شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۷
۱۴۵
تغییر جهت آنتن ارزشمند رسانه ملی

ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با «مانکن مغازه‌ها» و «پوزر عروس» در ماه عسل!

سه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب: 430720
آیا در سبک زندگی اسلامی و ایرانی، فرهنگ کار خانم در میان مردان آنهم در سخت‎ترین شغل دنیا الگو است یا خانه‎داری زن به عنوان کاری بسیار با فضیلت و مهم؟
ترویج سبک زندگی اسلامی ـ ایرانی با «مانکن مغازه‌ها» و «پوزر عروس» در ماه عسل!
گروه فرهنگ جهان نيوز ـ دکتر محمد لطفی زاده: احسان علیخانی را می‎توان یک ستاره در اجرای تلویزیونی نامید. البته در این مجال در صدد نقد شیوه اجرای وی نیستیم ـ که در جای خود مانند بسیاری دیگر از مجریان صدا و سیما قابل نقد است ـ و از ستاره بودن او هم نمی‎هراسیم و اتفاقاً او را یک سرمایه می‎دانیم. سؤال این است که صدا و سیما از این ستاره اجرا، چه استفاده ای در جهت ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی کرده است؟
 
برنامه «ماه عسل» به عنوان یک برنامه پربیننده در ماه مبارک رمضان، شاخص قضاوت درباره عملکرد صدا و سیما و پاسخ به سؤال ما است. چند برنامه اخیر امسال را به عنوان نمونه کنار هم بگذاریم و ببینیم احسان علیخانی چه سوژه‎هایی در برابر چشمان مردم قرار داده و آنتن ارزشمند رسانه ملی صرف چه مسائلی شده است؟
 
۱ - معرفی پسری که برای اثبات عشق خود به دختر مورد علاقه‎اش، خود را از بالکن به پایین پرتاب کرده است!

۲ - معرفی دختری موتورسوار روی دیوار مرگ پارک ارم به عنوان الگوی (زن می‎تواند!!!) به مردم

۳ - معرفی مهندس زن که در معدن زغال سنگ کار می‎کند به عنوان الگوی (زن می‎تواند!!!) به مردم (در حالی که از خانه‎داری زن که شغل و کاری بافضیلت در نگاه اسلام است سخنی به میان نمی‎آید و کارکردن زنان حتی به رغم عدم نیاز مالی تشویق می‌‎شود!)

۴ - معرفی شغل مانکن در ویترین مغازه به عنوان الگوی (عشق به کار!!!) با حقوق مکفی ساعتی ۲۰۰هزار تومان

۵ - معرفی شغل ساقدوش داماد بودن به عنوان الگوی کار موفق (که نباید آن را قضاوت کرد!) با درآمد هر مجلس عروسی حدود ۵۰۰ هزار تومان

۶ - معرفی شغل پوزر عروس (آموزش استایل عکس انداختن و بازی کردن در فیلم به عروس!) به عنوان الگوی کار موفقی که با عشق و علاقه انتخاب شده است (دقیقاً خلاف سبک زندگی اسلامی و ایرانی و مبتنی بر اسراف و فرهنگ اشرافی گری و ریخت و پاش در ساخت کلیپ و فیلم های عروسی پرهزینه!)

البته سوژه‎های نسبتاً خوبی هم در این برنامه وجود داشته از جمله نمونه بازگشت مهاجرین متخصص به ایران و در کنار آن نمایش افتخارآمیز اسارت و پایمردی نوجوانانی که با جنگ، وطن را ترک نکردند و به جبهه‎ها شتافتند، تشریح وفاداری زوجی که در بلای فلج پا در یک حادثه صبری مثال‏زدنی از خود نشان دادند یا معرفی اقدامات خیر و خداپسندانه پزشکان و سایر اقشار جامعه که نباید از کنار این ها هم گذشت و رسم انصاف را باید بجا آورد. هرچند که متاسفانه گاهی شما یک گلستان درست می‎کنید اما با یک کبریت می‎توانید همه گلستان را به باد آتش دهید!
 
شاید ساخت برنامه‎هایی با سوژه های عجیب و غریب و کارهایی نظیر مثال‎های بالا کاری آسان‎تر از پرداخت هنرمندانه به الگوهای موفق باشد اما مانند سری اول برنامه ماه عسل در سالیان گذشته آیا نمی‎توان زوج‎های جوانی که سادگی را مبنای زندگی خود قرار داده‌‎اند، افراد متدین و مذهبی که الگوهای موفقی هستند و نظایر آن ها را به عنوان الگو به مردم معرفی کرد؟
 
به راستی صدا و سیما از معرفی نمونه‎های شش‎گانه بالا چه هدفی دنبال می ‏کند؟ آیا ذهن نباید با دیدن این گونه الگوها و معرفی آنها در صدا و سیما انتشار (نشریات زرد) را تصور کند؟
 
آیا در سبک زندگی اسلامی و ایرانی، فرهنگ کار خانم در میان مردان آنهم در سخت‎ترین شغل دنیا الگو است یا خانه‎داری زن به عنوان کاری بسیار با فضیلت و مهم؟
 
آیا در سبک زندگی اسلامی و ایرانی، فرهنگ شغل بیهوده و دامن‏زدن به اسراف و تجملات (مانند آموزش استایل عکس انداختن به عروس و ساخت فیلم‎های پرهزینه عروسی) الگو است یا ساده‎زیستی و انتخاب شغل‎های آبرومند و در عین حال مبتنی بر تلاش؟
 
امید که مسئولین برنامه ماه عسل و صدا و سیما در رویه‎ی خود دوباره بیاندیشند و لحظه‎ای تصور کنند که آنتن رسانه ملی آنقدر ارزشمند است که ثانیه به ثانیه آن که قرار است دانشگاه باشد امانتی است که در دست عده‎ای قرار داده شده و به همین اندازه هم باید در روز قیامت پاسخگو باشند که با این سرمایه چه کرده‎اند و چه کاری می‎توانستند انجام دهند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمود
Iran, Islamic Republic of
آفرین اشاره بسیار مهم و خوبی بود به امید اینکه مسئولین محترم رسانه ملی بند آخر مطلب را با دقت مطالعه نمایند.
چرا در هر برنامه به جای مخاطب قرار دادن دست اندرکاران آن سراغ مسئولین رسانه ملی می رویم.
خوب به همان افراد مستقیم انتقادمان را بگویم
Iran, Islamic Republic of
کلام شما وارد است
البته اين حرف نافي نقش نظارتي مسئولين نمي‌باشد.
مسئولين در صورت مشاهده انحراف (آنهم در اين سطح گسترده) بايد واکنش لازم را نشان دهند.
متأسفانه صداوسیما فقط به دنبال جذب بیننده و مخاطب است، آنهم به هر قیمتی
Iran, Islamic Republic of
شما مگر در سال 1300 تا 1330 زندگی می کنید که انتظار دارید زن فقط کارهای خانه داری کند
با ساخت فیلم و برنامه نمی توان مردم را مجبور به ازدواج و بچه داری و یا خانه داری کنید .
شما الان در سال 1390 کدوم زندگی رو می تونید پیدا کنید که زن در خانه نقش خانه دار و همان زندگی که مد نظر امثال شما هست داشته باشه . با وجود این درآمدها و این زندگی و این وضع مملکت که هر روز قیمت ها بالا و بالا و بالاتررررررررررر می رود نمی شود به شما رای مثبت داد .




عزیزم یک مقدار دیدگاههاتون رو عوض کنید . لطفاً !!!!!!!!!!!
احسنت
اشتباه مثبت دادم
Iran, Islamic Republic of
( کار بانوان در بيرون خانه ) يک بحثي است
و معرفي کارهاي مخالف با ارزشهاي ديني، بحث ديگري است.
اين دو موضوع نبايد قاطي شود.
به نام خدا دوست گرامی برجسته کردن بعضی کارها به صلاح نیست و خلاف سبک زندگی اسلامی ایرانی است ممکنه یک نفر به خاطر نیاز مالی که تازه این خانم نیاز مالی هم نداشته بلکه علاقه شخصی داشته به کار تو معدن بیاد کاری خلاف عرف انجام بده اما ضرورتی نداره تو صدا سیما به مردم الگوش کنید و نشون بدید.
ایشون بعد از فوت پدرش این کار رو شروع کرده بود
علی
بنظرم هیچ مشکلی نیس چه اشکالی داره؟
اشتباه منفی دادم. موافقم
بسيارى چون من و دوستانم در خانه هستيم و با افتخار در خانه ب امور خانه دارى و همسردارى و فرزندپرورى مشغوليم . لذت هم مى بريم .
یونس الف
این واقعا ارزش است
ای کاش علیخانی هم بفهمه
Iran, Islamic Republic of
سلام مجدد
ما تو این مملکت و اکثر کشورها 3 جور آدم داریم
1. دسته اول همیشه و در همه حال موافقند
2. دسته دوم همیشه و در همه حال مخالفند
3. دسته سوم کلا نه مخالفند و نه موافق
به نظر من اگر آن دسته از افراد که چه مخالف و چه موافق هستند باید دلیلش رو بنویسند و جهان نیوز هم موظف هست نظر افراد را کامل و صریح بنویسه ونه به دلیل مسایل سیاسی و امنیتی اون قسمتی که می خواد رو درج کنه و بقیه رو سانسور کنه .
رمضان
یعنی شما فکر می کنی اگه عمده زنهایی که سر کارند(به غیر اون زنایی که متخصص امور خودشونند و بودنشون واجب)تو خونه باشند چرخ مملکت از حرکت می ایسته؟
شما راضی هستی خواهر و مادر خودت تو محیط هایی باشه که حضور زنان انگشت شماره؟
شغلایی مثل منشی گری و فروشندگی و امثالهم که اصلا نیاز به قضاوت نداره.
نه بنظرم هیچ مشکلی نیست نمیگم اصلا در منزل نباشند ولی اینکه در خارج از منزل مشغول به کار شن اونم کاری که بهش علاقه مندن هیچ مشکلی نیس
من معتقدم اگه محیط کار برا زنا سخت هم میشه بعلت وجود مردایی هست که فقط فقط به یه چیز فک میکنن چه ازدواج کرده باشند چه نکرده باشند
اینجوریه که خیلی دخترای با استعداد خونه نشین میشن و تمام زحماتشون به هدر میره
البته الانم دوره گذره
یه عده فنا میشن تا راه برا بقیه باز شه و چند سال دیگه تمام این بحثا مثه همه چیزای دیگه تموم میشه
فرزاد
Turkey
آره خب زن‌ها میرن سر کار
ولی انصافا رفتن زن به سر کار و بزرگ کردن بچه توسط فردی که هیچ علقه ای به آینده بچه نداره یا حتی بزرگ کردن توسط پدربزرگ و مادربزرگ درسته؟ تربیتی که برای نسل قبل یعنی بچه شما مثل شما تربیت میشه نه مثل بچه شما.
این فقط یک چیزه که به ذهن من میرسه درباره کار کردن زنان و مشکلات احتمالی اون
عزیزم شما هم یک مقدار به فکر اخر این رفتار باشید که داره کانون خانواده ها را نابود می کنه عزیزم ؟
احمدی
راست میگه در قرن 21 دیگه زنها وظیفه زایمان و مادری ندارند. قرار شده این 2 وظیفه را به مردها واگذار کنند! خوب آخه در سالهای 1300 و 1330 زندگی نمیکنیم.
شما زن هستید؟
شما مادر هستید؟
اگه پای زن به تعامل آزاد با مرد ختم بشه فساد و فحشا جامعه رو میگیره مثل الان
عزیز دقت کن!!!
یعنی زن حق نداره کاری که بهش علامنده رو دنبال کنه؟حالا هرکاری
من دوست دارم خودم رو پرت كنم تو دره. بقئه بايد بزارن؟
یک خانوم
Iran, Islamic Republic of
اگر مبنا وظیفه باشه, خیر
من قبول دارم که بعضی زنا هم تو محیط کار خرابکاری میکنند
ولی مشکل عمده اینه که مردا فک میکنن همه زنا مثل همن
در حالیکه خودشون هم بی مشکل نیستن.
علی
افرین دقیقا
United States
جنابعالی می تونی اعضای خانوادت رو بفرستی پزر عروس !!!! شوند.
درآمد خوبی هم این طور که در این برنامه ی بسیار عالی و آموزنده ی مخصوص ماه رمضان !!!!! پخش شد توضیح دادند.
احتمالا اونقدر درامدش خوب باشه که شاید دیگه نیازی به کار کردن شما نباشه.
غیرت و شرف و عقل و .... هم چیز خوبی هست
سانا
Iran, Islamic Republic of
افرين
چه توقعي داريد از ما بانوان .بهترين سالهاي زندگيمون رو صرف مدرسه و دانشگاه كنيم بعد بيايم عين خاله زنكاي دوره قاجار بشينيم توخونه فقط بچه داري كنيم ؟؟؟؟؟؟؟
مدلينگ و اتليه هم اصلا چيز بدي نيست هرانساني ( زن و مرد ) حق داره عكس هاي زيبايي از خودش داشته باشه
كجاي دين گفته زن يعني فقط خانه داري؟كجا دين گفته زيبايي بده ؟چرا انقدر حرف تو دهن خدا ميذاريد؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سانا خانوم توجه کنید،
اگر شما در بیرون خونه کار کنید، بهترینش اینه که به دیگران خدمت کنید دیگه. مثلا بچه های مردم رو تربیت کنید. یا خدمتی برای افراد جامعه انجام بدید. چرا کار برای دیگران خوبه ولی تربیت و نگهداری فرزندان خودتون، جگرگوشه های خودتون اسمش میشه " خاله زنک بازی " ؟
خانوم محترم هیچکس با فعالیت اجتماعی خانم ها مخالف نیست، موضوع اینه که فعالیت بیرون خونه و کسب درآمد از وظایف خانوم ها نیست. موضوع اینه که با توجه به لطافت جسمی و روحی بانوان زنان وظیفه ندارند فعالیت تمام وقت اجتماعی داشته باشند. از طرفی فرزندان شما نیز با تمام وجود به حضور شما در کنار آنها احتیاج دارند و در حقیقت نسل آینده در سایه ی تربیت شما است که موفق خواهند شد.
اتفاقا حضور یک مادر تحصیل کرده ی مطلع به قضایای اجتماعی در کنار فرزندان، آینده ی کشور را می سازد. واقعا شما به عنوان یک بانوی ایرانی در کجای این کشور مفیدتر هستید؟ غیر از این است که در کنار فرزندان خود مهمترین نقش را بازی می کنید.
خداوند تبارک و تعالی که خالق بشر است بر طبق فطرت وظایف و حوزه ی فعالیت زن و مرد را مشخص نموده اند. مشکل کشور ما اینست که یک قسمت از احکام اسلام را ملاک عمل در جامعه قرار می دهد و یک قسمت از رویه ی دنیای به اصطلاح روشنفکری و لائیک را. این می شود که مسئولین کشور ما بعضا برای توجیه کشور ما در جامعه ی بین اللملی آمار زنان شاغل را با افتخار اعلام می کند ولی در موضوعات دیگر مثلا نفقه، مهریه و وظایف مردان احکام اسلام را ملاک قرار می دهد. اینست که همه گیج شدیم که چی درسته و چی نادرست.
اینجاست که تصمیم گیرام باید با شجاعت با این قبیل موضوعات برخورد کنند.
مرضیه
خیلی خوش خیالی هم من و هم دوستامون واسه هزینه های زندگی مجبوریم کار کنیمو وقتی شکمت گرسنه باشه و هستت گرو نهت دیگه اینا چرته...
کار کردن جزء وظایف زن نیست ولی مرده که میاد خواستگای توقع داره زنش کار کنه!
زن میخواد کار نکنه ولی چرخ زندیگشون نمیچرخه
این حرفا رو وقتی بزنید که وضع اقتصادی داغون نباشه
بعدشم مردا اینقد از کار کردن و به جایی رسیدن زنها اینقدر وحشت دارید که به نام اسلام سنگ خودشون رو به سینه میزنید!
Iran, Islamic Republic of
خانوم محترم قبول دارید که اشتغال خانوم ها رو خود شما خانوم ها عرف کردید؟
شما با این رویه به ضرر خودتون کار کردید و می کنید. شما باعث شدید که مردها با انتخاب همسران شاغل هم زن بگیرند و هم حقوق ماهانه ای بدست آورند. شما خودتون باعث شدید که بعضی مردها با انتخاب همسر شاغل تنبلی کنند و کمتر تلاش کنند. از طرفی شما خانوم ها با اشغال مشاغل باعث شدید که خیلی از مردها بیکار باشند و بار بیکاری آنها بر دوش همسرانشان بیفتد. شما خانوم ها خودتون باعث شدید قانون الهی که نفقه رو بر عهده ی مرد قرار داده است اجرا نشود. بله خیلی از اشکالات رو شما خودتون بوجود آوردید.
Iran, Islamic Republic of
خانوم محترم ما اصلا از اینکه شما به جایی برسید و پست ها و مشاغل را تصاحب کنید هیچ مشکلی نداریم. ولی اینو بدانید که ما مردها مناسب نگهداری بچه ها نیستیم. آشپز خوبی هم نیستیم. سلیقه ی نظافت خونه هم نداریم. بالاخره اینکه برای عوض کردن جاهامون آماده ایم ولی بعید می دونم دنیا با عوض شدن جای مردها و زن ها با هم شکل زیبایی داشته باشه.
Turkey
معمولا زن‌ها به جایی نمی رسند و کارفرما با کمترین حقوق اون‌ها را بکار میگیره
دور و بر رو نگاه کنید مشاغل بیشتر زن‌ها مشاغلی است که مردها به دلیل حقوق و مزایای ناچیز اون ها رو انجام نمی‌دن
احسنت .
کاش بی طرف به این مسائل نگاه کنند و به زن به دید مانکن نگاه نکنند . البته بعضی ها خودشون بدشون نمی آید .
عبدالله
خانه داری و بچه داری یک تاج است که خداوند بر سر زن ها گذاشته البته مجبور نیستند و خداوند زن ها را در این کار مخیر کرده لذا افراد با لیاقت چون صدیقه کبری آن را انتخاب می کنند.
«عين خاله زنكاي دوره قاجار بشينيم توخونه فقط بچه داري كنيم»!!!!!!!!!!!!
سانا خانم این طرز فکر بخاطر نگاه غلط شما به فرزند و فرزند داری است. بچه داری را شستن کهنه بچه و پاک کردن بینیش تصور نکنید!! نه! سانا خانم باید زاویه دیدتان را تغییر بدهید. به اینها نمیگن بچه داری! بچه داری یعنی پرورش یک انسان خالی الذهن و صاف و پاک از پلیدیها که ممکن است عالمانه و روی حساب و کتاب در جهت درست انجام شود و یک انسان را به اوج برساند و یا سرسری و در جهت تباهی استعدادهای او انجام شود.
بچه داری هنری است که بیش از مرد در نهاد وجود زن به ودیعت نهاده شده.
بچه داری یعنی تربیت یک انسان که می تواند در آینده کسی شود همچون امام خمینی رحمه الله که دنیا را تکان دهد و بیدار کند و به سوی تعالی سوق دهد و اهمال در بچه داری یعنی دادن خروجی کسی مثل صدام که دنیا را به آتش بکشد.
امام راحل، اهل تعارف نبود وقتی می فرمود از دامن زن مرد به معراج می رود از یک حقیقت بزرگ پرده بر می داشت.
این یک حقیقت تاریخی از زمان آدم ابوالبشر است نه کار خاله زنکهای قاجار!
حامد حدادی
همین دین عزیز نفقه و خرج و مخارج زن و فرزند رو بر مرد واجب شرعی قرار داده و بار اقتصادی خانواده رو بر دوش مرد گذاشته و از گردن زن ساقط کرده--جای تفکر نداره؟؟؟؟که چرا این واجب ولی اون نه؟؟
Turkey
اولش می‌گید چرا نمیذارید بریم درس بخونیم مگه عصر جاهلیته ماهم میخوایم درس بخونیم
وقتی میرید درس میخونید میگید ما که بهترین سال‌های عمرمون رو برای درس خوندن گذاشتیم چرا نباید استفاده کنیم.
این حرفا تو ماجرای کار هم مطرح میشه اول میگن ما هم باید تو اجتماع باشیم بعد که میرن سر کار حالا اعتراض ها شروع میشه که من دارم دو جا کار میکنم کی گفته زن باید هم بیرون کار کنه هم خونه
Belgium
یکی بیاد سانا رو توجیه کنه،اصلأ متوجه نشدی چی شد؟؟؟؟
عزیزم خانه داری یکی از سخت ترین وظایف یک زن هست
با کار کردن اون از وظایف جامعه سازی و مدیریت های مهم روانی و اجتماعی و فرهنگی یک زن محروم ومحدود میکنیم
قرار نیست چون الان سال 1300 نیست ما در قالب حرف های بی پایه ی به ظاهر زیبا و امروزی هدف و وظایف اصلی زن رو به انحراف بکشونیم
بنی آدم
دوست عزیز
موضوع این نقد هم این نبود که خانواده ای اگه نیاز مالی داشت و زن خانواده هم شغل درخور و متناسب با شان و منزلت یک زن،پیدا کرد،مشغول بکار نشه.بلکه دغدغه این نقد،کمرنگ شدن ارزشهای زندگی اسلامی-ایرانی و تعریف جایگاههای ناهنجار و مغایر با سبک زندگی اسلامی-ایرانی برای زنان هست.
بسیاری از زنان مومن،پاکدامن و توانا هستن که در مشاغل ارزشمند،بار مالی خانواده را بدوش میکشند و اتفاقا میتونن الگوهای خوبی برای نشان داده شدن در رسانه باشند.
اما پرداختن به اتفاقات سطح پایین و یا رواج سبکی از زندگی که برازنده زن مسلمان ایرانی نیست،آنهم در رسانه ملی،ناپسند و قابل انتقاد است.
یونس اروجی
باسلام دیدگاه ما دیدگاه اسلام است و آن آین که تربیت نسل سالم و صالح و رسیدگی به امور منزل با شرافت ترین شغل است برای زنان البته این منافاتی با فعالیت اجتماعی خانم ها ندارد و لزوما فعالیت اجتماعی به معنای شغل و کار اقتصادی نیست.
نکته این که در مکتب اسلام شغل برای زنان در دو صورت بلامانع است
1 لزوم حضور یک زن در آن جایگاه
2 حفظ کامل عفت و حریم حیا
حالا خودتان قضاوت کنید چقدر شغل های خانم ها ما خداپسندانه و اسلامی است؟؟
خوب الان که چی؟
شما نمیتونی عقیده ی شخصی خودت را به اسم دین به دیگران تحمیل کنی. اگر با مسئله کار کردن بانوان مشکل داری نهایتا میتونی همسری را انتخاب کنی که به کار خارج از منزل علاقه ای ندارد، برای محکم کاری هم میتونی این مسئله را جز شرایط ضمن عقد مطرح کنی. حتی اگر جایی مدیر هستی میتونی از استخدام خانم ها اجتناب کنی. اما نمیتونی برای خواهر، مادر، دختر، فامیل، دوست، آشنا و در نهایت جامعه تصمیم بگیری و نظر خودت یا دین را تحمیل کنی. امام علی (ع) هم با اینکه میدونستن در جنگ صفین نظر جمع اشتباه هست باز نظر خودشون رو تحمیل نکردن.
اشتباه مثبت دادم. جهان لطفا یه فکری برای این بکنید که امتیازاتی که میدیم قابل برگشت باشه خب ادم یه وقت اشتباهی دستش میخوره
نننن
Iran, Islamic Republic of
پس به نظر شما اگه قیمتها کمی بالاتر رفت ... هم جایزه . بالاخره سال2015 دیگه.
تجملات و خودنمایی برای هر انسان فهمیده ای چه درسال 0001 چه درسال 2015 جز سفاهت چیزی نسیت اقای روشنفکر
دوست من ؛ آنطور هم كه شما سياه نمايي مي كنيد واقعيت نيست . در حال حاضر بسيار كسان هستند كه با قناعت و دور از توقع بي جا و چشم هم چشمي با عزت و افتخار خانه دار هستند و آسايش خود و خانواده و فرزندان خود را فراهم مي كنند و مثل شما دنبال آسايش در جمع آوري مال نيستند .
آفرین
شهامت
شما بعنوان یک مرد باغیرت ایرانی!! آزادید برای کسب درامد بیشتر هسرتان را پزرعروس .. ساقدوش و مطربی و یا هرکار درامدزای دیگری که دوست دارید بفرستید برود!!
وحید
سال ها گذشته ولی خلقت و ذات خانم ها که عوض نشده. آفرینش زن اونو لطیف برای انسان سازی و تربیت قرار داده نه کار تو معدن
ضمنا هنوزم خیلی ها خانوما شون خانه دارن و آقاتون شون کارگر
منفی ها رو بشمار
لطف كنيد جو گير نشويد و به استدلالهای غلطی كه بقيه به شما خوراندند استناد نكنييد. زن مثثل گل است و براي حفاظت از گل دور او حصار ميكشند. زن همانطور كه حضرت زهرا در كار جامعه شرکت میکردند. ميتواند شركت موثثر داشته باشد. اما اينكه. مثلا زن راننده كاميون شؤد. جز فساد و جاهطلبي وبيكار شدن مردان كار امد پیامدی ندارد.
Moldova, Republic of
اون چیزی که باعث بالاتر رفتن قیمت ها میشه چشم و هم چشمی و نیاز کاذب نسبت به تجملات و جواهرات لباس ها و دکور انچنانی و ... هست. واقا اگر خانومها به زندگی معمولی قناعت میکردن واسه رفع نیازهای کاذبشون که ناشی از توقعات بیجاشون هست نیاز نبود حتما سر کار برن. البته شاغل بودن واسه اون دسته از خانومها که مشاغل کلیدی مثل تدریس و پرستاری و پزشکی و از این قبیل دارن بسیار ضروریه یا برای خانومهای سرپرست خانوار یا خانواده های کم درآمد و قشر ضعیف اما بیشتر در اطرافیانمون می بینیم قشر مرفه و متوسط رو به بالا بیشتر دنبال شغل هستن چون نیازهای کاذب بیشتری دارن.
هرچه سح توقعات کمتر بشه و زندگی ها ساده تر باشه نیاز ب کار خانومها هم کمتر میشه.
Iran, Islamic Republic of
وقتي به ميت رو بدي كفنش رو كثيف ميكنه
الان شما میتی یا کفن؟
عباس
من تا حالا یک برنامه ماه عسل را به طور کامل که هیچ، حتی نصفه هم ندیده ام.
اما با توجه به عصبانیت سایتهای ایننرنتی دین ستیز و خداناباور از این برنامه، که مطالب آنها را پیگیری میکنم، میتوانم حدس بزنم در مجموع، برنامه موفقی بوده است.
زینب
من از طرفدارای پروپاقرص ماه عسل بودم به نظرم قبلا سوژه هاش بهتر بود البته با احترام به مهمانان امسال.مثلا از 10.12 برنامه ماه عسل که نشون داد یکی از برنامه هایی که حرف برا گفتن داشت 21 نفر بودن
ساره
چون دیگه سوژه نداره نمیدونه چطور برنامشو جمع کنه وصرفا برای کسب درامد برنامه روی انتن میبره وقتتون رو هدر ندید
از آقاي احسان عليخاني بعيد بود ايشان خيلي بادقت كارهاي خود راتوليد مي كنند
اتفاقا احسان خان ی جوری ی جایی کار دست صداوسیما میده!ایشون تو صحبتاش نشون داده گویا میونه خوبی با منشوریجات نداره .حالا ببینید کی گفدم!
قسمتهی خیلی خوب هم داشته تا حالا اما یکی از مزخرفترین قسمتهاش همین بود
در خصوص زن
به نظر من یک زن هر چقدر زنتر باشه موفقتر و محترمتره چیزی که سودجویان و نادانان برعکسش رو تبلیغ میکنند یعنی زن موفق رو زنی معرفی میکنند که هر چه بیشتر از هویتش دور بشه و مردتر باشه!
مردتر؟کار بیرون از منزل فقط مخصوص مردان نیست
زن و مرد اگر چه نقاط اشتراکی دارند اما نقاط افتراق هم دارند بنا بر این هر کدام طبیعت مختص خود را دارند که برای رسیدن به کمال باید با توجه به آن زندگی و حرکت کنند اولین و مهمترین کار برای زن که مطابق با ساختار روحی و جسمی اوست انسان سازی است که مهمترین آن ساختن فرزند خودش در فضای امن و آرام خانه است
مردتر شدن زن یعنی رفتار و زندگی بر اساس طبیعت مردانه
کار بیرون از منزل یک حرف کلی است و برای قضاوت در مورد آن باید از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و به همه ابعاد آن نگاه شود
Estonia
ماه عسل امسال خیلی ضعیف تر از سالهای گذشته شده امسال هر چه خلافکار است بعنوان الگوی برتر معرفی میشود این برنامه هر سال بدتر از پارسال میشود نمیدانم چرا مسولین رسانه اهمیتی به ضعیف تر شدن این برنامه نمی کنند
یه آدم خوب
به نظر من اتفاقا خیلی هوشمندانه بوده انتخاب مهمانها ، به این طریق خواستند این پیام رو به مسولین برسونند که ببینید جوانها چقدر از معضل بیکاری دارن رنج می کشن و در مقابل چقدر پول داشتن نقش مهمی رو داره بازی می کنه توو جو جامعه امروز ما و چقدر شرایط کار متناسب رشته تحصیلی و شان جوانهای ما مشکل شده که دیگه به اجبار کارهایی رو هرچند 180درجه بی ربط با رشته شون اما پول درار رو انتخاب می کنن تا بتونن خرج خودشون رو بدند...باز به اینا که کار می کنن و دزدی نمی کنن یا دستشون رو جلوی پدر دراز نمی کنن...مسوولین بابا بجنبید ما داریم هرز میریم....
Estonia
سوژه های امسال علیخانی صفر است سالهاس گذشته سوژه های خوبی داشت
ساسانی - جیرفت
اشتغال زنان خوبه اما باید در حد استاندارد باشه نه اینجوری که تو کشور ما هست - مشاغل زنان باید متناسب با شان و منزلت زن باشه , بله ممکنه یه زن بتونه مهندس معدن باشه یا مکانیک خودرو هم باشه اما به نظر شما این مشاغل در شان و شخصیت زن هستن؟ متاسفانه ما در قضیه حضور زن در اجتماع اینقد جو گیر شدم که فقط به شاغل بودن زنان فکر کردیم اما خانواده یادمان رفت و امروز می فهمیم که اشتباه کرده ایم و نتیجه اون سست شدن بنیان خانواده و افزایش آسیب های اجتماعی است- فقط یک نمونه بهتون بگم رهاشدن کودکان به حال خود و سوء استفاده جنسی از آنان یکی از آسیب های عدم حضور زن در خانه هست باقی بماند برای بعد.
بله در شان و منزلت زنان هست.
شان و منزلت را من و شما مشخص نمی کنیم، خود فرد مشخص میکنه.
اونوقت سو استفاده جنسی توسط کی انجام میشه؟
مشکل خودتونو به زنهای بیچاره ربط ندین
همون اسلامی که ازش دم میزنین تمام اینها رو گناه اعلام کرده
تو تمام دنیا منظورم کشورهای غیر مسلمانه
زن کار میکنه ولی از اون بعنوان مادر حمایت میشه
ولی اینجا از مادر دقیقا چه حمایتی میشه ؟
جز اینکه بهشتو دادن زیر پاش
مرضیه
حد استاندارد رو شما تعیین میکنید؟؟؟
برید امارو نگاه کنید میزان اشتغال زنا به مردا چقدر کمتر از میانگین دنیاست بعد نظر بدید!!!
Mohamad
United Kingdom
کلا اگه به شماها رو بدن میگین زن باید بشینه تو خونه بیرونم نیاد خوبه اگه ادعاتون میشه به زندگی حضرت خدیجه یه نگاهی بندازین
عزیز ما نمیگیم بشینه تو خونه میگیم به مردم یاد ندین زن تو خونه بشینه بی کلاس و بدبخته ولی بیرون بیاد و با مردا کار کنه باکلاسه!!!!!!!!!!!!!!!!!
:| کسی همچین حرفی نزد که حتمن بیاد بیرون اینطوری باکلاسه ولی اگر علاقه به شغلی دارند حالا هر شغلی هیچ مشکلی نیس
در مورد قسمت آخر نظرتون بیشتر فکر کنین " حالا هر شغلی " واقعا برای یک زن مناسبه که هر شغلی رو داشته باشه من خودم یک زنم و شاغل هم هستم ولی این اصلا حرف درستی نیست با این طرز تفکر بنیان خانواده از هم می پاشه.
یونس الف
مشمکل سر حالا هر شغلیه
یعنی چی حالا هر شغلی؟؟
شما زن هستید آقا ی عزیز.؟
خیلی الگوها نامناسبی بودن
شما فرض کن بشی مثه یکی ازینا؟؟؟
اون ساقدوش و پوزرو بگو؟؟دو تومن واسه یه شب میگیرن این یعنی ازدواج آسان؟؟؟اون مانکنه رو بگو شیصد تومن واسه سه ساعت،مغازش چقد در میاره؟؟؟این یعنی فرهنگ ساده زیستی؟؟؟همه مشاغل سخته شده کسی بیل بزنه زیر ظل آفتاب؟؟؟کسی هست بتونه هشت ساعت این کارو کنه؟؟
خود ...معترفند گاهی برای یک کار ساده بانکی یا یه تعامل و خرید معمولی از جذابیت زنانگی خرج میکنند تا بتونن کارشون رو پیش ببرند!دیگر خود حدیث مفصل بخوانید ازین مجمل!
چقدر داماد بی غیرت باید باشد نامحرمی ساقدوشش باشد
کجای این مطابق اسلام است برخی به کجا میروند
مینا
البته من امسال برنامه ی ماه عسل رو کامل ندیدم هرچند باور دارم تعدادی از برنامه هاش خوبه ولی به نظرم سطح کیفی برنامه نسبت به سال پیش پایین اومده. بعد هم در این متنی که در این سایت قرار دادید چرا اینقدر دیدگاه مردسالارانه نسبت به زنها دارید شما چطور تشخیص دادی زنها باید در دنیای امروز باید در خانه بنشینند و خانه داری کنند اون موقع احتمالا با توجه به مسائل جامعه ی امروز چنانکه ما کم نداشتیم زن هایی که این حرف ها را ساده انگارانه باور کردند در خانه نشستند و سعی کردند همسر خوبی باشند بعد آقا پاشد رفت با یکی دوست شد و ... فقط این زن با سال ها در خانه ماندن مهارت های کاری خارج از خونه ی اون کم شد و دادگاه های ما هم...
اصغر غیبی
سلام.
خدایا داریم به کجا می ریم.
کیا دارن الگو میشن.
رییس سازمان چه میکنه؟!
واقعا برنامه ماه عسل ارزش روی انتن رفتن نداره
United States
هی احسان علیخانی علیخانی می کنید
مگر جز اینه که او یک مجری است؟
هدفگذارها و برنامه ریزها که کسان دیگرند
فکر کنم تهیه کننده ام هست
نخیر تهیه کننده و پول بگیر و ب قول شما هدف گذار هم خودشه بیخودی واسش دل. نسوزونید
میثم
Germany
هیچکس نیست این احسان رو توجیح کنه اینجا صداوسیمای اسلامیه نه شبکه من و تو؟ واقعا چرا فکرکرده این سوژه ها به درد ماه رمضون میخوره؟ ترویج اشرافی گری مگه شاخ و دم داره؟
مریم
Romania
جهان سومه دیگه ! شغل کاذب !ولی پر درآمد !شغل یه مرد برای یک زن! نا برابری حقوق یک زن و یک مرد هر دو در یک شغل با تحصیلات و سوابق یکسان! بی ارزش بودن شغل های اصلی !پر طرفدار بودن خرق عادت و سنت شکنی !
یونس اروجی
این واژه جهان سوم را همان جهان اولی ها برای تحقیر و عقب نگه داشتن ما درست کردن و به خوردمون دادن و این موردهایی که مثال زدین اتفاقا در همان ممالک پیشرفته بسیار حادث شده و این ها دارند ادای آن ها را در می آورند که مثلا متمدن جلوه کنند در واقع اروپا و امریکا در بعد رفتار انسانی و فرهنگی بسیار متوحش بدوی و عقب مانده اند منتها با پیشرفت های مادی خود این عقب ماندگی شان را بزک می کنند و به خورد بقیه کشورها می دهند.
سیما
Iran, Islamic Republic of
کاشکی بجای این حرفها چاره ای پیدا میکردین مردم راحت میتونستن سرشون بذارن زمین
به هر حال این هم بخشی از واقعیت جامعه ای است که در آن زندگی میکنیم وقابل انکار هم نیست .تازه کجاش رو دیدید .
مریم
Iran, Islamic Republic of
همه مردم مثل بعضی آقایان نیستند سر ماه هزار جور پول پای حسابشون بریزند. پول یک مرد کارگر اجاره خانه هم نمیشود .برای جهاز یک دختر چقدر میشود . برای دخترانی که شوهر ندارند توی خانه بنشینند ومعتاد وافسرده شوند .نفستان جای گرم در میآید که برای مردم تعین تکلیف میکنید
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
اون مرد کارگر زن نگیره بهتره تا زنش بره بین نامحرم اجاره خونش رو دربیاره
ما حتي علت "ستاره اجرا" دانستن ايشان را هم نفهميديم..... با كمي لوس بازي كسي ستاره نشده آقاجان. آدميزاد شان دارد و بعيد ميدانم ايشان شان خود و مدعوين را رعايت كند.
Iran, Islamic Republic of
سلام
بهترین کار برای اینه که با روابط عمومی صدا و سیما تماس گرفته بشه و انتقاد کنیم از این برنامه ها و برخی سریالها
اگه تماس بگیریم و انتقاد کنیم برنامه سازها متوجه می شن که برای این برنامه ها منتقد هم وجود داره ولی اگه این کار رو نکردیم اونها هم تصور می کنند که برنامه مناسب ذائقه مردم درست می کنند.
Iran, Islamic Republic of
نقد منصفانه اي بود.
Iran, Islamic Republic of
برنامه ماه عسل دارد از معنویات دور می شود و جنبه مادی آن غلبه نموده. احتمالا دوران افول این برنامه آغاز شده است.
Iran, Islamic Republic of
واقعا برایتان متاسفم که هر چیزی رو با عینک بدبینی نگاه می کنید. منظور آقای علیخانی اصلا ترویج این این فرهنگها نیست .به نظر من می خواست به خیلی ها از جمله اونهایی که دنبال کار جلوی کولر هستند بفهمونه که خواست توانسته در این شرایط اقتصاد مقاومتی دست هر کس که با تلاش داره روزی حلال در میاره باید بوسید. نویسنده از دل خوشش می ناله یک زن تا مجبور نشه نمی رود معدن کار کنه و هر کاری جوانب خودش رو داره . یک خورده از خدا بترسسد و به جنبه های مثبت این برنامه خوب هم بپردازید. من خودم از مبلغ بالایی که نوشته بودید علیخانی می خواد بگیره دلخور هستم ولی همیشه انصاف انصاف.....
حقیقت جو
Iran, Islamic Republic of
به اسمه تعالی

با سلام خدمت آقای سرافراز

امیدوارم برنامه های ماه عسل امسال راببینی و پاراگراف را آخر را در ارزیابی خود ملاک عمل قرار دهید.

برای اولین بار بعداز مشاهده اولین برنامه ماه عسل امسال دیگر هرگز به این برنامه برنگشتیم و مهمان برنامه ای دیگر شدیم.

بیدار شو آآقای سرافراز
بیدار شو آقای علیخانی

با احترام
rezavneh
سلام

اولا : کاش موضوعات خوب برنامه رو هم مثل موضوعات بد شماره گذاری می کردید و فقط در یک پاراگراف جمع بندیش نمی کردین. اینجوری نگاهتون منصفانه تر میشد.
دوما: اوردن چنین افرادی لزومی بر خوب پنداشتن آنها نیست و این بستگی به نوع نگاه بیننده داره. خوشبختانه احسان تو برنامش سعی میکنه قضاوتی نداشته باشه و فقط موضوعات رو جلوی دوربین قرار میده و به نظر من این افراد نه تنها تبلیغی برای زندگی اشرافب نیستند بلکه دردهای و معضلات پنهانی رو نشون میده که ما ازشون قافل شدیم. شغلهای کذایی که انرژی جوانان ما رو داره تلف میکنه.
سوما : کار کردن زن در بیرون خانه ولو در شغل های غیر متعارف چه منافاتی با سبک زندگی ایرانی و اسلامی داره؟؟!!!!
مگ نه اینکه بارها و بارها پز زنان وزیر و سفیر و نماینده مجلس و ... چیزهای دیگر رو دادین. پس چرا اینجا اینطور قضاوت میکنید....
ش.ش
واقعیت اینه که غالب زنها خرج خانه و خانواده را نمی دن و اگر اکثر این زنهایی که مشغول کارند به خانه داری و تربیت فرزند برگردند هم مشکل بسیاری از بیکارها حل میشه و هم جامعه به رشد اخلاقی بالایی می رسه چرا که کار زن در اسلام تربیتی است نه هر کاری!
بصیر
Romania
آقای سر افراز خوابی بیدرا شو اینجور علیخانی پیش می رود بدون تحقیق هر کس را برنامه تلویزیون که حضرت امام فرمودند مثل دانشگاه است دعوت می کند فکر کنم خانمهای داعشی ومریم رجوی را هم دعوت کند بعدا علیخانی می فهمد
علی
Iran, Islamic Republic of
پارسال هم پدر یک مقتول را آورده بود وتوقع داشت پدر مقتول از حق شرعی اش بگذرد وچون پدر مقتول قبول نکرد با نوعی توهین صحنه را رها کرد این درحالی بود که یکبار هم درخصوص قاتل تحقیق نکرده ببیند که سابقه اون چیه وچند نفر دیگروباچاقوزده
زن
حقیقتا از خوندن این مطلب حالت تهوع گرفتم چقدر دیدگاه بدی عنوان شده. چرا نسل ادمهایی مثل نویسنده این متن از روی زمین نیست و نابود نمیشن؟؟ هر انسانی چه زن چه مرد برای زندگی خودش تصمیم میگیره. در مورد نقش زن در خانه و خانواده بحثی نیست چون زن قلب خانه است امااااا زنی که زندگی و جوانی خودش رو صرف تحصیل و اموختن حرفه و مهارت میکنه ایا باید فقط فکرش پخت غذا برای خانواده باشه؟؟ شخصی که میتونه در جامعه مفید باشه باید به پایه حرفای این نویسنده محکوم به خانه ماندن باشه!!!! من خودم به شخصه قید ازدواج رو میزنم اگه بنا باشه توی خونه باشم و نتونم از دانشم استفاده کنم!!!!
یونس اروجی
باسلام عرض کردم تربیت فرزند و نسل صالح که خانه داری نیز جزیی از آن است از باشرافت ترین اموری است که خداوند برای زنان برگزیده و البته ایشان را مخیر به انتخاب کرده و هیچ اجباری نیست لذا افراد با لیاقت چون فاطمه زهرا س آن را انتخاب می کنند.
این منافاتی با تحصیلات عالی ندارد لذا با این 4 کلاس سوادها خودتان را گول نزنید و محروم نکنید.
زن
جناب اقا لیاقت به اینه که بتونید در همه زمینه ها موفق باشید هم زندگی مشترک و هم زندگی اجتماعی. سالها با افتخار درس خوندم و الان به نحو احسنت دارم بهره برداری میکنم و مسلما چهار کلاس سواد ندارم. من الگوها ی کاملی در زندگیم داشتم پدرم و مادرم. مادرم زن موفقی در جامعه و خانه است و پدرم هم همین طور. خدارو شکر زیر دست مرد و زنی بزرگ شدم که خوب و بد رو خیلی خوب به من اموزش دادند. من خودم رو از چیزی محروم نمیکنم فقط چشمم رو باز میکنم تا درست انتخاب کنم و زندگی مشترکی با یک انسان داشته باشم نه یک مرد با فکر منجمد شده.
به نحو احسن درسته احسنت یعنی آفرین بر تو!
ن
Iran, Islamic Republic of
بارک الله به تو!!!

همین حرفا رو می زنی می گند نگرش خانمها بد شده دیگه ( اینکه قید زندگی و تشکیل خانواده رو بزنی به خاطر نوع کارت؟؟؟)
حتما بعدش از شوهرهای مصنوعی استفاده میکنی
زن
خیر بنده کسی رو به عنوان همسرم انتخاب میکنم که درک درستی از وجود زن داشته باشه. ترجیح میدم کسی در زندگی من حضور نداشته باشه تا کسی باشه که از شوهر مصنوعی هم ارزش کمتری داشته باشه و !!! چون مردان با چنین تفکری قدرت تفکر ندارند و فقط بار گذشته رو به دوش میکشند.
اما نه دیکته بلکه پیشنهاد دوستانه من به شما اینه که
اگر امر دائر شد بین ازدواج با یک انسان خوب و ترک کار بیرون از منزل اولی رو انتخاب کنید چون خلأ یک شریک و تکیه گاه زندگی و مادر بودن برای جنس زن با هیچ کار و پرستیژ اجتماعی پر نمیشه.
درستی این مطلب رو نه از مردان بپرس و نه از زنان و نه از دختران جوان بلکه از دختران با صداقتی بپرس که دقیقا نگاه شما رو داشته اند و به همون دلیلی که شما گفتید ازدواج نکردن و الان در سن بالا و حتی بعضا با موقعیتهای شغلی عالی، رضایت درونی ندارند چون اون خلأ درونی بالاخره خودش رو نشون داده اما متأسفانه ندای فطرتشون رو خیلی دیر شنیده اند و فرصتها و موقعیتهای خیلی عالی رو از دست داده اند
بابا جان جهان نيوز که نگفت برو درس بخون بعدشم بشين تو خونه که!!
داره ميگه اولا وظيفه اصلی رو فراموش نکن؛ دوما شغلی متناسب با ظرافت زنانگيت رو انتخاب کن!

بعدم شما بعد از اين همه درس خوندن بری مانکن بشی خوبه؟ يا بری ساقدوش داماد بشی! يا مدل!!
پیروز
اون جامعه ای که فقط میخواد یک ایده تو زندگی افراد جامعه باشه هیچ وقت به جایی نمیرسه دیدگاه اکثر مخالفین کار خانم ها رو خوندم اکثرا زن رو فقط از نظر جنس مخالف دیدند تک بعدی واقعا زنان جامعه رو فقط از لحاظ جنسیت مقایسه و قضاوت کردید ...
علی محمدنصیری لرستانی
اقدامات صداوسیما باعث گردیده تاشبکه های فارسی زبان باساخت برنامه برای قشرمتوسط جامعه ایرانی به موفقیتهای چشمگیری برسند،یعنی صداوسیمای ما4تاروانشناس وجامعه شناس نداره،توی سریال های ماه رمضان فقط سریال پایتخت 4بیشترین مخاطب رو جمع کرد،سوال اساسی ازمدیران صداوسیما؛چطوررسانه های فارسی زبان خارج نشین ذائقه ملت ایران روبهترازشمامیسناسند؟؟!!
سلام
وقتى تيپ و حرافى ملاك باشد!!!!!!!
پری
یه خورده بزرگ فکر کنید یه خورده عمیق فکر کنید مجری هیچ مهمانی رو تایید نکرد فقط گفت آدم هایی هستن که اینجوری زندگی می کنن وبه نظر من این خیلی هم خوبه که یه دختر جوان از تواناییش استفاده کنه و یه کار مفید انجام بده که اتفاقا در جامعه پر طرفدار. این خیلی بهتره اینه که این دختر بی کار تو خیابون بگرده و مشکلات اجتماعی بیشتری رو به وجود بیاره یا پسری که مانکن و داره از این راه امرار معاش می کنه و درامد به دست می اره خوبه که این جوان بره زورگیر بشه ؟؟
رقیه
سيارى چون من و دوستانم در خانه هستيم و با افتخار در خانه ب امور خانه دارى و همسردارى و فرزندپرورى مشغوليم . لذت هم مى بريم--شمایی که این حرفا میزنید احتمالا نیاز مالی ندارید وگرنه کدوم زنیه که از استراحت کردن تو خونه و غرق زندگی بودن در کنار همسر و فرزندانش لذت نیره .. شرایط زندگی و جامعه ایجاب میکنه که زن هم پا به پای مرد کارکنه و زندگی رو بسازن دوتایی . ب نظر من اصلا ایرادی نداره که هیچ لازمه یه زندگی مگه خانما چی از آقایون کم دارن این هنر زن هاست که هم قدرت مادر بود رو دارن و هم حضور فعال در جامعه
جزبرنامه هایی بودکه فکرمی کردم فارغ ازهرگونه حاشیه اس.
این برنامه میشه گفت تاالان لحظات خوبی روبرامون رقم می زددم افطار...
به نظرمن هیچ دلیلی نداره که دم افطارفردی روبیارن که هیچ گونه الگویی برای مردم نمیتونه باشه.
امیدواریم دلیل قانع کننده ای برای این برنامه ی پرحاشیه داشته باشن.
مامنتظریم........
Iran, Islamic Republic of
علی خانی جلوی دوربین با علی خانی پشت دوربین و زندگی واقعی زمین تا آسمان هفتم فرق دارند...
گمنام
لطفا یکم باانصاف باشید حالا چندتا برنامه این جوری شده .ماعادت داریم هیچ وقت ازخوبی هانمیگیم منتظریم یکی یه کوچولوخراب کنه. بعدمنافق وصدتاچیزدیگه بهش بچسبونیم.
این مهمونا الگو نیستن تر و خدا بفهمید .ما قرار نیس مثل تک تک مهمونای برنامه زنگی کنیم.باید از قصه هاشون یاد بگیرم راه درست چیه.
Iran, Islamic Republic of
برنامه های سیما به سمت ... شدن می روند!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا اين نمي دانم شو درام تلويزيوني چي هست براي هر كي آب نداشته باشه براي مجري آن نان كه دارد جالب آنكه مجري برنامه يك بار داستان افراد را شنيده و كسي كه يك بار موضوعي را بشنود براي بار دوم آنقدر متعجب نمي شود ولي مجري برنامه چنان متعجب مي شود جالب است در يكي از برنامه هاي سال گذشته موضوعي كه مدعوين مطرح مي كردند با توجه به آشنايي كه از نزديك با مدعوين دارم اصلا اينگونه كه مطرح و به خورد خلق الله داده شد نبود
جه برنامه چرتیه خوبه که براش وقت نذاشتم
الهام
برنامه که خیلی برنامه جالبی نیست فقط به احسان خان کمک کرده خودش رو در رسانه مطرح کنه و اما شما دوستان عزیز که اصرار بر خانه دار بودن خانمها دارید بدونید در این زمونه اگه ما خانمها وارد بازار کار نشیم کارمون زاره رسما بچه هامون از گرسنگی خواهند مرد .
نا شناس
چه ایرادی داره که یک زن بشه رئیس معدن؟؟؟

بشه موتورسوار؟؟؟؟

اینا الگو هستن...برای افرادی مث من که بفهمیم یک زن میتونه هر کاری بکنه و هیچ کس جلوشو نگیره!

چرا مخالفت میکنید؟؟؟

مشکل شما چیه؟؟؟؟

یک زن میتونه کار کنه میتونه پول در بیاره و الگو بشه برای خانوم های جامعه!
Turkey
شاید مشکل از اونجاست که ما بین توانایی‌های مختلف زن و مرد تفاوت قائلیم و شما نه
به نام خدا منظور از خانه داری این نیست که زن در خانه آشپزی کند و رخت بشوید و غیره که اینها از نظر اسلام وظیفه زن نیست و اگر انجام می دهد از روی محبت و اخلاق است و مرد هم باید قدر زن خود را در خانه به این دلیل بیش از پیش بداند. منظور از خانه داری همان نگهداری فضای گرم و صمیمی خانه و نقطه اتکا و گرمابخش خانه بین همسر و فرزندان است و مسئولیت بسیار مهم تربیت فرزندان که از همه مهم تر است و البته گرمابخشیدن به روابط زوجین که این هم مورد تأکید است. گمان بد نکنید. زن خانه دار بی کلاس و عقب افتاده و قرون وسطایی و امثالهم نیست و بیرون رفتن زن (البته با رعایت حجاب و عفاف) مشکلی ندارد که اگر مشکلی داشت اصلاً حجابی نیاز نبود. پس حضور زن در اجتماع به ضرورت اشکالی ندارد اما اگر جای وظیفه اصلی زن که در بالا اشاره شد با خودنمایی یا خدای نکرده اشتغال بیهوده و امثالهم عوض شد آنوقت بنیان خانواده از هم می پاشد و این الگو مخالف اسلام است. موفق باشید
عالی بود
آقا جان سخت نگیرید. حالا که این برنامه دل چهار نفر رو به خدا نزدیک کرده تضعیفش نکنید
اه اه اه این برنامه به خدا نزدیک کرده ؟این که مثل پیام بازرگانیه
با سلام
من خودم یک خانوم هستم
مشکل ما خانمها اینه که راحت طلبیم و حاضر نیستیم توی خونه کارکنیم که هم درآمد داشته باشیم وهم به کارهای خونه وبچه ها برسیم
کارهایی مثل خیاطی وقالیبافی و...
کار راحت میخوایم وبا درامد بالا
ضمن این که فکرنمیکنم تمام خانمهای شاغل واقعا نیاز به درامدش داشته باشند
meysam
مخاطبای جهان نیوز بیشتر مذهبی و احمدی نژادی فکرمیکنن،اگر این پیامو تو هرشبکه مجازی بزاری 90 درصد با علیخانی موافقن
تنها نقد منصفانه ای بود که در این ماه رمضان در مورد این برنامه دیدم
ایرانی
در کشوری که ما این همه مشکل بیکاری داریم اشتغال زنان به صلاح نیست و باید استفاده حداالاقلی اط خانم اونم در شغل هایی مثل دکتری پرستاری معلمی که به خانم هم نیاز است بشه
اشتغال یک پسر = فراهم شدن شرایط ازدواج
اشتغال یک دختر = سخت گیر شدن نسبت به ازدواج( بالا رفتن سن ازدواج)

در ضمن به نظر من شرایط خانوم ها در ایران بهتر از اقایون است
2 سال سربازی که اقایان دارند انها از رسیدن به شغل خوب محروم میکند بعد سربازی پسر از درس کلی دور افتاده دیگه تو ازمون استخدامی نمیتونه قبول شه ولبی خانوم ها بلافاصله بعد از دانشگاه می توانند وارد بازار کار شوند
Fahimeh
تنها حسن صداوسیما همین برنامه ماه عسله لطفا اگه دوست ندارید نبینید ماه عسل هنوزم برنامه پر مخاطبیه با این قضاوت های الکی هم به برنامه توهین میکنید هم به مخاطب خواهش میکنم دیگه بسه دست از دانای کل بودن بردارید
الهام
بله عزیزان .اگر از زاویه دیدتون را عوض کنید دنیا رو بهتر میبینید.اینقدر محدود نباشید. چه اتفاق خاصی در عقاید ما افتاد که دیدیم کسی هم اینطور زندگیش را میگذراند؟شاید از دید خیلی ها حتی احسان جان شلغشون خیلی خاص و بیخود هم آمد اما به خاصر جالب بودن قضیه خواست همه ببینند . مهندس معدن کجااااااااااقروفر عروس کجا
سوژه‎های نسبتاً خوب؟
انصاف هم خوب چیزیه
به نام خدا معاون سیما کار درست و پسندیده ای انجام داد و علناً و رسماً به تیم ماه عسل و مدیرشبکه سه تذکر داد و عوامل انتخاب مهمانان را هم توبیخ کرد. این کار درستی است. البته در خبر شبانگاهی شبکه سه با آقای احسان علیخانی مصاحبه کردند و گفت : کنتراست مهم است و باید یک شغل سخت در مقابل یک شغل آسان نمایش داده شود. اگر این منطق صحیح باشد پس باید از فردا مثلاً یک انسان مؤمن را با یک شراب خوار ، یک انسان پاکدست را با یک دزد، یک انسان با تقوا را با یک فاسد اخلاقی و نظایر آن دعوت کنند تا کنتراست حفظ شود!!!!!!!!
امین
عزیزای من خوبه یه کم دردینمون کنکاش کنیم چی راجع به زن ميگه نميگه زن کارنکنه ميگه وظیفه مرده بعضی مردا ميشينن خونه زن کارمنده،میگه زن حق داره درقبال هرکاری توخونه ازمردش پول بگیره اما اگه نگیرد بهتره امابه جاش مردباید تامینش کنه،میگه کاربد نیست اما شوهرداری جهاده،میگه کاربد نیست امازن ظریفه خسته میشه حال نداره به شوهروبچش برسه،میگه کارخوبه اما اختلاط حرومه اما زنا تایه کم پولدارمیشن زندگی رو جهنم میکنند که طلاق بگیرند وآقا بالاسر نداشته باشن البته بعضیشون،اینجاست کهم بده حواسمونوجمعکنیم جهان توروخدا بذارروسایت
شهرام
متاسفانه صدا وسیما برخی برنامه ها را تهیه و تولید می کند که بر خلاف سیاست های نظام در حوزه های مختلف می باشد و نیاز به یک خانه تکانی جدی در امورات مختلف بویژه در حوزه فرهنگی و هنری دارد و این میسر نمی شود مگر با گماردن افراد متعهد و انقلابی
صدا و سیما تا مصداق دانشگاه بودن مورد نظر حضرت امام (ره) راه زیادی دارد که با این روند موجود امکان پذیر نیست
یک روز تبلیغ برای جدایی طلبان کرد در عین العرب می کند و جو رسانه ای له آن ها ایجاد می نماید ، در مناسبت ها برخی هنرمندان بزک کرده را به عنوان الگو معرفی می کند ، روزی دیگر سیاست های نظام را در خصوص افزایش جمعیت و در قالب برخی فیلم ها و سریال ها و.... زیر سئوال می برد
این قصه سر درازی دارد که .....
فرانک
سلام دوستان من یه زنی هستم که تورشته مهندسی تحصیل کردم و اتفاقا تو یه محیط مردونه هم مشغول به کار بودم و خداروشکر مثه یه شیرزن تو محیط کارم کار کردم که جای هیچ سو استفاده ای رو باز نکنم و به خواست خودم در زندگی زناشویی باردار شدم و خیلی دوست دارم که حداقل سه سال اول زندگیم رو خودم کنار فرزند دلبندم باشم چون بچه هایی رو که از نوزادی به مهد میرن دیدم که چقدر کمبود محبت دارن اما متاسفانه مرخصی زایمان اون هم به تازگی نه ماه شده خیلی کمه.من که تجربه کار بیرونم دارم اینو بی طرفانه میگم کار بیرون برای زن هم اعتماد به نفس وهم عزت نفس میاره اما برای خودم، نه تمام زنان اینو میدونم که باعث خستگیم هم میشه و از شادابی طولانی مدت کم میکنه من خودم به شخصه ترجیح میدادم وضع مالی شوهرم خوب بود تا منم نمیرفتم سرکار و کلاسای مختلف میرفتم و از زندگی لذت میبردم ولی اوضاع اقتصادی بد این اجازه رو نمیده از طرفی وقتی هم یه خانوم تحصیل کرده و مرفه میمونه توی خونه و واقعا هیچ کاری برای انجام یا سرگرمی نداره گاهی ترجیح میده کار کنه تا سرگرم بمونه البته بعضی ها هم از سر ناچاری وفقر کار میکنن که اونم جای خود داره.بعضی از دوستانم بیکاری آقایون رو میخوان به کار خانوما ربط بدن که کاملا اشتباهه بیکاریه آقایون به دلیل تنبلی و توقعات بالا و گاهی اشتباهات خودشونه برای نمونه تورشته خود ما بعضی آقایون بازار کار رو خراب میکنن انقد باقیمت های پایین کنار میان که توقع کارفرما رو غیر منطقی میکنن.نه به خاطر اینکه کار گیرشون بیاد چون بلد نیستن چطور باید کار کرد. بگذریم امیدوارم بی طرفانه صحبت کرده باشم ودعا میکنم همه ما خانومها و آقایون بتونیم در تربیت فرزندانمون که نسل بعدی این جامعه رو میسازن موفق باشیم انشاالله.
ایرانی
احسان علیخانی خیلی بیش از حد به خودش و سوژه هاش اطمینان داره. امسال در اکثر برنامه هاش شروع می کنه به پیش دستی و نمی ذاره که ازش انتقادی بشه و خدا میخواد که همچین گاف بزرگی بده. من و خانواده هرسال برنامشو میدیدیم ولی دگه نگاه نمی کنیم...
مهديه
سلام، اقاي عليخاني خيلي مرد خوبيه، نميشه به خاطر يه مهمون كه سهواً بوده اينجوري جبهه بگيريمش كه آي فلان ، آي بيسار، ايشون وقتي چندتا مهمون دعوت ميكنن ميخوان تفاوتها رو نشون بدن، ميخوان بگن كه ببينيد يه سري ادما بدون هيچ زحمتي مفت پول در ميارن اما بعضي ادما هم درسشو خوندن هم با جون كندن زندگي ميكنن، ديگه داريد خيلي شلوغش ميكنيد