شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

معارفه رئیس جدید دانشگاه‌معارف‌اسلامی

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۲
کد مطلب: 380807
رئیس جدید دانشگاه معارف اسلامی در قم طی مراسمی، با حضور شخصیت‌های علمی و حوزوی معرفی شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رئیس جدید دانشگاه معارف اسلامی پس از هشت سال ریاست حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری، ظهر چهارشنبه با برگزاری مراسمی در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های قم معارفه شد.

دانشگاه معارف اسلامی تنها دانشگاهی است که وابسته به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به تربیت استاد معارف مشغول است.

این دانشگاه در سال ۱۳۸۵ به همت جمعی از دلسوزان و اساتید معارف اسلامی تاسیس شد و تا امروز توانسته با تالیف کتب و تربیت استاد سطح تدریس معارف در دانشگاه‌های کشور را ارتقا دهد.

حجت‌الاسلام روح‌الله شاکری، رئیس جدید این دانشگاه دارای دکترای فلسفه و کلام با گرایش کلام اسلامی از دانشگاه امام صادق(ع) و رتبه علمی استادیار است.

تدریس در جامعه‌الزهرا(س)، تدریس در دانشگاه علوم پزشکی تهران، تدریس در پردیس فارابی و پردیس قم دانشگاه تهران، قائم مقام نماینده ولی فقیه در دانشگاه تهران و تالیف کتب مهدویت از سوابق وی است.

معضل به کارگیری نیروهای حق‌التدریس در درس معارف

رئیس دانشگاه معارف در این مراسم با اشاره به اینکه اکنون هزار و ۲۰۰ استاد معارف در سراسر کشور عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها هستند افزود: دراین درحالی است که نیاز ما ۶ برابر این تعداد است.

حجت‌الاسلام شاکری ادامه داد: مهم‌ترین معضل ما در مسئله تدریس معارف در دانشگاه‌ها همین به کارگیری نیروهای حق التدریس است که موجب شده این درس جایگاه خود را در دانشگاه‌ها پیدا نکند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷ هزار نیروی هیئت علمی برای تدریس درس معارف در دانشگاه‌ها نیاز داریم که این نیاز را دانشگاه معارف باید برطرف کند.

رئیس دانشگاه معارف گفت: در حال حاضر در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و تدریس معارف در دانشگاه‌ها با نیروهای حق التدریس و با این کیفیت زیبنده شرایط کنونی و نظام اسلامی نیست چراکه نیروی حق التدریس احساس مسئولیت لازم در قبال دانشجویان را ندارد و نمی‌توانند مانند نیروی تمام وقت نقش ایفا کند.

وی یکی از فاخرترین اقدامات نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را راه‌اندازی دانشگاه معارف دانست و اظهار داشت: این دانشگاه باید از نظر کمی و کیفی توسعه پیدا کند.

شاکری مخاطب این دانشگاه را چهار میلیون دانشجوی موجود در کشور دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای ارتقای سطح تدریس معارف استفاده کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *