پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳۸

انتقاد نخست وزیر ترکیه از نحوه استقبال طرف ایرانی

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۰۶:۳۶
کد مطلب: 114406
نخست وزیر ترکیه از نحوه استقبال ایران انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار سیاسی جهان، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نسبت به نحوه استقبال مسئولین ایرانی اعتراض کرده و ظاهرا اعتراض خود را نشان هم داده است.

 وی به دلیل آنچه كه آن را رعایت نکردن اصول دیپلماتیک از سوی مسئولین ایرانی نامید، از سوار شدن بر اتومبیل تشریفات ریاست جمهوری در فرودگاه خودداری می کند.

گفتنی است در این اجلاس مسئولین ایرانی اصرار داشتند که بدون تشریفات دیپلماتیک و در فضائی کاملا ساده و ایرانی مراسم را برگزار کنند.

گفته می شد در اين مراسم صبحانه ايراني در كنار پذيرايي‌هاي معمول ديپلماتيك به ميهمانان ارائه شده بود؛ به طوري كه صبحانه كاري داسيلوا و اردوغان، نان سنگك، پنير، گردو و برگه بود كه صبحانه اي كامل و در عين حال ايراني است.

متأسفانه پروتوكل هاي مربوط به ديدار هاي ديپلماتيك هم از جمله قواعد غرب ساخته اي است كه دول استكباري و استعمارگران به تدريج، رعايت آن را به همه كشور ها تحميل نموده اند؛ به گونه اي كه اگر كشوري بيشترين احترام را به شكل سنتي و بومي خود هم براي ميهمانان ديپلماتيك خارجي نشان دهد، باز قضاوت در اين خصوص بر مبناي همان قراردادهاي غرب ساخته صورت مي پذيرد.  
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تو میخوای اصول دیپلماتیک به ما یاد بدی
Sweden
با تشکر از جهان نیوز بخاطر مطرح کردن این موضوع مهم. صرف نظر از اینکه ایا اردوغان چنین انتقادی را کرده یا خیر باید عرض کنم ایران در چنین مناسبات مهمی که همه جهان به ان چشم دوخته اند بایستی مقداری روی وجهه طاهری خود نزد بخشهای مختلف افکار عمومی جهان حساس باشد.من خودم شخصا موافق ساده برگزار شدن اینگونه مراسم هستم ولی بعضی وقتها باید برای رسیدن به منظور و هدف کمی تکنیک های نمایشی را هم رعایت بکنیم.عکسهای مخابره شده هم از جلسه سه کشور چنگی به دل نمیزد و نان سنگگ هم نمیدانم ایده ..... ما باید ظاهر یک قدرت جهانی و موثر را برای خودمان حفظ کنیم.متاسفانه هنوز بسیاری در جهان بجای عقل با چشم نگاه میکنند و جذب میشوند.انچه در تهران اتفاق افتاد مسئله کوچکی نبود و من مطمئنم عده ای برای کوچک سازی و تمسخر خروجی مهم ان تلاش خود را کرده باشند! موضوع امدن یا نیامدن اردوغان را هم باید بعضی دورو بریهای رییس جمهور پاسخ دهند چرا چنین شد.من از عکسها متوجه شدم رییس جمهور مقداری ناراحت هستند و احتمال میدهم بعضی ندانم کاریهای اطرافیان باعث ان باشد.
Iran, Islamic Republic of
وقتی میذاری سرزده یهو تشریف میاری انتظاری نداشته باش . می خواستی از قبل اعلام می کردی یا یه روز زودتر میومدی که صابحخونه وقت کنه غذا رو حاضر کنه! گذاشتی دقیقه نود اومدی ادعات هم میشه .همین که سنگکی هم باز بوده شانس آوردی. آخه کدوم مهمونی نصف شبی یهو میاد .وقتی ناز می کنی حساب اینجاش رو هم بکن .
Iran, Islamic Republic of
با توجه به بیانیه دیروز و موفقیت ایران که همه کارشناسان این را تایید کرده اند . جهان نیوز به جای حمایت از این بیانیه تیتر در مورد رحیمی معاون اول زده و در تیتر 2 اعتراض اردوغان را مطرح کرده که معلوم نیست منبعش کجاست و خود خبر هم نا مفهموم است . مثلا نوشته ظاهرا اعتراض خود را نشان داده . آخر نشان داده یا نداده . و اگر ظاهرا نشان نداده باشد شما از کجا اصلا فهمیدید که اعتراض دارد ؟؟؟؟؟ همه این ها برای تحت الشعاع قرار دادن موفقیت ایران است و شما هم به گونه ای دیگر با ملت مخالفت می کنید و منافع کشور را به خاطر جهت سیاسی خود نا دیده می گیرید ولی محمود احمدی نژاد نماینده 24 میلیون ایرانی هست شما نماینده چند نفرید که اینگونه مضع گیری می کنید ؟
Iran, Islamic Republic of
چرا آبروی ایرانی که به مهمان نوازی شهره خاص و عام بود را بردید
Iran, Islamic Republic of
این کار هم خوب بود و هم بد. از این جهت که با فرهنگ و سنن ایرانی با میهمانان برخورد شد،مایه مباهات است و خوب است. ولی از آن جهت که شاید بعضی ها همچنان بدنبال مسائل دیپلماتیک باشند و اینگونه صمیمیت و ترویج فرهنگ ایرانی را نپسندند،بد است.
Iran, Islamic Republic of
اخبار رحیمی و گلایه اردوغان را تیتر نکنید بهتره
Iran, Islamic Republic of
بابا اینا غرب زده اند انتظار بیشتری از این افراد نیست
Iran, Islamic Republic of
همين هم از سرشان زياد است
Germany
افقط تا نوک دماغتون رو نبینید یه کم شم سیاسی بد نیست داشته باشید.
ایشون یکی از کسانیه که از طرف غرب کاندید رهبری جهان اسلام سکولاره و اگر رهبران عربی دیگه خراب کردند نوبت این بابا هم میرسه
از توپ و تشرهای توخالیش به اسراییل انتظار بود پی به ماهیتش میبردین !!!!!
Iran, Islamic Republic of
نه بیان یک دست کله پاچه بهش بدن ؟
Iran, Islamic Republic of
اصلاً هم رسم ایرانی این نیست رسم ایرانی این است که در هر حال برای مهمان بیشتر از آنچه خودت داری بگذاری همیشه وقتی مهمان می آید چیزهایی را فراهم می کنیم که شاید خودمان سالی یکبار مصرف می کنیم بهتر بود به جای این کار که قطعاً به گدا صفتی تعبیر خواهد شد آبروداری می کردید.
Sweden
عجبا.اخه نون سنگگ و پنیر چه ربطی به مذاکرات نفس گیر هسته ای دارد.فکر کنم باز .... دسته گل به اب داده.اقایون بیان اول در جلسات سطح پایین تر نون سنگگ تعارف کنند بعدا از این پذیرایی های غیر دیپلماتیک استفاده کنند
Iran, Islamic Republic of
دممون گرم
Iran, Islamic Republic of
دممون گرم
Russian Federation
بعضی ها نوشته اند موفقیت ! واقعاً که شرم آور است . آنچه را گروه 5+1 خواسته بود بعد از این همه داد و هوار پذیرفته اند آن هم با این فضاحت آن وقت بعضی دم از موفقیت میزنند مثل رحیمی که آن را کاری میداند کارستان ! واقعاً هم کارستان است .
Lebanon
خوب حتما نون بربري ميخواسته!
Iran, Islamic Republic of
چی می خواستن دیگه باید مثل اروپایی ها باهاشون رفتار می کردیم . تقصیر ماست که اینا رو آدم حساب کردیم دعوت کردیم
Iran, Islamic Republic of
به نظر منم اشتباه بود

مخصوصا اونجايي كه همه همديگر و بخاطر امضا كردن حل ميدادند

بنده خدا اردوغان داشت له ميشد
برو عمو شما اول برو یه سری به آنتالیای خودت بزن بعد ادعای کشور اسلامی کن این هم از دوستای ما
زیاد حرف بزنی به سلجوقیان میگم نقشه عثمانی رو از صحنه روزگار حذف کنند
Iran, Islamic Republic of
دولت اسلامي يعني همين چرا مال ملت رو بايد ميدادند ميخورد همونم زياد بود
Iran, Islamic Republic of
واقعانمی دانم کجای این موضوع موفقیت نام دارد!آخه بعد از این همه فشارها وتحریم های کمرشکن و تحمیل هزینه های نجومی به مملکت و پر شدن کشور از کالاها ی بنجول چینی ،همان کاری شده که آنها از روز اول از ما خواستند.
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز توجه داشته باشند. پس از ورود اسلام به کشور ایران بسیاری از عادات و رسوم ایرانیان مورد توجه و قبول دین مبین اسلام قرار گرفت.از طرفی عادات و رسوم دیگری مورد نکوهش دین اسلام قرار گرفت لذا تبادل عادات و رسوم پیشرفته انسانی در هر کجا از دنیا باشد و تعالی بشریت را دنبال نماید قابل قبول در اسلام نیز خواهد بود.بنابراین اگر در مسائلی همچون نظم ور رسوم پذیرائی همچنین تعارفات پسندیده خصوصا" رعایت وجوه دیپلماتیک مورد قبول قریب به اتفاق کشورهای دنیا تا آنجائیکه در تضاد با دین ما نباشد عمل و یا رعایت به آنهاچه اشکالی دارد. دوستان چگونه است که ما از پیشرفتهای علمی و تکنیکی دنیای غرب استفاده و دنبال روی داریم امّا از برخی تعارفات معمول در دنیا به اسم دین فراری می باشیم. در هر صورت پذیرائی از میهمان می بایست در چارچوب مورد توافق طرفین باشد..
Iran, Islamic Republic of
شاید خوب بود که در کنار "صبحانه دیپلماتیک"، صبحانه کامل ایرانی را عرضه می کردند تا دهان این جور آدمها هم بسته بشه.
Iran, Islamic Republic of
می خواست اول اسیا بشه
اما رفت ته ته ته اروپا
Iran, Islamic Republic of
حالا از چی ناراحت شده از نون سنگک
که بهترین نون دنیاست؟؟؟

بابا مخش مضمحله
Iran, Islamic Republic of
اول باید چند مطلب را مد نظر داشت
عرف ديپلماتیک
عرف ديپلماتيک ترکیه
عرف ما ايرانی ها
عرف برتر بين اين سه
بعد باید ديد اين آقا از کدام قسمت کار خوشش نيومده
اين را هم باید فهمید که دقيقا چه چيزهایی سر سفره بوده
مطلب مهم بعد اينکه در موارد ديپلماتيک سعی می کنند يک تيم مشخص قبل از هر کاری عرف کشور ميزبان رو به ميهمان گوش زد کنند تا مبادا کاری صورت پذيرد که خلاف عرف ميزبان باشه
و البته بر عکسش هم هست در هر صورت نان سنگگ بهترين نان دنياست و مطمئنا پنير خوشمزه تبريزی هم بوده با گردوی تویسرکان که يکی از بهترين گردوهای جهان است
Iran, Islamic Republic of
همون هم زیادش بود بهش دادند دو هفته همه را سر کار گذاشته شل کن سفت کن راه انداخته دو قورت و نیمش هم باقی است؟!
Iran, Islamic Republic of
ای ایرانی های تنگ نظر آدم شوید
ترکیه امروز شده حلال مشکلات شما آنوقت شما اینطور اضهار نظر می کنید
اروپا و آمریکا و روسیه و چین هزار بی ناموسی به شما کرده امروز ترکیه را مسخره می کنید
امروز ترکیه نقش سرپرست مسلمانان را به عهده داره از آسیای میانه بگیر تا افغانستان و عراق و ... امروز ترکیه را به عنوان بزرگ قبول دارند
شما تنگ نظر ها را حتی افغانی های هم فرهنگ و هم زبانتان هم قبول ندارند چه برسه به بقیه ی همسایه هایتان
شما با وجود داشتن بیشترین ذخایر نفت و گاز هیچی نیستید
شما تنگ نظر و مرتجع هستید
زنده باد کسانی که به شما تجاوز کردن زنده باد کشور من کشور مولانه ترکیه
مولانا از مردم ترک تبار بلخ افغانستان هست نه ایرانی
رضا تبریزیان
لطفا نظر منو بگذارید سانسور نکنید
Iran, Islamic Republic of
من که باور نمی کنم! اینها ترفندهای گروه وینه! می خوان بگن اونهایی که تو تلویزیون دیدید ظاهر قضیه بوده فکر نکنید ترکیه با ایرانی هاست!
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما همه باید با نهایت بی احترامی مثل لولا داسیلوا با یه لا پیرهن و زیر پوش زیرش در مناسبت ها حاضر بشن.واقعا که به این میگن اقتدار.این آقا رو با این شمایل به رستوران هم راه نمیدن اونوقت آقای متکی جلوش خبر دار واساده.
Germany
آقا چیه نوشته اید که صبحانه ایرانی ، و یا بومی !! اگر اینطور باشد حاکمان جمهوری اسلامی باید کله و پاچه هم سر سفره با سنگگ میگذاشتند ! یا اگر اینطور باشد و مثلا بومی بوده از فردا در افریقا که رفتید برای دیدار سیاسی یا اقتصادی نباید ناراحت شوید که کله میمون برایتان سر صبحانه بیاورند ! در تمام دنیا متداول است امروز یکسری غذا هائی یا صبحانه ای که همه جا استاندار میباشد .
Iran, Islamic Republic of
خوبه حالا صد دفعه تو تلویزیون نشون داده رو میزشون چیزهای دیگه هم هست و اون آب پرتقال وکیک که از چند متری معلومه . تازه تو همین خبر هم اومده صبحانه ی ایرانی درکنار پذيرايي‌هاي معمول ديپلماتيك بوده . دوستان لطفا خبر رو کامل بخونید .
Iran, Islamic Republic of
اردوغان خیلی هم خوبه اصلا هم انتقاد نکرده شما دارید دروغ می گویید رابطه ی ایران و ترکیه را خراب کنید تا بود که می گفتید نمی اید تهران حالا که امده یک بازی جدید راه انداختید
ضمنا مسلمانان برادر یکدیگرند ترکیه برادر ماست
ان اقای ترکی که ان حرف را زدید برخورد شما مودبانه نیست و البته اگر واقعا ترک باشی چون من رفیق ترک داشتم بسیار انسان های مودبی هستند
Sweden
نمی دونم چرا نون این ملت نمک نداره.
Iran, Islamic Republic of
مهم این هست که ما در رسیدن به هدف نهایی این کار یعنی هسته ای شدن موفق بشویم
Iran, Islamic Republic of
این دوست ترکمون ظاهرا خیلی عصبانیه. من فکر میکنم که یا ایرانی نیست و داره پارازیت میندازه یا اینکه خیلی ساده لوحه .
من میخوام بهش بگم که ملت ایران شامل فارس و ترک عرب و لر و کرد و ... میشه که حاضر هستن جونشون رو واسه یه ذره از مملکتشون فدا کنن مگه باکری ها مال کجا بودن .
داداش اگه واقعا ایرانی هستی برو خجالت بکش....
اردوغان انسان خوبی به نظر میرسد و همین که قبول کرده کارهای مربوط به انرژی هسته ای ما را سر و سامان دهد و دیپلماسی فعالی را در قبال ما شروع نموده است باید از او تشکر هم کرد. ولی فکر نمی کنم یک شخصیت این چنینی که بدنبال حل این مشکل بزرگ به کشور ما آمده برای یک صبحانه بی ارزش این برخورد را داشته باشد و اگر هم این خبر حقیقت داشته باشد که ندارد او به این ترتیب که همگان اگاه شوند چیزی را بیان نمی کنند و قطعا عرف دیپلماتیک را رعایت خواهند نمود