چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

انقلابیون یمن و حزب‌الله دوم را بشناسید

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 381103
کتاب «اویس خمینی؛ جنبش الحوثی یمن و دیدگاه‌های شهید حسین الحوثی» به کوشش حجت‏ الاسلام حمیدرضا غریب رضا از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و دفتر نشر معارف به چاپ دوم می‌رسد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، کتاب «اویس خمینی؛ جنبش الحوثی یمن و دیدگاههای شهید حسین الحوثی» به کوشش حجت‏ الاسلام حمیدرضا غریب رضا از سوی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی‌و دفتر نشر معارف به چاپ دوم می‌رسد.

حجت‏ الاسلام غریب رضا، مدیر موسسه گفت‌وگوی دینی و از فعالان عرصه جهان اسلام در مقدمه این کتاب می‌نویسد: «مبالغه نیست اگر جنبش پُرتکاپو و دامنه ‏دار شیعیان یمن را «حزب ‏الله دوم» منطقه بنامیم و سلسله‌ جُنبان این حرکت، یعنی شهید سید حسین بدرالدین الحوثی را «اویس خمینی» بدانیم. اویس قرنی مردی از سرزمین «ایمان و حکمت»، یعنی یمن بود که سید تابعان شد و یار با وفای امیرمومنان(ع). اویس به عشق دیدار پیامبر(ص) به مدینه رفت، اما موفق به دیدار یار نشد و به وطن بازگشت. وقتی پیامبر(ص) قضیه را شنید، او را «نفَسُ ‏الرحمان» خواند. هر از گاهی هم با اشاره به مسیر یمن می‏‌فرمود: «از سوی یمن بوی خدا به مشامم می‌‏رسد.» همچنان که درباره ایشان فرمود: «در یمن شخصی است به نام اویس قرنی که در روز قیامت محشور می‏‌شود و جمعیت بسیاری را به تعداد افراد و قبیله پُرجمعیتِ ربیعه و مُضرّ شفاعت می‏‌کند.»

امروز نیز به برکت مجاهدت‌‏های «اویس خمینی» بوی خوش اندیشه‏‌های اسلام ناب از یمن به مشام می‏‌رسد. حسین الحوثی (انصارالله) بعد از رحلت امام خمینی(ره) مدت کوتاهی را در ایران به سر برد. او چنان شیفته و متأثر از اندیشه و آثار امام بود که در تمامی‌ سخنرانی‏‌هایش، نام و یاد ایشان را احیا کرد.

این کتاب نتیجه تلاشی متواضعانه است برای نشان دادن گوشه‏‌ای از ریشه‏‌های پیدایش جنبش شیعیان یمن و تبیین برخی دیدگاه‏‌ها و مواضع این شهید بزرگوار.»

این کتاب در دو بخش «آشنایی با جنبش الحوثی (انصارالله) و تحولات یمن» و «دیدگاه‌های شهید حسین الحوثی» تنظیم و تدوین شده است. جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده (گفتاری از حجت الاسلام غریب رضا)، تاریخ و اندیشه گروه الحوثی (گفتگو با حجت الاسلام غریب رضا)، جنبش شیعیان یمن و جنگ ششم صعده (گفت‌وگو با دکتر عصام العماد، محقق یمنی)، همراه با رهبر تأسیس کننده جنبش الحوثی (نوشتاری از قاسم ابوعواضه) و آشنایی با مواضع جنبش شیعیان یمن (نوشتاری از محمد بدرالدین الحوثی) بخش اول کتاب را تشکیل می‌دهند و در بخش دوم، چهار سخنرانی شهید حسین الحوثی که تبیین کننده دیدگاه‌های این متفکر انقلابی و دلباخته یمنی امام خمینی(ره) می‌آید. عبرت های عاشورا، ولایت اسلام یا ولایت یهود و آمریکا؟!، هیچ کس در برابر خدا عذری ندارد و ولایت اسلام و اهل بیت(ع)، نه ولایت یهود عناوین گفتارهای این شهید است.

چاپ دوم کتاب «اویس خمینی» در ۱۳۶ صفحه، قطع رقعی و تیراژ ۲۰۰۰ نسخه از سوی دفتر نشر معارف منتشر می‌شود.

برای تهیه کتاب «اویس خمینی» می‏توان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom.ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن ۸۸۹۱۱۲۱۲)، پاتوق کتاب قم (تلفن ۳۷۷۳۵۴۵۱)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن ۰۷۱۱۲۳۴۴۶۱۵)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن ۰۵۱۳۲۲۲۰۱۱۹)، پاتوق کتاب کرمانشاه(تلفن ۰۸۳۱۷۲۳۸۴۱۱)، پاتوق کتاب ساری (۰۱۱۳۲۵۳۰۲۰)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن ۰۳۴۱۲۲۳۱۴۶۶)، پاتوق کتاب تبریز (تلفن ۰۴۱۱۵۵۷۶۰۰۰)، پاتوق کتاب قزوین (۰۲۸۳۳۳۶۲۸۰۶)، پاتوق کتاب ارومیه (۰۴۴۳۲۳۵۴۵۲۲)، پاتوق کتاب کرج(۰۲۶۳۴۴۳۵۲۹۰)، پاتوق کتاب اراک (۰۸۶۳۳۶۷۵۵۹۲)، پاتوق کتاب شهرکرد (۰۳۸۱۲۲۴۳۲۲۲) و پاتوق کتاب رشت (تلفن ۰۱۳۱۳۲۲۰۶۹۷) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *