جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱۲
۳۵
پاسخ سید محمود رضوی به توهین کیارستمی:

اگر شهدا نبودند الان باید تحت لوای حزب بعث فیلم می‌ساختی!

چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۵۸
کد مطلب: 382102
سید محمود رضوی تهیه کننده سینما در واکنش به عباس کیارستمی نوشت: اگر نبودند آنهایى که رفتند و برای دفاع شهید شدند، احمدپور فیلم ایشان که هیچ، خود ایشان بعد از آنروزها باید تحت لواى حزب بعث فیلم مى ساختند و فیلم‌هاى ایشان به جاى طعم گیلاس طعم خون مى داد و جاى شیرین تلخ بود.
اگر شهدا نبودند الان باید تحت لوای حزب بعث فیلم می‌ساختی!
به گزارش جهان؛ یک تهیه کننده سینما به توهین کیارستمی به دفاع مقدس و ابراهیم حاتمی کیا واکنش نشان داد.

عباس کیارستمی‌در حاشیه جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه سیراکیوز آمریکا با توهین به دفاع مقدس و بی‌مفهوم خواندن آن سعی کرده است به صورت غیرمستقیم به سخنان ابراهیم حاتمی‌کیا نسبت به خودش پاسخ دهد.

کیارستمی‌با این مقدمه که: «یک هفته قبل از اینکه اینجا بیایم، یکی از فیلمسازانی که سال‌ها فیلم جنگی ساخته، فیلم‌های پرهزینه جنگی و البته با مخاطب کمتر -برای اینکه مخاطب ایرانی دیگر حوصله جنگ نداشت، بنابراین ایشان بودجه‌های خیلی سنگین می‌گیرد و فیلم‌های جنگی می‌سازد- گوش من رو پیچانده بود که زمانی که ما داشتیم می‌جنگیدیم کیارستمی‌ داشت دنبال دفترچه دوستش می‌گشت.»

وی در ادامه خطاب به حاتمی‌کیا می گوید: «خانه دوست یکی از پربیننده‌ترین فیلمهایی بود که من ساختم، درواقع همه جای دنیا آن را می‌شناسند. خانه دوست ماندگار شد چون راجع به یک ارزش انسانی صحبت می‌کرد. اما فیلم‌های تو نماند چون تو راجع به یک پریودی از تاریخ ایران حرف زدی که تازه آن پریود هم به هیجان اورد بچه‌ها را. احمدپور[شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست؟] رفت پس داد دفترچه را، اما تو به هیجان آوردی و احمدپورهای دیگر رفتند در جنگ و کشته شدند. و حالا پس از سال‌ها می‌شود راجع به آن‌ها فکر کرد که آن‌ها چطوری از بین رفتند. در یک جنگی که هیچ مفهومی‌نداشت.»

سید محمود رضوی در واکنش به این سخنان در صفحه اینستاگرام نوشت: دیشب فیلم سخنان فیلمسازى را دیدم که براى جشنواره هاى خارجى و با عینک دودى سیاهش [اشاره به عینک دودی عباس کیارستمی] فیلم می سازد، با اینکه براى سبک کارى و سینماى ایشان احترام زیادى قائل بودم اما ویدئو منتشره، من را برای احترام به آثارش هم دچار تردید کرد، چرا که هنرمند روشنفکر هیچ گاه تاریخ مقاومت و دفاع از وطن خویش را انکار نمی کند.

این تهیه کننده سینما ادامه می دهد: کاش ایشان به جای طرح مطلب طرفدارشان که زیر متن خبر سخنان آقای حاتمی کیا کامنت گذاشته بود به این نکته فکر میکردند که اگر نبودند آنهایى که رفتند و برای دفاع شهید شدند، احمدپور[شخصیت اصلی فیلم خانه دوست کجاست؟] فیلم ایشان که هیچ، خود ایشان بعد از آنروزها باید تحت لواى حزب بعث فیلم مى ساختند و فیلم هاى ایشان به جاى طعم گیلاس طعم خون مى داد و جاى شیرین تلخ بود.

وی نوشته است: کاش در کنار روشنفکرى می توانستید واقع نگر هم باشید. نمی خواهم محبوبیت یا شناخت مردم از ابراهیم حاتمى کیا را با شما مقایسه کنم، اما خود شما قضاوت کنید که در وطنتان مردم شما را به اندازه عباس حیدری آژانس شیشه اى یا حاج کاظم آژانس می شناسند که احمدپورتان را بشناسند؟ آیا احمدپورتان ماندگار شده است یا عباس و حاج کاظم ؟!

رضوی می گوید: اگر جزو فیلمسازان روشنفکر جریان ساز سینمای ایران که مخاطب میلیونى هم دارند و در سطح جهانى هم موفقیت کسب نموده اند بودید، کجاى تاریخ این مرز و بوم را انکار می کردید و چگونه با ما سخن می گفتید؟ پیشنهاد میکنم به اکران جهانی و ماندگار شدن فیلم هاى احتمالا انسانى تان بپردازید و بگذارید این مردم به دفاعشان از تمام ارزش ها از جمله دفاع از خاک وطن و فیلم هاى تاریخ ساز عصر امام خمینى ره بنازند.

رضوی در پی‌نوشت می گوید: دیده بان اولین فیلم پرمخاطب آقاى حاتمى کیا در سال ٦٧ تولید و قاعدتا در سال ٦٨ اکران شده و سال ٦٨ پایان جنگ بوده پس چگونه ایشان توانسته دوستان احمدپور شما را به کشتن بدهد؟!
منبع: خبرنامه دانشجویان ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
کیارستمی و کیارستمی ها شکر خوردن برادر حاتمی کیا ذره ای از زحمات بچه های دفاع مقدس نشون میده هون زمان که حاتمی کیاها جلوی تیر مستقیم دشمن بودن این اقایون کجا بودن
Iran, Islamic Republic of
همون آمریکایی که شیفته اش هستند هنوز که هنوز هست از جنگ جهانی اول و دوم و ویتنام و ژاپن و عراق و .... فیلم میسازه و حماقت خودشون رو برای مردمشون غرور آمیز جلوه میدن . حالا نمیدونم این آقا چی میگه.
بقول پدر ما آمریکا پیرزن هفتاد ساله رو بجای دختر چهارده ساله بزک میکنه سر دنیا رو شیره میماله قالب میکنه ولی کشور ما دختر چهارده ساله رو بجای پیرزن هفتاد ساله نمیتونیم به دنیا قالب کنیم!
همچنین اگر شهدا نبودند الا شناسنامه خیلی ها صادره از بغداد بود.....
محسن
تازه ممکن بود بچه هاشون به صدام بگن مرحوم عمو!
Iran, Islamic Republic of
از كسي كه سالها در غرب زيسته و بارها به آنها خوش خدمتي كرده، توقعي بيش از اين نيست
Lao People
کیارستمی به خاطر خون شهدای ماست که الان نفسش از جای گرم در میاد و مهمل میبافه

بگذارید امثال کیارستمی سرشون گرم بازیچه ی دنیا باشه ....اونها رو با جنگ چکار!!!!!!!!!
احمدمحمدی بسطام
جزاک الله برادر.خداقوت
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
آقای کیا رستمی وقتی انقلاب و جنگ رو نفهمیدی
انسان نیستی ، نه تنها تو بلکه همه انهایی که جنگ رو بی مفهوم مدونند چون درک مفهوم دفاع مقدس رو ندارند ...
Iran, Islamic Republic of
کیارستمی از بس مشروب خورده عقلش را از دست داده است و کسی که بی عقل و مشروبخوار باشد نباید از او انتظار حرف درست و صحیح را داشت.
برادر من هم مثل شما هم بابت توهینش به دفاع مقدس ناراحتم و ازش بدم میاد. اما دلیل نمیشه بهش تهمت مشروب خواری زد...!!
United States
تهمت نیست. هم پیاله اش هم شجریانه!
فاطمه
United States
خانه دوست کجاست یک فیلم صهیونیستی با عقاید اسراییلیه که هنوز فهمیده نشده. دقیقا مثل فیلم گاو که یک فیلم ضد اسلامی و اسراییلیه اما هیچ کس بررسیش نکرده و حقیقت رو راجع بهش فاش نکرده.
اینها مواجب بگیر اسراییل هستن.
Iran, Islamic Republic of
تهمت چیه خودش گفت .
" من هم مشروب می خورم هم گوش خوک. مسلمانم اما به شیوه ی خودم!!"
یادت نیست؟؟
بالاخره ما نمیدنیم باید وطن دوست باشیم یا نباشیم!!!
اگر وطن هستیم که باید برای ذره ذره خاک وطن جونفشانی کنیم....
حالا اگر اون جنگ به نظر آقای کیارستمی بیهوده بوده و ما برای دفاع از وجب وجب سرزمینمون نمی رفتیم ....پس کو وطن دوستی
Iran, Islamic Republic of
ننگ بر وطن فروشانی مثل کیارستمی. تمام.
آقای کیارستمی خیلی وقت است با زدن عیک دودی خورشید را نمیبینند.
قابل توجه آقای رضوی:
جنگ سال 67 به پایان رسید نه سال 68.
سال 68 سال رحلت امامه محمود جان!!
وطن پرست
United States
گلم جنگ 67 تمام شد ولی فیلم حاتمی کیا 68 اکران شد پس دوستان کیارستمی فیلم حاتمی کیا ندیده چطور کشته شدند . حالا افتاد........
علیرضا
سال 67 قطع نامه امضا شد ولی تا اواخر 68 حتی بعضی مواقع بیشتر ادامه داشت
فكر كنم تو هم يه كم گيج مي زني !
ببخشيد اصلا ديگه اون موقعه ايشاني وجود نداشت!
Iran, Islamic Republic of
یعنی از نظر این فیلمساز غرب زده آزانس و کرخه تاراین و بوی پیراهن ماندگار نیستند؟
Iran, Islamic Republic of
رحمت بر پدر و مادرت
فکر نکنم ایشون از اینکه تحت لوای بعثی ها بشه بدش بیاد اصلا فکر نکنم خیلی فرقی براش داشته .
این چیزا براشون مهم نیست .فقط ژست بیخودی وپوچ و الکی .چه میدونه جنگ و غیرت و دفاع یعنی چی
Iran, Islamic Republic of
حرف آقاي كيارستمي خوب نبود ولي سوال اين است كه چرا آقاي حاتمي كيا به دنبال نفي فيلم زيبايي مانند خانه دوست كجاست؟ هستند... از قديم گفتند جواب هاي هويه... بهتره فيلمسازها بهم احترام بگذارند
سید هاشم
جنگ ما جنگ برای همه چی بود برای زنده نگه داشتن اسلام زنده نگه داشتن تشیع دفاع از وطن اما یک جنبه ی دیگر هم داشت آن هم دفاع از ناموس بود امروز در عراق و سوریه چه بلایی بر سر ناموس مسلمانان میفتد.
آقای کیارستمی متوجه حرفم شدی!!!!!!!!!!
اگر رزمندگان نبودند و اگر امثال حاتمی کیا جبهه نمی رفتند و اگر شهدا نبودند معلوم نبود پدر فرزندان امثال کیارستمی کدام بعثی بود
احمدمحمدی بسطام
ننگ بر وطن فروش که اگر خونفشانی جوانان باغیرت نبود حالا تنفروش بودند به همراه خانواده
سید مهدی
با سلام .

روی سخنم با این موجود است .. موجودی بنام عباس کیا رستمی .!!؟

تو نه عباس هستی و نه نشان وعیرتی از رستم درت پیداست وفقط می ماند کیا که حرف آلف در انتهای کیا را هم لایق نیست و میماند کی .. تو واقعاَ کی هستی موجودِ آدم نما؟؟؟؟؟
اول به اعصابت مسلط باش بعد نظر بنویس برادر
احسنت به این نقد
جناب فیلمساز خارجکی شده
همان بهتر دم خور امسال ژولیت بینوش باشی
کیارستمی؟؟
کی هست حالا؟
نمیشناسم
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
اگر جنگ به آن گونه كه از آن احتراز مي كنيد نبود، آقاي كيارستمي بايد براي بعثيان فيلم "خانه مامان كجاست؟" را مي ساخت.
حسین
ناراحت نشوید، ایشان موجود بی مفهومی است.
Latvia
البته این نظر امثال شماست !!!!!راستی اگر این جنگ نبود راستی شما الان چه می کردی!!