جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۷
۶۸
اشاره رئیس جمهور به ریشه و آغاز مشکلات هسته‌ای

با اظهارات روحانی، کسی که سنگ را در چاه انداخت مشخص شد!

سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 436805
اظهارات رئیس‌جمهور مبنی بر واردات انبوه سانتریفیوژهای آلوده به کشور در سال ۸۲ که منجر به اتهام‌پراکنی آژانس علیه کشورمان شد، با واکنش‌های متفاوت روبه‌رو شده است.
با اظهارات روحانی، کسی که سنگ را در چاه انداخت مشخص شد!
به گزارش جهان به نقل از کیهان، سایت عصر ایران از سایت‌های حامی دولت با اشاره به این بخش از اظهارات روحانی نوشت: آنچه از منظر رسانه‌ای قابل توجه بود اخم‌های گاه و بیگاه رئیس‌جمهور بود که اعتماد به نفس دو خبرنگار تلویزیون را سلب می‌کرد. هرگاه که می‌خواستند مسیر برنامه را به سویی دیگر سوق دهند و مثلا ماجرای سانتریفیوژهای آلوده در سال ۸۲ را پیش کشیدند ابتدا اخمی کرد و بعد توضیح داد و عملا خبرنگاران و خصوصا آقای عابدینی را کنترل می‌کرد(!)

اما حمید رسایی نماینده تهران دراین‌باره نوشت: در بخشی از اظهارات آقای روحانی، اشاره یا اعترافی درخصوص ریشه و آغاز مشکلات هسته‌ای و فشارها علیه ایران بود. ایشان تصریح کردند که آغاز فشارهای بین‌المللی علیه ملت ایران، مربوط می‌شود به وارد کردن تعدادی از سانتریفیوژهای دست دوم آلوده که باعث بهانه‌گیری غربی‌ها و ماموران آژانس و داستانی شد که ۱۲سال به طول انجامید. جالب‌تر این بود که جناب روحانی گفتند چون سانتریفیوژها را در بسته‌بندی‌های مناسب قرار داده بودند، ما فکر کردیم آنها نو هستند اما بعد از خریداری و جاگذاری متوجه شدند که سانتریفیوژها دست دوم بوده‌اند! به نظرم آقای روحانی اگر کمی بیشتر تامل کند و دست از خوشبینی به سران غربی بردارد، به این نتیجه برسد که این داستان، خیلی هم اتفاقی نبوده بلکه طرحی برای درگیر کردن جمهوری اسلامی در یک بازی سیاسی بوده است.

وی ادامه می‌دهد: ۱۲ سال فشار روی کشور و مردم! چقدر راحت رئیس‌جمهور امروز و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیروز در زمان ریاست‌جمهوری محمد خاتمی با یک لبخند از آن عبور کرد! فقط یک لحظه تصور کنید اگر این اتفاق در دوره ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد و دبیری شورای عالی امنیت ملی جلیلی اتفاق افتاده بود، رسانه‌های اصلاح‌طلب و مدعی اعتدال چه یقه‌هایی پاره می‌کردند و مثل آقای روحانی چه می‌کردند!! آقای روحانی! چقدر ساده از کنار کاری که ۱۲ سال پیش انجام دادید و در تمام این سال‌ها فشارهای بین‌المللی و تحریم‌های ظالمانه را بر مردم ما تحمیل کرد، گذشتید. تازه فهمیدیم چه کسی سنگ را در چاه انداخته بود... روحانی مچکریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این که حضرات اشتباه کردن رو میشه به نبود تجربه شون ربط داد...
اما این که سوتی هاشون رو وصل کنند به بقیه و بعدش...

چی بگه آدم؟!
مهران
بهرحال در اون مسئله مسئولین فنی سازمان انرژی اتمی مقصر بودن، چون تست سانتریفیوژ کار روحانی و جلیلی و ... نیست. همچنین محموله ی کذا از یک کشور بلوک شرق وارد شد. متاسفانه اقای رسایی همه چیز رو با عینک منافع جناحی نگاه میکنن.
چیزی که واضحه عصبانیت صهیونیسم غاصب و دولت مرتجع سعودی از این توافق هست.(اونها چندین میلیون دلار فقط برای تبلیغ علیه توافق در ماه اوت از کانالهای امریکایی و همچنین برای تطمیع سناتورهای امریکایی کردن.) البته کاسبان تحریم رو هم نباید فراموش کرد که بدجوری جیغ بنفش میکشن...اگرچه امیدی به چاپ این مطلب توسط جهان نیوزندارم.
اگر تجربه نداشتند چرا اینقدر ادعاشون زیاده؟ چرا اشبتاهشون رو قبول نمیکنند؟
اینا بلدن!...
اینا دیپلمات برجسته ن!
اینا با آمریکا توافق کردن...
والبنه اینها حقوووووووووووووق دان هم هستند!
شك دارى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
France
ما؟ شک؟ الهی توبه!
موندم چی بگم !!!!!!!!
وٓالله خيرُالماكرين ،
اقاي رسايي هنوز در فكر احمدي نژاد وجليلي هستيد بابا از خواب غفلت بيدار شويد با اين غفلت كشور را 100سال به عقب رانديد واگر قانع نشديد وهنوز هم به فكر انها هستيد دست بكار شويد از مانده اب باقيمانده بريزيد جايي كه ميسوزه شما در حد وشان اقاي روحاني نيستيد
Iran, Islamic Republic of
بله 100 سال کشور عقب افتاد نگاه کنیدآمریکا را بخاطره داشتن تکنولوژی روز دنیا در برنامه های هسته ای و فضایی و .... 100 ها سال خود را عقب نگه داشته است!
ولی حالا با دولت تدبیر و امید، با کاهش رشد علمی و معامله برنامه علمی کشور آینده شکوفایی در پیش رو خواهیم داشت!
داره نقد میکنه چرا خودتو ...؟گوش کن شاید حق را گفته باشه ؟حد و شان روحانی شما ...هستید که نمیتونید ...یک منتقد رو تحمل کنید و روزنامه اش رو تخته میکنید !!!
شمس الدینی
Iran, Islamic Republic of
شگفتا از این ادب ؟؟؟؟!!!! شما احترام منتقدتان به این شیوه حفظ میکنید
انوقت شان روحانی چیه!!!؟؟؟؟
ساکت یاش...
ali
ما اهل دعوا و فحاشی نیستیم، این اعمال متعلق به عقب افتاده های تاریخ است، ما به کسی جز آمریکا هجمه نمی کنیم.
از سخنان دکتر محمود احمدی نژاد در کنفرانس تبیین اندیشه های امام راحل
اون فتنه شما بود که کشور رو سالها به عقب برگردوند!چرا عادت به آلزایمر دارید؟
فرهاد
حتما می اید حاج محمود رسواکن
خواهی دید از ترس امدنش هم افرادی مانند ...را دارند قربانی می کنند...
علی
عزیزدل برادر! شش کشورپیشرفته وقدرتمنددنیاکه نمیان بایه کشوری که 100سال عقب مونده مذاکره کنن! بخودت بیا وبیشترفکرکن!
منفی هارو ببین حالشو ببر
قاضی
شما وقتی می خواهید یک کیلو پرتقال بخرید 10 بار زیر و رو ش رو نگاه می کنید برای خریدن ساتریفیوژ نمی بینی نو یا کهنه است و... ؟ به نظر من مسوولینش باید محاکمه شوند
ali
United States
آخر تو که فرق NPT و MPT را نیمیدانی چرا در همه موارد نظر میدهی .... مگر سانتریفوژها را سران غرب به ایران فروخته بودند که ادعا میکنید سر ما کلاه گذاشته اند ؟؟؟؟؟
...عزیز آن سانتربفوژها را...با دور زدن تحریمها و چه بسا از روسیه و کره شمالی و..... خریده بودند و مهم دست اول یا دوم بودن اصلا مطرح نبوده و فقط فقط رانتی که قسمت آنها میشد مهم بود .
سوتی 1: آخه تو که نمی دونی کی فرق NPT و MPT رو نمی دونه چرا نظر می دی!؟ اشتباه گرفتی آقا. اونی کی به اشتباه به NPT گفته بود MPT، اقای رسایی نبود، یکی دیگه بود.
سوتی 2: اصولا دور زدن تحریم ها تو دولت احمدی نژاد اتفاق افتاد (به خاطر کیاست و زرنگی وزیران بویژه وزیر نفت دوره ی احمدی نژاد) نه خ...
Romania
عزیزبرادردرست است که رساییmptنگفته ولی ازهمفکرانش بوده
دومادولت اصلاحات آن سانتریفیوژهاراازبازارسیاه تهیه کرده بودوصنعت هسته ای ازاول تحریم بوده یادمان باشدسنگ بنای هسته ای دردوره ی اصلاحات گذاشته شد
ایرانی
...و دردوره ی اصلاحات هم تاآخردوره انرژی هسته ای پلمپ شد!!!!!!!!!!!
و سوتی سوم سانتریفیوژ از پاکستان خریداری شده بوذ نه روسیه
طبق مصاحبه این سانتریفیوژها خریداری شده در سال 82 بود یعنی زمانی که همین آقای روحانی در دوران اصلاحات رئیس شورای امنیت ملی بوده و گویا ازپاکستان خریداری شده!وقتی کسی ادعا میکنه فرق nptرو باmpt بهتر میدونه باید بفهمه که خرید سانتریفیوژهایی که سابق بر اون برای غنی سازی های درصد بالا (ساخت بمب اتم) کاربرد داشتند چقدر میتونه ایران رو به دردسر بندازه!این تحریمها همه از بی تدبیری روحانی و دولت اصلاحاته که ملت رو گرفتار کرده و چوب تهمتش رو احمدی نژاد میخوره!!!
France
بینی و بین الله، به وجدان خودت رجوع کن ببین خوت میدونی ان پی تی مخفف چیه؟
Iran, Islamic Republic of
پس به اعتراف خودشان 12 سال است کاری کرده اند که بدترین شرایط وسخت ترین اوضاع و ناجوانمردانه ترین و بی سابقه ترین تحریمها علیه یک دولت در تاریخ جهانی به ثبت رسید، آن وقت خیلی راحت و مثل سوت زدن و بالا نگاه کردن از کنار آن می گذرند چون پای خودشان گیر است. جالب هست که بعد هم با یک چرخش 180 درجه ای به آن طرف پریده و مدعی سوء مدیریت، بی تدبیری، تندروی و افراطی گیری طرفهای مخالف و مقابل خود می شوند.
درست مثل فتنه 88 که خودشان برپا کردند و عامل تشدید تحریمها و تنگتر شدن حلقه تحریمها با مشارکت م.ه. و سیا و ام ای سیکس شدند و برای بازگشت به قدرت، مملکت و مردم خود را به دشمن فروختند و آنها را دلشاد و امیدوار به تحریمهای بیشتر و فشار مضاعف کردند. بعد هم که قدرت را به دست گرفتند و به صحنه آمدند گفتند صلوات بفرستید و سینه ها را از کینه ها بشویید و نبش قبر نکنید و هزار حرف صد من یه غاز دیگر که فقط خود را توجیه کنند تا بوی خرابکاری های از نوع اصلاح طلبی و اعتدالگرایی شان بیشتر از این بلند نشود....
مجید
Iran, Islamic Republic of
انتظاری بیش از این از روحانی نمی رود .نگاهی به رفتارهای اینها در زمان دولت قبل نسبت به مصاحبه ها .امار و اطلاعات بکنید الان به ارایه امارها این دولت بکنید ببینید چقدر ...
واقعاکه! نمیدونم مردم رو چی فرض کرده ایشون
سیاح
Iran, Islamic Republic of
اکثر مشکلات کشور از اصلاح طلبان است
يعنى فرافكنى در حد تيم ملى !!! همه ميدونن مقصر اصلى بلواى هسته اى ، كيه !!! شونه خالى كردن از تقصيرات و خطاها، كار آدم هاى بزدل و بى مسووليته !! مسوليت تباهى ٨ ساله حكومت يك دست تندروى اقتدارگراى تك صدايى رو كه همه بعد از پايان اون ، طردش كردند !! بپذيريد. اينقدر حافظه ها خراب نشده كه دوران شكوهمند ٨ ساله قبلى رو يادمون بره !! اين جمله شما ، نهايت بى انصافيست !!!
سوءاستفاده ازصداقت مردم
United Kingdom
هر چه می کشیم از حماقت این اصلاح طلب هاست
Iran, Islamic Republic of
پاسخ دندان شکن فرانسه به ایران، اینبار از زبان روحانی!
رییس جمهور در توجیه سفر فابیوس به تهران صراحتا اعلام کرد فرانسه هم علیه ایران پرونده دارد و ممکن است آنها را رو کند!
به احتمال قریب به صددرصد پرونده ای از خودشون دست فرانسه هست!
Iran, Islamic Republic of
رسايي دست بردار...
اتفاقا روی خوب نقاطی انگشت میگذاره این مرد...
Iran, Islamic Republic of
الا لعنة الله على القوم الظالمين
سنگ اصلی تحریمها بود که توسط معجزه قرنها به چاه افتاده شد
شما اصلا اهل خوندن هستی؟مطلب بالا نوشته که باعث و بانی تحریم هسته ای همین محبوب دلتون دولت اصلاحات و اعتدال بوده!باز میگی احمدی؟!
شما در مورد دوران درخشان احمدی نژاد و جلیلی چیزی نگید بهتره
Iran, Islamic Republic of
اگر احمدی نژاد بد است، از دستاوردهای دوران ایشان در مذاکره استفاده نمی کردید.
مجتبی
این مرام شماست که می خواهید منتقدان را خفه کنید چه دولت چه طرفدارانش
در مرام شما BBC باید مجوز بگیرد ولی منتقدین داخلی باید توقیف و تذکر بگیرند!
متاسفم برای این طرز فکر
دستاورد دوران ايشان چيه مثلا ؟!!!! هر چه داريم از خون شهدا و ايستادگى اين ملته !! بى خودى به كسى نچسبونيدش. يك بار ديگه هم ملت گفتند كه شهدا مصادره شدنى نيستند!! دستاورد كسى كه ميگفت يه دختر بچه تو آشپزخونه، انرژى هسته اى توايد كرده !!!!!!! جز تمسخر و انگشت نماى جهانيان شدن چيز ديگرى نيست !!
خوب شد احمدی نزاد انرژی هسته ای رو بومی کرد تا ظریف چیزی برای مذاکره داشته باشه وگرنه میخواست سر چی بره مذاکره کنه
کاظم
Romania
والا اینا خیلی رو دارن همین کاسبان پسا تحریمو میگم
كاسبان پسا تحريم ، ملت سرافراز ايرانن !!
Iran, Islamic Republic of
به گفته یار محبوبتان که آنوقت برای شما همه چیز روبراه و مملکت از نظر شما گل و بلبل بود آب را بریزید جایی که می سوزد.
مجتبی
شما که این ادبیات رو قبول ندارید خوبه بدونین اون آقا این ادبیات رو برای دشمن تشنه به خون همه ما به کار می برد ولی شما برای برادر هم وطن خودت
کدوم بدتره؟
قضاوت با خودت!
تقي پور
Iran, Islamic Republic of
چاقو كه دسته اش رو نميبره
مجید
آقای روحانی در طول این دوسال یکبار اشتباهی سخن ...گفتند. حالا شما کاری کنید که پشیمان شود.
حواستان نیست که رئیس دولت راستگویان توسط چه گروهی حمایت میشود!!!
Iran, Islamic Republic of
... مردم می فهمند و تاریخ قضاوت بسیار روشنی در مورد حضرات خواهد داشت.
مچچچکریم
چه کسی سنگ را در چاه انداخت و چرا ؟؟؟
این کمال ساده لوحی است که تصور کنیم گروهی که مثلا جزء برجستگان سیاسی کشورند و قرارداد 598 را ...، فرق دستگاههای نو و دست دوم الوده هسته ای را ندانند و این طفلان معصوم!!!! ... !!!!
اکنون معلوم میشود که آن گروه خائن کودتاگر که به غرب گرای تحریم بیشتر را میدادنند ( فیلم اعتراف نیک اهنگ کوثر در مورد درخواست م ه از امریکا موجود است ) با چه ترفندی توانستند دلائل کافی برای این وطنفروشی شان به دست شیطان بزرگ و اذناب خبیثش بدهند تا بتوانند اکنون با قرارداد...
بايد دلايل غير عادى شدن پرونده هسته اى مان را در خودمون جستجو كنيم !! همه اش اين نيست كه دنيا با ما بده و هر لحظه و هر ثانيه دنبال توطئه گرى عليه ماست !! سياست هاى اشتباه دو دولت قبلى و ضعف عميق ديپلماسى اون دوران ، ضعف در مذاكرات دوره قبل و عدم دفاع درست از حقوق هسته اى مان و عدم شفافيت لازم در مورد اون ، و در يك كلام بى تدبيرى دولت قبل ، عامل اصلى ارجاع پرونده ما به شوراى امنيت بود !! اگر اون دوران با همون ميزان غنى سازى ، اين دولت بر سر كار بود ، ميشد با ديپلماسى قوى و موثر، به اينكه بدون كاهش درصد غنى سازى و تعداد سانتريفيوژها ، اصلا پرونده مان به شوراى حكام نرود و تحريمى عليه مان صادر نشود، فكر كرد. انفعال در دورانى كه مسوولين ما آگاه شده بودند كه پرونده هسته اى ما از حالت عادى خارج شده ، و در حال ارجاع به شوراى حكام است و به زودى تحريم ها عليه ما صادر خواهد شد !! ، علت اصلى اين مشكلاته. متاسفانه مسوولين امر در توجيه انفعال و سكوتشون در مورد پرونده هسته اى ، تحريم ها رو كاغذ پاره خوندند و اين مشكلات بوجود آمد. هميشه نميتوان تقصيرها رو به گردن ديگران انداخت !!!!! در عمده مسايل ، خودمون مقصريم.
خب پس مسئول خون های آلوده هم ما بودیم که آزمایششون نکردیم!
مجتبی
بله اگر اون وقت هم کسی کم کاری کرده مسئوله
ولی این از جرم کسانی که به عمد خونهای آلوده یا سانتریفیوژهای آلوده به ما دادند کم نمی کنه دوست عزیز
خوب اومدی دیگه فاصله زمانی زیاد بود وگرنه شاید مسئول خونهای آلوده هم احمدی نزاد معرفی میشد همینطور که حضرات به روی مبارک هم نمیارن که واردات از 92 بیشتر شده
دقیقا ؛ مگر می شود محصول به این حیاتی رو خریداری کنیم ولی یک آزمایش ساده و معمولی انجام ندهیم تا جون خیلی ها را به خطر نیاندازیم .
Iran, Islamic Republic of
سنگ پا دیدین؟

ندیدین؟

ببینید!
وای بر این دولت ...
متاسفانه این مصاحبه کاملا فرمایشی بود وهیچ مطلب جدیدی نداشت وبه ابهامات توافق پاسخی نداد وسوالها همه هماهنگ شده وغیر چالشی بود وهیچ ارزش خبری ورسانه ای نداشت
reza
لطفا به آقای رسائی بفرمائید
ادب مرد به ز دولت اوست!!!
خبرنگارا و مجریایی که به یک اخم اعتمادشونو به باورها و سئوالاتشون از دست میدن، بهتر کارشونو ببوسن بذارن کنار.
فرزاد
این مردم خیلی از واقعیت ها رو نمیدونن این پرونده آشی بود گه خود این آقایان همون سالها برای کشورمان پختن احمدی نژاد بنده خدا فقط امپریالیست ستیز بود رابطه رو قطع کرد به نظر من هرچی از این 6 کشور دورتر باشیم کشور اسیب کمتر خواهد دید حضور اونها بیشتر ضرر داره تا نفع
مسعود دیپلمات
حالا همآن دولتی که این بلا را سر ما آورده است ....