پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

فشار بر ایران، تنها اولویت امسال آیپک!

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۱
کد مطلب: 410425
سران لابی صهیونیستی «آیپک» یکشنبه شب اعلام کردند که افزایش فشارها بر ایران، تنها اولویت آنها در سال جاری خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نشست سال ۲۰۱۵ لابی صهیونیستی موسوم به «کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک) روز یکشنبه در حالی آغاز به کار کرد که سران این گروه، در جلسه عمومی نوبت عصر آن، فشار بر ایران را تنها تمرکز سیاست خارجی خود در سال جاری میلادی معرفی کردند.

«برد گوردون» مدیر سیاستگذاری و امور دولتی آیپک در ابتدای این نشست با اعلام اینکه تمام تمرکز عوامل لابی‌گر این سازمان امسال صرف «جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای» می‌شود، سه اولویت را در این راستا اعلام کرد.

به گفته گوردون، آیپک در وهله اول تلاش خواهد کرد حمایت‌های لازم را برای تصویب و اجرایی شدن طرح «مارک کرک» و «رابرت منندز» دو سناتور آمریکایی برای تصویب تحریم‌های مشروط علیه ایران، جلب کند.

بر اساس این طرح که فعلا تا پایان ماه مارس از دستور خارج شده، کنگره تلاش خواهد کرد تا با کسب دو سوم آرا و در نتیجه ناتوان کردن باراک اوباما رئیس‌جمهور از وتوی طرح، تحریم‌هایی را به تصویب برساند که در صورت شکست مذاکرات اجرایی می‌شوند.

وی مورد اولویت دیگر آیپک گفت: «کنگره باید بر لزوم رسیدن به یک توافق خوب با ایران، که هیچ راهی را برای ساخت بمب هسته‌ای باقی نگذارد، پافشاری کند.»

جلب حمایت از طرح مد نظر سناتورها «باب کورکر» و «رابرت منندز» برای ملزم کردن کاخ سفید به ارائه توافق به کنگره جهت بررسی و تصویب نهایی، سومین اولویت اعلام‌شده در نشست آیپک است.

به نوشته روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، «هاوارد کور» مدیر اجرایی آیپک در مورد نقش کنگره گفت: «کنگره نقش حساسی دارد. نقش کنگره، با حصول توافق به پایان نمی‌رسد. کنگره باید توافق را مورد ارزیابی قرار دهد.»

وی افزود: «کنگره بارها و بارها پرچمدار افزایش فشارها بر ایران بوده، اما حالا دولت می‌خواهد این نقش را مال خود کند... ما نباید از اینکه ایران میز را ترک کند، بترسیم.»

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی که به واشنگتن سفر کرده، قرار است امروز در نشست آیپک سخنرانی کند. وی روز سه‌شنبه نیز علیرغم مخالفت کاخ سفید، راهی کنگره می‌شود تا در نشست مشترک سنا و مجلس نمایندگان صحبت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *