جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تجهیزات پزشکی وارداتی ارزان شد

شنبه ۸ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب: 377603
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای تجهیزات پزشکی گرانقیمت وارداتی، از قدرت چانه‌زنی دولتی استفاده می‌کنیم و علاوه بر کاهش ۳۰درصدی قیمت آنها، بازار خرید این تجهیزات را از بین می‌بریم تا دست دلالان کوتاه شود.
به گزارش جهان؛ رسول دیناروند در گفت‌وگو با فارس در مورد سیاست‌های جدید وزارت بهداشت در رابطه با قیمت تجهیزات پزشکی، گفت: سیاست‌هایی که دنبال خواهیم کرد، ادامه سیاست‌های موجود است. عمده تلاش ما ساماندهی بازار توزیع و عرضه تجهیزات پزشکی خواهد بود تا دلال‌بازی‌ها حذف شود.

وی ادامه داد: همچنین سیاست کاهش قیمت را دنبال می‌کنیم تا بتوانیم قیمت‌ها را منطقی کنیم. این سیاست در ۶ ماهه اول سال به خوبی اجرا شده است.

دیناورند گفت:‌ سیاست منطقی کردن قیمت برای عمده تجهیزات مصرفی در بیمارستان‌ها بخصوص آنهایی که برای بیماران هزینه بالایی دارند، شروع شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: در سه چهار ماه اخیر دامنه منطقی شدن قیمت تجهیزات مصرفی اجرا شده و در حال گسترش است، این در حالی است که تجهیزات پزشکی برخلاف دارو که تعداد مشخص و محدودی دارد، بسیار متنوع است و شاید هزاران قلم تجهیزات در بازار وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به اینکه چگونه با وجود دلال‌بازی‌ها قیمت تجهیزات پزشکی کنترل می‌شود، گفت: برای تجهیزاتی که قیمت‌شان را طبق بررسی‌ها بالا می‌دانیم، از قدرت چانه‌زنی خرید دولتی خود استفاده می‌کنیم چرا که وقتی توان خرید این تجهیزات در بیمارستان‌ها وجود نداشته باشد، در نتیجه این تجهیزات گران، بازار اصلی خود را از دست می‌دهند.

دیناورند گفت: ‌بنابراین تجهیزاتی می‌توانند در بیمارستانهای دولتی مصرف شوند که هم کیفیت‌شان تأیید شده و هم قیمت‌شان منطقی شده باشد.

وی ادامه داد: میانگین کاهش قیمت تجهیزات پزشکی ۳۰ درصد خواهد بود و برای آن دسته از تجهیزاتی که هنوز وارد این چرخه نشده‌اند و از بازار خرید محروم شده‌اند، مطمئن هستیم که قیمتشان پائین خواهد آمد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت:‌ این کاهش قیمت عمدتاً برای تجهیزات وارداتی خواهد بود چرا که برای تولید داخل کاهش قیمت بسیار کمتر بوده چون نمی‌خواهیم تولید آسیب ببیند، بنابراین کاهش قیمت تجهیزات داخلی در یک رقابت کمتر از ۱۰ درصد بوده و برای وارداتی‌ها عمدتاً کاهش قیمت تا ۳۰ درصد اتفاق افتاده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *