پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پرداخت بخشی از بدهی دولت با منابع ارزی

شنبه ۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب: 376505
معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهام قابل واگذاری در بسته خروج از رکود دولت وجود دارد، گفت: در لایحه خروج از رکود مشخص شده ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت با منابع ارزی پرداخت شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ شاپور محمدی معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: چند هزار مجوز در دستگاه‌های مختلف برای کسب و کار وجود دارد که یکی از مهمترین بحث‌ها در خصوص بهبود فضای کسب و کار است.

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سهام قابل واگذاری در بسته خروج از رکود دولت وجود دارد، گفت: لایحه خروج از رکود مشخص کرده ۴۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت با منابع ارزی پرداخت شود.

محمدی یادآور شد: بسته آزادسازی سهام عدالت نهایی شده و برخی از موارد آن نیاز به اصلاحات دارد که برای تصویب به مجلس ارائه می‌شود.

وی گفت: اثر هدفمندی یارانه‌ها بر روی رشد اقتصادی اندک است، اما رشد اقتصادی به سمت مثبت شدن پیش می‌رود.

محمدی تاکید کرد: رتبه ایران در فضای کسب و کار از بین ۱۸۰ کشور رتبه ۱۵۲ است.

وی با اشاره به اصلاح برخی سیاست‌های اصل ۴۴ تصریح کرد: صدور مجوزها ظرف مدت ۳ ماه باید احصا شود و نحوه صدور آن اصلاح خواهد شد، هنوز برخی از دستگاه‌ها نمایندگان خود را معرفی نکرده‌اند. زیرا باید برخی مجوزهای غیرضروری حذف شود و برخی مجوزهای لازم ایجاد شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *