جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۴
۹۲

افزایش مدت خدمت سربازی/ کسر خدمت جدید برای سربازان متأهل

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب: 383228
جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح از افزایش مدت خدمت سربازی به ۲۴ ماه خبر داد.
افزایش مدت خدمت سربازی/ کسر خدمت جدید برای سربازان متأهل
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار موسی کمالی، جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان اینکه قرار است در هر فصل یک نشست خبری برگزار شود گفت: به موجب بند ۴ قانون وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۹۰ مدت سربازی ۲۴ ماه است.

وی افزود: برابر بررسی‌های انجام شده و برنامه‌ریزی جهت افزایش جمعیت کشور و کمک به دولت برای تأمین متخصصین مورد نیاز قرار شد مدت سربازی ۲۴ ماه شود و از ۱ فروردین ۱۳۹۴ لازم‌الاجراء است.

سردار کمالی ادامه داد: کسانی که تا پایان سال ۹۳ به خدمت اعزام شده یا شوند، مدت خدمت آنان برابر مقررات فعلی خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین در اجرای سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت کشور، مدت خدمت مشمولین متاهل ۳ ماه و به ازای هر فرزند نیز ۳ ماه کسر می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به سختی خدمت در مناطق عملیاتی و محروم و بد آب و هوا مدت خدمت در مناطق عملیاتی و امنیتی ۳ ماه و محروم و بد آب و هوا کسر می‌شود.

سردار کمالی اظهارداشت: با توجه به مصوبات، مشمولین غایبی که تا پایان شهریور سال ۱۳۹۴ خود را جهت انجام خدمت سربازی معرفی کنند و به خدمت اعزام شوند می‌توانند از این کسر خدمت برخوردار شوند.

لذا این بهترین فرصت برای مشمولین غایب است که خود را معرفی و تکلیف خدمت نظام وظیفه خود را روشن نمایند. البته بیان این نکته ضروری است که کسری خدمت شامل کسانی خواهند شد که از اولین اعزام در روز ۱۹ مهرماه ۹۳ خواهد بود به خدمت اعزام شوند.

وی به همه جوانان و خانواده‌هایی که مشمول غایب دارند توصیه کرد که از این فرصت استفاده کنند و تکلیف نظام وظیفه خود را روشن نمایند.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره جعل و دسیسه برای دریافت معافیت گفت: هر سال صدها هزار کارت پایان خدمت، معافیت یا برگ معافیت موقت تحصیلی از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا صادر می‌گردد.

این کارتها یا معافیت تحصیلی براساس مدارک و اسنادی که از سوی مراکز مختلف از جمله سازمان ثبت احوال، سازمان بهزیستی، کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره)، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیروهای مسلح یا فرایند معاینات پزشکی صادر می‌شود.

سردار کمالی ادامه داد: گاهی اوقات افراد سودجو و فرصت طلب در یکی از این فرایندها نفوذ کرده و با جعل مدارک یا تبانی باعث می‌شوند کارتهایی که صادر می‌شود مبنای قانونی نداشته باشد.

وی اظهارداشت: برابر مقررات هرگاه سازمان وظیفه عمومی متوجه شود که کارتی بر خلاف مقررات صادر شده است می‌تواند آن را ابطال و وضعیت فرد را مجدداً بررسی نماید، هرساله بعضی از این باندها شناسایی و با آنها برابر مقررات رفتار می‌شود.

سردار کمالی تصریح کرد: در اوایل سال ۱۳۹۳ مشاهده شد تعدادی از ورزشکاران فوتبالیست با جعل و دسیسه موفق به اخذ کارت معافیت شدند که پرونده آنان در سیر مراحل بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تعداد ورزشکاران فوتبالیست که کارت معافیتشان محل شک و شبهه بود ۱۲۰ نفر بوده که به ۵ دسته تقسیم می‌شوند، گفت: دسته اول افرادی بودند که کارتشان تائید شده است و تعدادشان ۲۸ نفر است.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در مورد دسته دوم گفت: کسانی که وضعیتشان بررسی و کارتشان ابطال شد در دومین دسته قرار می‌گیرند، افراد حق فعالیت در باشگاه‌ها را ندارند و باید به خدمت اعزام شوند. این افراد به دو شرط می‌توانند در تیم‌های نیروهای مسلح بازی کنند ۱- درخواست فدراسیون فوتبال برای بکارگیری این افراد ۲- اینکه این افراد با حقوق سربازی در این تیم‌ها بازی کنند که تعداد انها ۲۶ نفر است.

سردار کمالی در مورد دسته سوم اظهارداشت: دسته سوم افرادی هستند که مقررات را نادیده گرفته‌اند و خودشان را برای سربازی معرفی نکرده‌اند. این افراد که تعداد آنها ۱۲ نفر است حق فعالیت در باشگاه‌ها را ندارند و باید در اسرع وقت جهت تعیین تکلیف، خود را به سازمان وظیفه عمومی ناجا معرفی نمایند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح درباره دسته چهارم گفت: تعدادی در دست بررسی هستند و حداکثر تلاش صورت می‌گیرد که تا نیم‌فصل کار بررسی به اتمام برسد و پرونده بسته شود که تعداد این افراد ۳۵ نفر می‌باشد.

سردار کمالی اضافه کرد: عده‌ای نیز به دلیل ناقص بودن اطلاعات فردی و مشخصات و تشابه اسمی شناسایی نشده‌اند و حداکثر تلاش صورت می‌گیرد که آنها شناسایی شوند که تعداد این افراد ۱۹ نفر است.

جانشین منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این پرونده‌ها از دو حیث قابل بررسی است، گفت: از حیث جرمی که انجام داده‌اند به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی می‌شوند تا به جرم آنان رسیدگی شود و قطعاً کسانی که در بیرون یا داخل نیروهای مسلح نیز در این رابطه رسوخ داشته یا جرمی مرتکب شده باشند به مراجع قانونی معرفی خواهند شد، قطعاً در این خصوص کوچکترین کوتاهی پذیرفته نیست و اغماضی صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: این افراد از حیث نظام وظیفه باید به خدمت اعزام شوند و اگر فدراسیون فوتبال تقاضا نماید، اجازه بازی در تیم‌های نظامی با حقوق سربازی به آنها داده می‌شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: بعضی از رسانه‌ها دوست دارند تنور این موضوع همچنان داغ باشد لذا هر روز شایعات مختلفی را پخش و با گمانه‌زنی اسم افرادی را وارد می‌کنند. تاکید ما به این رسانه‌ها این است که با آبروی افراد بازی نکنند و فضا را در خصوص کارت‌های معافیت و پایان خدمت آلوده نکنند لذا تخلفات در این زمینه بسیار محدود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خیلی خبر بدی بود!!!
يه تحصيل كرده بدبخت
ترجيح مي دهم سه سال خدمت سربازي برم تا با اين بي كاري بي پولي برم دختر مردم رو بدبخت كنم فردا هم بخاطر بي پولي طلاق بگيرم
علی
Iran, Islamic Republic of
با این قانون جونا همه رو به دانشگاه میارن بیشتر وبیشتر برا فرار از سربازی و ازدواج به تاخیر میوفته به تبع اون .... واقعا که
معلومه که سربازی نرفتی
بابا سربازی رو هیولا تصور کردیها !
Iran, Islamic Republic of
فقط می تونم بگم خدا به جوونا صبر بده!!!
همین ن ن ن ن ن ن ن ن ن
البته جوونهایی که 20 سال توی ناز و نعمت بودند و خیلی هم از خودراضی هستند. یک مدرک دانشگاه آزاد هم دارند و فکر میکنند باید جانشین انیشتین بشن!
سربازی برن براشون خوبه
زن و بچه داری؟ اگه نداری ساکت شو
حجت
چرا قبل سربازی ازدواج کردی؟
کسی مجبورت کرده بود؟
امیر
Iran, Islamic Republic of
اگه سربازی هدف دار بود و از تحصیل کرده ها حداقل رشته های فنی کار میکشد که هم کار یاد بگیرن هم تجربه کاری براشون بشه عالی بود اما..اما دوسال باید بری پست بدی و به بدبختی بگذرونیم.
Germany
بدبختی چیه؟؟همش دو سال می خواین برین سربازی تازه کلی هم دوستای جدید پیدا میکنید ؛لقب باشکوه اشخورم بهتون تعلق میگیره؛تازه کلتون هم مثل ای کی یوسان میشه ؛ازهمه مهمتر مررررررد میشین ؛اگرهم پسرای خوبی باشین میزارن ماهی یه بار برین ماماناتونو ببینین!!!!!!!!!اینهمه مزایا وامکانات رو نمیبینین؟؟کار وتحصیل و ازدواج به چه دردی میخوره !!!!باید قدر دولت تدبیر وامید که مدت سربازی رو بیشتر کرده بدونید!!!
پست دادن خیلی ارزشمند است
امیر
Iran, Islamic Republic of
اره برا اونا که پارتی ندارند باید برن ولی بچه ها خودشون چی ...اقعا ظلمه
محمد
Iran, Islamic Republic of
من که دانشجوی دکترا هستم برم ۲۴ ماه سربازی بعد کسی هم که زیر دیپلم هست ۲۴ ماه خدمت کنه بی عدالتی تا چه زمانی ادامه دارد؟
Iran, Islamic Republic of
مدتش مهم نيست برادر مهم اينه كه در اين 24 ماه از وجود و علم شما استفاده كنن .
عمیقا به این نکته که تحصیلات شعور نمیاره معتقدم. یعنی شما میگی وقتت از کس دیگه بیشتر اهمیت داره؟
سربازی بطور کلی و با هر منطقی رد هستش. برای چه شما که "دکتری" چه کسی که تحصیلات دانشگاهی نداره. و در کل این جامعه و آینده هستش که از سربازی و تبعات اون لطمه می خوره.
نیما
کسی از ارزش و شعور صحبت نکرد.وقتی تفاوت چندانی بین تحصیل کرده و نکرده در نحوه خدمت کردن وجود نداره پس فردی که تحصیل کرده باید مدت کمتری خدمت کنه چون حداقل 2 سال درس خونده اما سرباز صفر به هر دلیلی این کار رو نکرده.
به منفی ها نگاه کن.
معلومه که یک آدم دکتری وقتش بیشتر ارزش داره از کسی که علافه وداره یللی تللی میکنه.
دانشجوی دکترا
Iran, Islamic Republic of
شما شعور داری که نمیدونی کسی که این همه خرجش شده تا مدرک دکترا بگیره (سوای زحمتی که خودش کشیده) باید توو یه راه دیگه به مملکتش خدمت کنه؟؟؟
خدایا مارو نجات بده!!!!
فوق لیسانس
مدتش باید یکی باشه من الان سربازم شاید کسی پ
ول نداشت که درس بخونه یا شرایط خانوادگیش اجازه نداده به عنوان ی تحصیل کرده از شما اینجور صحبتی بعیده فقط در در تخصصمون استفاده کنن کلیه واسه ما
روشهای جایگیزینی برای خدمت سربازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی وجود دارند. میتوانید از طریق بنیاد ملی نخبگان اطلاعات بیشتر را کسب کنید.
برو تا یک کم به واقعیات جامعه نزدیکتر بشی
MEHRAD
داری که داری مدرک
فکر میکنی خونت رنگین تره از سربازای دیگه
خالا که مدرک داری
با سلام

(به موجب بند ۴ قانون وظیفه عمومی مصوب سال ۱۳۹۰ مدت سربازی ۲۴ ماه است.)کاش آقایان بند افزایش حقوق و درجه همان قانون مصوب 90 را هم اجرا می کردند. نه اینکه فقط جایی که بنفع مان هست را اجرا کنیم.قانون باید کامل اجرا شود.
اگه بچه های خودشون کنار بقیه و پا به پاشون خدمت کنن ، من حاضرم 5 سال خدمت کنم ! جمع کنید بساط عقده ای بازی رو
کسری خدمت متاهلین و فرزندان شون طرح جالبیه. خیلی کار خوبی بوده
Iran, Islamic Republic of
یه سوال !

چه کسی میتونه در شرایطی که سربازی نرفته متاهل باشه ؟

الان قفسه چینی برا هایپر مارکت ها هم پایان خدمت میخواد !

فقط یه گروه میتونند سربازی نرفته زن بگیرن ! اونهم قشر سرمایه دار جامعه است که پدرانشان بهشون خانه و ماشین میدن و راحت زندگی میکنند

وگرنه منه بچه کارمند هم دانشجو فوق لیسانسم و بیکار هیچیم تو زندگیم ندارم ! بله بابام پول دار بود تا الان زنمم گرفته بودم کسر خدمتم نسیب من میشد.
اقای فوق لیسانس نصیب اینطوری نوشته میشه نه نسیب!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
من یه سرباز متاهلم که 1 ساله عروسی کردم به امید این که بابام پولدار و کمکم میکنه اما دریغ از یه هزاری که بعد از عروسی به من داده باشه زنمم هر روز میگه میخوام طلاق بگیرم. این قانون کسر خدمت متاهلا هم که همش الکیه
...
Iran, Islamic Republic of
اگر دختر دوستت داشته باشه و هیچی ازت نخواد میتونی منتها دخترای الان توقع دارن اندازه خر... من که هم ازدواج کردم حتی حلقه هم نخریدن برام یعنی خودم نخاستم خیلی ام خوشبختم همه چی که به پول نیس عزیز
علی
برای کسانی که هم اکنون مشغول خدمت هستند کسری متاهلین و فرزند اعمال می شود؟ لطفا پیگیری و اطلاع رسانی کنید
عالیه
Finland
به این شرط که شامل سربازای فعلی هم بشه، نه این که تاریخ داشته باشه!!
بی نام و نشون
درسته که وقت هر دو با ارزشه چه کسی که دکتری داره مثل من و چه کسی که دانشگاه نرفته. اما منی که تا سن 31 سالگی برای درس گذروندم و بخوام برم سربازی اونم پا به پای سربازای صفر و مثل اونا خدمت کنم دیگه عمر و سنی برای کار کردن و بقیه موارد برام باقی نمیمونه. نمیدونم چی بگم با این همه ..........
واگذارتون میکنیم به خدا!
عسکر
Iran, Islamic Republic of
من سرباز امریه ام
ایا این قانون کسر خدمت سه ماه متاهلی شامل من هم میشود؟
مصطفی
دمت گرم سردار!
من اعزام مجددی 18 ماه خدمتم شده 21 یا 24 ماه .بعد فراری ها همون مدت 18 ماه.
عدالته؟
پس کی میخوان یه فکر اساسی برا سبازی کنن؟
سرباز
به خدا فقط حرف می زنند همین الان مدیر خبرگزاری تسنیم کرمانشاه با جعل کارت پایان خدمت گرفته در صورتی که حتی فرق سرباز و گروهبان رانمی داند ترا به خدا این انصاف است
کسایی که الان حین خدمتن و دارن بچه دار میشن چی به اونا کسری تعلق نمیگیره؟؟
منم امريه بودم و زماني كه پس از يه آموزش بسيار سخت با دهان روزه در نيشابور بودم رجه هم به ما تحميل شد چون هفته دفاع مقدس بود.توي امريه هم يه آدم ديپلمه عقده اي مافوقم بود كه ميگف اگه تو پادگان بوديد بهتون فحش ميدادن يا تو برجك بودينوفك مي كرد مثل زمان خودشهوخلاصه اينكه از بعد از اون نتوستم خودمو با جامعه و بازار وفق بدم چون متاهل بودم و كار داشتم قبلش الانم بچم داره به دنيا مياد در كل از خدمت ضربه بزرگي خوردم و الان تا حدودي بيكارم و تو آموزشگاهها دوسه ساعت به در ميون درس ميدم.
مهدی
جناب سردار کمالی اگر یک جوان غیر فوتبالیست کارت جعل میکرد باز هم اینچنین تخفیف میگرفت یا باید در بیابانهای شرق یا جنوب کشور پست میداد ؟ اینها با کارت جعلی پول بیت المال را بلعیدند و حالا بعد از کشف جرمشان میخواهند در باشگاهای نظامی خدمت کنند . به این میگن عدالت ؟ این ضایع کردن حقوق سایر جوانها است .
110
درحق متاهلین خیلی بی انصاف اید سه ماه خیلی کمه
علی
United States
این کسر خدمت شامل سربازای متاهل بدون غیبتی که در حال خدمت هستنم میشه؟
الان یعنی 1 بار ازدواج کنیم میشه 21 ماه باید 7 تا بچم بیاریم کلا معاف شیم. البته بنده خدمت کردم. کامل . مزاح می فرماییم :)
ساسا
کسی که 7 تا بچه داشته باشه کلا از زندگس معاف میشه !!!
خوبه امثال من بیچاره که 21 ماه خدمت کردن میدونن من چی میگم عده ای مثل فوتبالیست ها به چه راحتی فرار میکند از خدمت عده ای همانند فرزندان این اقایون اصلا خدمت نمیرن عده ای هم مثل من 2 سال از زندگیشون هدر میره اونم با مدرک لیسانس میبرن مغذرت رو فرمت میکنن بعد ولت میکنن به امون خدا
سعيد
United States
آقا تو رو خدا يکي بگه اين کسري خدمت متاهلي به من سرباز متاهل که ٣ ماه و ٢٢ روز از خدمتم مونده هم شامل ميشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
خدایااااااااااااااااا زندگی چقد سخته. در واقع باید می گفتم زنده بودن چقد سخته
محسن
همینو بلدین که مدتشو اینور اونور کنید !!!!!
مگه سردار نیستین شما نمیتنستین با این سن و سابقه و درجه، ایده ای بدید طرحی بدید مثلا طرحی که هم بشه تولید و بالا بردو اقتصاد کشور رو بالا برد بی کاری رو کم کرد اون موقع همه با سر می اومدن برا خدمت ، ما هم عاشق این مملکتیم و میخوایم خدمت کنیم توش ولی ..... نمیدونم چی بگم
راستی خبر داشتی امسال سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی
چی کار کردین ؟؟؟؟؟
واقعا خنده داره 3ماه خدمت رو زیاد کردن تا تا 3 ماه به متاهل ها تخفیف بدن!
این روش های غلط جامعه رو کجا میبره خدا میدونه.
بزودی میانگین سن ازدواج به 30سال میرسه
سید
واقعا مسخرست. افزایش زمان خدمت برای افزایش جمعیت!!؟
بنه خدا آقا چی میکشه از دست این کارا.
خوب وقتی جوون تا 27 سالگی گیر درس و سربازی باشه خوب بعد سی سال یک بچه هم از سرش زیاده دیگه اونوقت طرح واسه افزایش جمعیت هست!
رضوی
lبنده دوسال خدمت سربازی رفته بیش از دومرحله زخمی شدم 18ماه خدمت 6ماه احتیاط دقیقا در روزهای آخر خدمت بنده زخمی شده ام در عملیاط والفجر هشت وعدهای از دوستانم به شهادت رسیدنداز جمله جمشیدی فر مانده بنده که خیلی باهم دوست بودیم وطهماسبی دقیقا روز آخر خدمت امثال بنده نزدیک به 26 ماه خدمت کردم علاوه براین دربین جاده اهواز خرمشهر که در حال تسویه حساب بودم تصادف کردیم که منجر به شهادت راننده ماشین شد وفرمانده ما هم آدم مهربانی به اسم سپاهی بود برای بنده افتخار است که دراین نظام نصیب ماشده که بتوانیم خدمت نمایم حالا این جوانهای عزیز نباید اینهمه برای خدمت نگران باشند
فتوحی
بنده خدا دکترا میخونی چند سال بعد پول به جیب می زنی ولی کسانی که سالها در خط مقدم جبهه جنگیدند امروز برای فرزندانشان کسر خدمت را حذف کردند
Iran, Islamic Republic of
میشه بگی اون پولهایی که قراره به جیب بزنیم کجاست؟؟؟
مثل اینکه آمار کسانی که با مدرک دکترا بیکار و علاف نشستن و با افسردگی دارن پیر میشن به دستت نرسیده!!!
سید محسن
Iran, Islamic Republic of
یعنی برای معافیت کافیه 8 تا بچه بیاریم. فکر کنم طرح بدی نباشه!! البته یارانه ها رو که قطع کردن نمیصرفه!
farhad
کسر خدمت هم برای اعزامی های 94 به بعد هستش یا نه همه اونایی که در حال حاظر دارن خدمت میکنن رو هم شامل میشه
کسر خدمت متاهلی رو میگم
حاضر
محسن
متاسفانه کلمه در راستای افزایش طرح جمعیت با این این افزایش مدت زمان منافات داره قطعا کسی که دو سال میره خدمت دیر تر به شرایط ازدواج میرسه و در ضمن از لحاظ روانی سختگیر تر میشه اگه مدرک دانشگاهی داشته باشه تا حدی سرخورده میشه اگه دیپلم یا زیر دیپلم باشه باید دنبال یه دختری بگرده که هم تراز خودش باشه که خیلی سخت به نظر میرسه چرا که با وجود انواع و اقشام دانشگا ه ها در کشور، ورود به مقطع آموزش عالی برای یک دختر سخت به نظر نمیاد
اگر طرفین ازدواج اهل کار و کنار آمدن با مشکلات زندگی و قناعت باشند و اسیر آموزه های پرت انداز غیر دینی نباشند ، ازدواج در آغازین سال های بعد از بلوغ ممکن و استفاده از مزایای آن میسر است .
سعید
Iran, Islamic Republic of
فک کنم میخان کسی دیگه ازدواج نکنه و یا به شخصه اصلن عمرن به فکرش باشم
آقایون که بچه های خودشون سربازی ندارن هرروز یه قانون که دلشون خواست تصویب میکنن
اقا امیر
سلام
من الان 14 ماه خدمت کردم برج 2 سال 94 خدمتم تموم میشه متاهل هم هستم. ایا کسری سه ماهه به منم تعلق میگیره؟
ممنونم.
محمد
سلام.این کسر خدمت متاهلین شامل اونایی که۹۳ به خدمت رفتن هم میشه؟
علی
سلام علیکم
ضمن تشکر از زحمات و تلاش های شما
لطفا لطفا لطفا از سردار کمالی بپرسید که این کسری خدمت شامل حال سربازان متاهلی که در حین خدمت هستند و قبل از خدمت ازدواج کرده اند می شود یا خیر؟!! خواهشا پیگیری کنید خواهشا
دائم در خصوص سربازان فراری و غایب صحبت می کنند ولی حرفی از سربازان در حال خدمت نیست
با تشکر
التماس دعا
مامی
سلام
تکلیف سربازان متاهل درحال خدمت چی می شود؟ کسرخدمت به آنان تعلق می گیرد.
یعنی طرف اگه هفت تا بچه داشته باشه از سربازی معافه
ای ول
مهدی سنندج
کسری خدمت متاهلین و صاحب فرزند شامل پایه خدمتی های 92 هم میشه
حسین
واقعا؟ من در حال حاضر هم سربازم هم متاهل.کسری به بنده تعلق میگیره؟
متن خبرها دقیق نیست.خدا کنه به امثال من هم تعلق بگیره تا عدالت برقرار شه
Finland
متاسفانه گفتن "کسری خدمت شامل کسانی خواهند شد که از اولین اعزام در روز ۱۹ مهرماه ۹۳ خواهد بود به خدمت اعزام شوند."
آزاده
Finland
"کسری خدمت شامل کسانی خواهند شد که از اولین اعزام در روز ۱۹ مهرماه ۹۳ خواهد بود به خدمت اعزام شوند." جالبه، یعنی اگه چند سال غیبت داشته باشی و بعد 19 مهر خودتو معرفی کنی کسری شاملت میشه، ولی اگه بدون غیبت قبلش خودتو معرفی کرده باشی و الان سرباز باشی شاملت نمیشه! تو رو خدا کمی منصف باشید و در این مورد فکری کنید.
حمید
موافقم کاش...
123
United States
....
سرباز فراری خوش به حالترشه نسبت به سرباز عادی....
من 5ماه از خدمتم مونده متاهلم دوتاهم بچه دارم شامل منم ميشه كسرخدمت؟
بسيار بي انصافيه اگه از الان براهمه اجرا نشه
....
Iran, Islamic Republic of
همسرمن سربازه،اعزام سال 92.منم واقعا دوس دارم بدونم این سه ماه شامل حالش میشه یانه.
صامد گدرونی
سلام
تکلیف متاهل های در حال خدمت چی ميشه ؛ شامل میشن یا نه ؟
با تشکر
من الان متهلم و سرباز تو ىک کلام واقعا بد بختم
سرباااااز
من تو مراغه دارم خدمت میکنم
چرا دوماه کسیری بدآب و هوایی این شهر برداشته شد؟؟؟
آیا برمیگرده؟؟؟؟
قبلا 19 ماه بود خدمت تواین شهر ولی الان 21 ماه شده
یه دفعه خوش آب و هوا شد؟؟؟؟بااین هوای گندش
محسن احمدیان زاده
ایاکسری خدمت وجود دارد بنده دارای چهارفرزند هستم ومتولد1364هستم ونان اوری ندارن بچه هام وجودداردباتشکر
بی نام
با سلام اگر سربازی در حین سربازی در سال 93متاهل شود کسری خدمت بهشون تعلق میگیره؟؟؟
کاوه
سلام من تاریخ اعزامم ۱/۲/۹۴ میخواستم ببینم باید ۲۴ماه خدمت کنم یا ۲۱؟؟؟؟
سلام آیا کسر خدمت متاهلی شامل افرادی که در حین خدمت هستد هم میشود ؟
saeed
France
سلام تا اونجایی که من اطلاع دارم شامل میشه.
سلام . آیا کسر خدمت متاهلی شامل افرادی که در حین خدمت هستند هم میشود ؟ و از چه تاریخی اجرا خواهد شد و شامل اعزامیان سال 1392 خواهد شد یا نه ؟
سعید
France
آقا کسی میدونه که اهواز جزء مناطق بد آب وهوا حساب میشه یا نه؟
ایوب موسی چپرآباد
Germany
من اعزامی 19/7/92هستم آیا خدمت برای من اضاف می شود یا نه ؟من باید چقدر خدمت بکنم؟
ایوب موسی
Germany
من در تیپ164پیاده پیرانشهر در حال خدمت هستم .آنهایی که بومی هستند الان 21ماه خدمت می کنند آیا خدمتشان به 19ماه می رسد یا نه؟
مهران سلطانی
من سال نزدیک ۲۲ماه جبهه رفتم. پسرم متولد ۱۳۷۳است چطور کسر خدمت به بقیه خورده ولی نوبت ما که شد برداشته شده من هیچ امتیازی ندارم چیزی هم نمیخوام چطور به فرزندم بگم که دانجشو هست مگه اون باورش میشه
مرتضی حیدری
باسلام من متولد پنجاه ونه هستم متاهل وپدر سه فرزند تنها نان اور این جماعت خوب خوبه با این طرح میتونم دوازده ماه کسر خدمت بگیرم فقط میمونه دوازده ماه دیگه عالیه فقط یه مشکل کوچولو دارم که اگه راهی بهم پیشنهاد بدید ممنون میشم واونم اینکه چجوری میتونم بچهامو دوازده ماه منجمد کنم یا با یه روشی دوازده ماه به خواب برن تا برگردم از خدمت اخه عرض کردم خدمتتون که تنها نان اورشون هستم واگه نباشم حتی یک ماه از گرسنگی طلف میشن .راستی یادم رفت بگم صاحب خونمونم خیلی با انصافه دوازده ماه اجاره خونشو انشاالله میبخشه بهم. .....
خسته
Iran, Islamic Republic of
کسی می دونه که مراغه جزء مناطق بد آب و هوا شده یا نه؟
وحید بهمرام
تاریخ ترخیصی من
محمد011
من اعزامی 19-07-1393 هستم پدافند هوایی ارتش خدمت میکنم 09-10-1394 یعنی جن روز پیش متاهل شدم...واقعا کسری خدمت میگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟جون عزیزتون راستشو بگین بخدا دیگه نمیتونم ادامه بدم راستشو بگیم همچین قانونی صحت داره؟
سید علی مرزانی
با عرض سلام ایکسری خدمت به متولدین
1/1/1373تعلق میگیرد ممنون میشم اگه زود جواب بدین