پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۱۳

توضیحات رسایی درباره توقیف «۹ دی»

دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۸
کد مطلب: 436706
حمید رسایی در رابطه با توقف هفته نامه ۹ دی گفت: شنیدن خبر توقیف هفته نامه ۹ دی در دولت آقای روحانی، خبر عجیبی نیست.
به گزارش جهان، حمید رسایی نماینده مردم تهران در واکنش به توقیف هفته نامه ۹ دی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت : شنیدن خبر توقیف هفته نامه ۹ دی در دولت آقای روحانی، خبر عجیبی نیست،این دولت نشان داده که بسیار کم تحمل‌تر از تراز یک دولت مدعی انتقادپذیری است.

وی افزود: ۹ دی پیش از این یک بار در دولت دهم وقتی انتقادات صریح و محکمی از مشایی و برخی رفتارهای آقای احمدی نژاد نسبت به چند نفر از حلقه ‌اطراف وی کرده بود، توقیف شد. آن روز معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد کسی بود که این روزها با حکم علی جنتی، رئیس روابط عمومی و شورای اطلاع رسانی وزارت ارشاد دولت یازدهم شده است که بعدها مطلع شدیم وی با تلفن رحیم مشایی، سازوکار توقیف ۹ دی را فراهم کرده بود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه ترکیب اصلی هیئت نظارت بر مطبوعات همواره در اختیار دولت و چند تن از ارادتمندان آقای لاریجانی است تأکید کرد: آن روز دو جریان مقابل هم مانند دو لبه قیچی برای بریدن ۹ دی توافق کردند و امروز آن دو جریان دست در دست هم هستند. بنابراین توقیف سه باره عجیب نیست. خصوصا که هر دو جریان (دولت و علی لاریجانی) در توافق هسته‌ای باهم یک نظر دارند.

رسایی با بیان اینکه هفته نامه ۹ دی سومین بار است که در دولت یازدهم توقیف می‌شود، تصریح کرد: هر سه بار، دلیل اصلی توقیف روشنگری صریح، مستند و مستدل این هفته نامه درباره توافقات هسته‌ای بوده است.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در توضیح موارد توقیف هفته نامه ۹ دی بیان داشت: هفته نامه ۹ دی بار اول بعد از توافق ژنو، بار دوم دو هفته قبل از توافق لوزان و امروز بعد از توافقنامه برجام ۹ دی بدلیل انتقادات خود توقیف می‌شود.

رسایی در ادامه اظهار داشت: جالب اینجاست که حتی یکبار آقای مدعی تحمل و انتقادپذیری در یکی از جلسات مهم شوراهای عالی کشور، وقتی درباره لزوم و کنترل برخی رسانه‌های منتقد هسته‌ای بحث می‌کردند، ۹ دی را از جمله رسانه‌های اصلی دانسته بودند که باید مهار شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان خاطر نشان کرد: ۹ دی تاکنون هر سه بار در دادگاه حکم به تبرئه و رفع توقیف گرفته است و انشاءالله بازهم با ارائه مستندات تبرئه و رفع توقیف خواهد شد چرا که این بار دست ما پرتر از دفعات قبل است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هادی
Iran, Islamic Republic of
فراموش کردید زمانی چپ و راست روزنامه ها را توقیف میکردید حالا یک روزنامه به دلیل نادیده گرفتن منافع و امنیت ملی موقتا توقیف شده . ضمنا شما زمانی که روزنامه ها را توقیف می کردید دیگر اجازه انتشار هم به آن ها نمی دادید !!! ولی همین نه دی بعد از توقیف قبلی مجددا و سریع شروع بکار کرد
حالا این 9 دی چه گلی به سر مردم زده بود. همین بهتر که توقیف بشه و کاغذ اصراف نشه
هیچ گلی نزده فقط دروغ هارو داره آشکار میکنه یکیش هم آزادی بیان ....
ازادی بیان . زنده باد مخالف من و .....فقط شعار بود ؟؟؟؟
مگه روحانی دیشب نگفت انتقادپذیرم؟! فاصله تناقض گوییها به ساعت کاهش پیدا کرده!
اون فقط حرکت پوپولیستی بود!!!!
سعید
Romania
وای از این همه آزادی داریم هلاک می شیم !!!!!!!!!
الکی!یعنی من طرفدارآزادی بیانم!!
United Kingdom
زنده بادمخالف من!!!!!!!!!!
گر دانستن حق مردم نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما
چندتا روزنامه که بی دلیل توقیف و یا ممنوع النشر شدند نام ببر ببینم
چیه مد شده تا یکی حرف میزنه میگین شما فلان جا فلان کار رو کردین ....
این هپروت بافی ها و بی استناد حرف زدن ها رو بزارین کنار
هوچیگری تا کجا
رستگاری
خدا را شکر یک هتاکنامه و فحاشنامه تعطیل شد از مسئولین خواهشمندیم دیگر اجازه فعالیت ندهند .
مطمنم یه بار هم از نزدیک این هفته نامه رو ندیدی چه برسه بخونی هرکی حرف حق می زنه هتاکه
آقای رسایی بازی با منافع ملی و مسخره کردن شعار سال مقام معظم رهبری با هر بهانه ای ولو به ظاهر مقدس منجر به تعطیلی روزنامه شما شده است پس زیاد مغلطه نکنید. از فوه قضاییه که با درایت و عدالت و به دور از سیاسی بازی به همگی با یک دید نگاه می کند و منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیج می دهد هم متشکریم.