پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۳

به‌جریان‌افتادن تخلف 32میلیاردی صندوق‌رفاه

يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب: 420721
دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از ارسال یک پرونده مالی در صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم به قوه قضائیه خبر داد.
به گزارش جهان، کاظم پالیزدار دبیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: بر اساس اهتمام و پیگیری جدی شخص وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و ارائه گزارش جامع ایشان به دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در مورخ ۱۴/۱۱/۱۳۹۳ موضوع پرونده اقتصادی در حوزه صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دبیرخانه این ستاد مورد بررسی و رسیدگی ویژه قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس گزارش وزیر علوم، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات وفناوری بنا به مجوز ماده ۳ قانون تشکیل صندوق (مصوب مجلس شورای اسلامی مورخ ۴/۱۲/۷۱) و بند (ط) از ماده سوم اساسنامه خود مجاز است جهت نیل به خودکفایی (از محل درآمدهای اختصاصی، وجوه مازاد سنواتی، سود حساب های سپرده ذخیره استراتژیک و حساب دو منظوره) خود پس از تشخیص رییس و تصویب کمیسیون سرمایه گذاری، نسبت به مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های مربوط به اشخاص حقوقی و حقیقی اقدام کند.

دبیرستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: بر همین اساس صندوق مذکور در بازه زمانی ۱۰ ماهه ( از تاریخ ۲۰/۷/۱۳۹۱ لغایت ۲۰/۵/۱۳۹۲)، مبادرت به عقد ۱۴ فقره قرارداد سرمایه گذاری (با موضوعات مستقل) به مبلغ ۵۱ میلیارد تومان با سه شرکت خاص می کند.

پالیزدار ادامه داد: اما با توجه به عدم ایفای تعهدات از سوی شرکت‌های طرف قرارداد در زمان مقرر (عدم وصول بخشی از مطالبات این صندوق) و همچنین احتمال وجود سوء جریانات جدی مالی و مدیریتی مسئولین وقت آن صندوق در سرمایه گذاری منابع مالی صورت گرفته، این موضوع پس از بررسی و رسیدگی ابعاد آن در دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی، به منظور احقاق حقوق بیت المال و تسریع در فرآیند رسیدگی به تخلفات حادث شده در مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۳ از سوی معاون اول رییس جمهور به ریاست قوه قضائیه ارسال شد.

وی تاکید کرد: از آنجائیکه حدود ۳۲ میلیارد تومان تخلف حادث متعلق حق چهارنیم میلیون نفر از دانشجویان کل کشور است،آیت الله آملی لاریجانی ضمن دستور تعقیب متهمان مربوطه، به دادستان تهران (در مورخ ۵/۱/۱۳۹۴)، خواستار رسیدگی و برخورد قاطع با عوامل دخیل در این پرونده شده‌اند.

دبیرستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خاطرنشان کرد: موضوع بصورت جدی در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بی صواد بی شناسنامه و اخیرا" هم با کلت اجتهاد کن!!
واقعا" سوز داره
بنده به خاطر انباشت بدهی ناشی از عدم پرداخت وام بلند مدت (که به فرموده آقایان ناشی از نبود بودجه است) ناچار به ترک تحصیل شدم اونوقت از بودجه مازادشان چند میلیارد چند میلیارد(توجه کنید بودجه مازاد!!!!) سرمایه گذاری میکنند
انشاء الله دیدار به قیامت
Iran, Islamic Republic of
هر دم از این باغ بری میرسد..........
جهان نیوز!
سینه چاک دولت نهم و دهم
چطور روت شد این لینک را بگذاری؟!
محمد
پس بگو دولت جدید که از ترم گذشته وام دانش هسته ای را لغو کرد، این پول ها رو کجا برده بوده......