پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۴
کاش مسئولان ارزش سهمیه المپیک را می دانستند

حذف سهمیه المپیک بخاطر مشکل مالی !؟

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 432908
در واقع لغو اردوی هانوفر آلمان تا حد زیادی اعزام به رقابتهای جهانی را هم بی اثر می کند.
حذف سهمیه المپیک بخاطر مشکل مالی !؟
سرویس ورزشی جهان - مسعود پاشنا : متاسفانه شنیده شد که فدراسیون تیراندازی کشور با مشکل شدید مالی مواجه شده و در صورت تعلل در حل این مشکل دو فرصت کسب سهمیه المپیک از بین می رود!

لازلو سرمربی تیم ملی تیراندازی کشورمان عنوان کرده است که اگر اردوی هانوفر لغو شود دیگر شانس کسب سهمیه المپیک نداریم و این یعنی پایانی بر تمام امیدهای تیراندازی برای المپیک ریو و در واقع رها کردن سهمیه المپیک که این مسئله برای همه کشورها مهم است!

در واقع لغو اردوی هانوفر آلمان تا حد زیادی اعزام به رقابتهای جهانی را هم بی اثر می کند. چیزی تقریبا شبیه به جام جهانی آلمان که ملی پوشان ایران با دست خالی از آن برگشتند.

با توجه به درخشش ورزشکاران این رشته در بازیهای آسیایی انتظار می رفت که کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای دولتی حداقل به رشته هایی مثل تیراندازی که توانایی و پتانسیل کسب سهمیه و حتی مدال را دارند توجه بیشتری کنند.

در هر صورت توجه مناسب به ورزشهایی مانند دو میدانی و کشتی و تیر اندازی و شنا و از این قبیل و همچنین توجه به سرمایه گذاری در ورزشهای همگانی نه تنها شاهد تعالی ورزش در کشور خواهیم شد بلکه از سرخوردگی قهرمانان ملی در رشته های ورزشی غیر فوتبالی نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد و شاهد از بین رفتن و خروج سرمایه های ملی مان نخواهیم بود.

هاشمی رئیس فدراسیون تیرانداز ی در این خصوص گفت: به دلیل مشکلات به وجود آمده فعلا مشخص نیست که بتوانیم تیم تیراندازی را به این رقابتها اعزام کنیم. البته هنوز نا امید نیستیم و به همین خاطر به دنبال تامین اعتبارات هستیم. متاسفانه حمایت و پشتیبانی لازم از تیراندازی نمی شود و تنها دو فرصت باقی مانده برای کسب سهمیه المپیک نیز در حال از دست رفتن است.

به هر روی امیدواریم مسئولین امر توجه بیشتری به این مورد خاص داشته باشند ، کسب سهمیه و حضور در المپیک رویایی ست که خیلی ها آرزوی آن را دارند .

در ضمن نباید فراموش کرد همه رقابت های ورزشی می توانند موجب افتخار ملت ها بوده و شادی مردم را به همراه داشته باشد.

البته به جز رشته تیر اندازی، ورزشهای دیگری همچون کشتی فرنگی و آزاد و وزنه برداری و دو میدانی و بسیاری از دیگر ورزشهای میدانی و غیر میدانی اشاره کرد که در زیر سایه فوتبال به فراموشی سپرده شده اند و البته این فشار تا به آنجا بالا رفته است که گاها با نا امیدی ورزشکاران قهرمان و مدال آور کشور می شود.

جالب این که حتی گاهی اوقات در خلال رقابت ها و یا در حاشیه آن، مواردی از هنجارشکنی و کج روی دیده می شود که باید ریشه های آن را در عدم برنامه ریزی صحیح برای بالنده کردند مجموعه ای از ورزشها دانست که به نفع فوتبال یا در حال نابود شدن هستند و یا اینکه تا کنون نابود شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حال فوتبال چطوره؟
mahin
اینا فقط به رشته کثیف فوتبال بها میدن..
احسان
واقعا چرا باید رشته هایی که شانس مدال دارند مانند تیراندازی مورد توجه نیستند ولی جودو این همه اعزام خارجی دارد و همواره تحقیر می شود ؟
مشکل شخص رئیس فدراسیون است که به هر قیمتی حاضرند او را زمین بزنند.