جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۳

آیاحوادث یمن باعلائم‌ظهور قابل‌تطبیق است؟

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب: 424106
عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت گفت: اینگونه شباهت سازی‌ها آثار بسیار سویی به دنبال داشته و چه بسا کسانی سرخورده شده و به اصل مهدویت تشکیک و تردید کرده اند.
به گزارش جهان، حجت السلام خدامراد سلیمیان عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت در گفتگو با ایران اسلامی، با بیان اینکه یکسری مشابهت‌هایی بین حوادث حاضر و روایات مربوط به ظهور حضرت مهدی (عج) وجود دارد، افزود: این شباهت‌ها سبب شده تا عده ای بر اساس زمینه‌های ذهنی خود این حوادث را با روایات منطبق کنند و اصرار داشته باشند که این حوادث همان اتفاقاتی هستند که به عنوان نشانه‌های آخرالزمان از آنها یاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ما امیدوار هستیم که در نزدیکترین زمان ظهور به حضرت مهدی (عج) باشیم و آن دوران را درک کنیم، اظهار داشت: کسی منکراین امیدواری نیست اما آیا صرف وجود شباهت‌هایی بین برخی از این حوادث با روایاتی که در اختیار است این مجوز را به ما می‌دهد که این اتفاقات را با روایات مورد نظر منطبق بدانیم؟

عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت ادامه داد: هیچ مجوزی برای چنین تطبیق‌هایی وجود ندارد و برخی روایات مربوط به ظهور حضرت ولیعصر(عج) هم این مسئله را گوشزد می کنند که کسی مجاز به تطبیق حوادث زمان خود با روایات نیست.

وی با بیان این نکته که در گذشته نیز برخی از این نشانه‌ها اتفاق افتاده و عده ای آنها را از علائم ظهور می‌دانستند، خاطر نشان کرد: اینگونه شباهت سازی‌ها آثار بسیار سویی به دنبال داشته و چه بسا کسانی سرخورده شده و به اصل مهدویت تشکیک و تردید کرده اند.

سلیمیان تصریح کرد: خطبا و مبلغین دین بر این نکته توجه داشته باشند که اگر بر اساس حوادث و روایات قصد ایجاد انگیزه و امیدواری جدی نسبت به ظهور دارند، به لوازم وپیامدهای آن هم توجه داشته باشند که اگر به هر دلیلی این نشانه ها با روایات مورد نظر منطبق نبودند – که احتمالش بسیار است - به چه قیمتی مخاطب خود را به ظهور امیدوار کرده اند؟

وی در خصوص ارتباط حوادث یمن با ظهور حضرت مهدی (عج) نیز گفت: ما منکر این نیستیم که در آستانه ظهور می بایستی انسان‌هایی خودشان را مهیای یاری حضرت ولیعصر (عج) و این امر مسلمی است که در آستانه ظهور جریان ها و آمادگی هایی فراهم می شود اما اصراری بر آن نیست که حوادث اخیر در کشورهای عربی همان وعده هایی آخرالزمان هستند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مهدویت افزود: اگرچه در لزوم بر آمادگی و زمینه سازی برای ظهور خصوصا در بین شیعیان تردید نیست و مطمئنا علاقمندان بسیاری در کشورهایی مثل یمن، عراق و سوریه هستند که انتظار ظهور را دارند.

وی در پایان گفت: ما نیز امیدواریم که این اتفاقاتی که دربرخی کشورها در حال رخ دادن است منجر به زمینه سازی ظهور بر اساس روایات قطعی و معتبر شود و انشالله ما آن زمان را درک کنیم.

منبع: ایران اسلامی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
باز هم داستان سرایی کردید اینها نقشه سرمایه دران امریکایی برای چپاول منطقه نفت خیز خاورمیانه است ولا غیر
شما اصلا این متن رو خوندی
متین
زمان ظهور حضرت مهدی را فقط خدا میداند