جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

معرفی مدیر جدیدحوزه‌های علمیه تهران

شنبه ۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب: 387800
مدیر حوزه‌های علمیه کشور با صدور حکمی حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حبیب‌الله غفوری را به مدت سه سال به عنوان مدیر حوزه علمیه استان تهران منصوب کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در این حکم با اشاره به جایگاه و قدمت حوزه علمیه تهران و حضور علما و فضلای گرانقدر در این استان، از مدیر جدید خواسته‌ است تا براساس مقررات و شرح وظایف مدیران حوزه های استانی و بهره‌مندی از نظرات علمای منطقه، در راستای تحقق اهداف سلف صالح و مصالح عالی حوزه، از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود استفاده کرده و نسبت به رشد و گسترش فرهنگ غنی تشیع، با رعایت ضوابط و مقررات و ماموریت‌های محوله اقدام کند.

اجرای مصوبات شورای عالی، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و شورای حوزه علمیه استان، ابلاغ آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخش‌نامه‌های ابلاغی از سوی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و مصوبات شورای استان، پیشنهاد معاونین حوزه علمیه استان به شورای استانی و معاونت‌های ستادی حوزه، تأیید و صدور حکم مدیران واحد‌های آموزشی، پژوهشی و مراکز حوزوی وابسته و نیز تعیین مدیران واحد‌های تابعه مدیریت علمیه استان و نظارت بر عملکرد آن‌ها بر اساس آیین‌نامه‌های مصوب از جمله مأموریت‌های مدیر جدید حوزه علمیه استان تهران به شمار می‌رود.

همچنین برقراری ارتباط مؤثر با مدیریت‌های مرتبط در استان در چارچوب مصوبات، امضای مدارک تحصیلی طلاب که صدور آن‌ها طبق آیین‌نامه‌های مصوب در اختیار مدیریت حوزه علمیه استان قرار دارد و ارائه گزارش عملکرد به شورای استانی و مرکز مدیریت ‌حوزه‌های علمیه از دیگر وظایف ابلاغی به حجت الاسلام والمسلمین غفوری است.

از سوابق اجرایی مدیر جدید حوزه علمیه استان تهران می‌توان به معاونت آمار و بررسی حوزه‌های علمیه کشور، مدیرکلی امور اساتید معاونت آموزش حوزه، مدیریت حوزه علمیه چهار محال و بختیاری و امامت جمعه شهرستان‌های اسلام آباد غرب، آران و بیدگل، تنکابن، دلیجان و شهر پردیسان قم اشاره کرد.

به گزارش فارس، مدیریت پیشین حوزه علمیه استان تهران را آیت‌الله سید‌باقر خسروشاهی از تیر ماه سال ۹۰ به مدت سه سال بر عهده داشت که به علت کسالت، مسئولیت وی به حجت‌الاسلام محمدحسین کبیریان محول شده بود و هم‌اینک حجت‌الاسلام غفوری مدیریت حوزه تهران را برعهده دارد.

مرکز مدیریت حوزه علمیه استان تهران هم اکنون در تهران، خیابان پیروزی، خیابان دوم نیروی هوایی، فرعی ۲/۳۱ پلاک ۲۵ واقع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *