جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اسپيلبرگ چگونه به اقتباس از يك نمايشنامه كمدي رسيد

چهارشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 59910
«استيون اسپيلبرگ» كه به زودي آخرين فيلم بلند سينمايي خود را با نام «هاروي» كارگرداني مي‌كند، اين فيلم را با اقتباس از اثر «ماري چيس» نويسنده آمريكايي برنده جايزه ادبي پوليتزر مي‌سازد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «استيون اسپيلبرگ» قصد دارد فيلم «هاروي» را كه پيش از اين توسط دو كارگردان ديگر و با اقتباس از رمان كمدي «ماري چيس» ساخته شده تا سال آينده به روي پرده‌هاي سينما ببرد. او قصد دارد نسخه جديدي از اين فيلم را با تفسير و خوانش خود از اين رمان ارائه كند.
داستان اين اثر كه از جمله آثار كلاسيك آمريكا محسوب مي‌شود درباره مردي است كه يك دوست خيالي دارد و اين دوست خيالي كه ظاهرا يك خرگوش شش اينچي است، به مرور با كنجكاوي‌هاي خواهر شخصيت اصلي داستان شناسايي مي‌شود.
« ماري چيس» در سال 1945 به خاطر نگارش اين كتاب جايزه ادبي پوليتزر را از آن خود كرد.
اين رمان در سال 1946 درست يك سال بعد از دريافت پوليتزر توسط كارگردان آمريكايي «آنتونيو پري» به صورت فيلم داستاني ساخته شد و بارها مورد ستايش و تقدير كارشناسان ومنتقدان سينما و تئاتر قرار گرفت.
«ماري چيس» نويسنده اين رمان در سال 1906 در آمريكا متولد شد. او سال‌ها به نوشتن رمان، نمايشنامه و نمايشنامه‌هاي تلويزيوني و راديويي مي‌پرداخت.
از او نمايشنامه‌هاي متعددي در فاصله زماني سالهاي 1936 تا 1981 منتشر شده است. «لوليتا»، « اشتباه دختر»، « خسته‌ام»، « دوشيزه مك‌تينگ»، «هاروي»، « نيم ساعت بعدي» و «خوهران سگي» اشاره كرد.
از اين نويسنده در حوزه كودك و نوجوان نيز دو اثر با نام‌هاي «بانوي ضعيف در خانه شكارچي» و «لورتا ماسون» در سالهاي 1958 و 1968 منتشر شده است.
«استيون اسپيلبرگ» اعلام كرده است كه فيلمبرداري اين فيلم را تا اواسط سال آينده به پايان خواهد رساند.
https://jahannews.com/vdcdzn0k.yt0nf6a22y.html
jahannews.com/vdcdzn0k.yt0nf6a22y.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *