چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تهیه ده هزار سند از مفاخر دانشگاه تهران

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 404405
مدیر باغ موزه نگارستان از تهیه ده هزار سند درباره مفاخر گذشته دانشگاه تهران خبر داد و گفت: شخصیت‌های علمی و فرهنگی دانشگاه تهران در موزه مفاخر باغ نگارستان معرفی می‌شوند.
به گزارش جهان، مصطفی ده‌پهلوان درباره کاربری باغ نگارستان به مهر گفت: قرار است که باغ نگارستان به موزه تاریخ و مفاخر تبدیل شود. به همین منظور اتاقهایی را آماده می کنیم که به معرفی پیشینه باغ در قالب اشیای باقی مانده بپردازد. اتاقی از این باغ نیز که کلاسی از زمان دانشسرای عالی بوده، بازسازی می شود روند شکل گیری دانشسرا به‌عنوان یکی از پایه‌های آموزش اولیه معاصر بوده است اتاق دیگر نیز به موزه مفاخر و بزرگان دانشسرای عالی تبدیل خواهد شد.

معاون امور فرهنگی موزه‌های دانشگاه تهران ادامه داد: بسیاری از بزرگان مانند ملک الشعرای بهار، علی اکبر دهخدا، پروین اعتصامی و... در باغ نگارستان تحصیل کرده‌اند. می‌خواهیم در این اتاق به این شخصیت‌ها بپردازیم. در کنار آن برخی از معلمان ناشناخته و برتر نیز هستند که معرفی می‌شوند. اما در نظر داریم تا به نقش بانوان و تاثیر آنها در حوزه علم نیز بیشتر توجه کنیم.

وی با بیان اینکه تا کنون به معرفی مفاخر فرهنگی دانشگاه تهران توجهی نشده است گفت: بخش عمارت کتابخانه نیز به فضاهای اختصاصی تبدیل می‌شود. دانشکده فنی دانشگاه تهران قرار است با ابزار و ادوات آموزشی که از بدو شکل گیری آماده کرده بود، را جمع آوریم کرده و به آنها نظم دادیم.

ده‌پهلوان افزود: تاکنون ده هزار سند درباره مفاخر گذشته تهران و آرشیو دیجیتالی آن نیز تهیه شده و اکنون درحال راه اندازی سایت آن هستیم. اسناد نکوداشت آنان نیز حمع آوری شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *