسیار گسترده ‌ای در سطح استان یزد داشت و سبب عکس‌ العمل شدید مدیران ارشد استان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *