جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۸
مقایسه ایرانی ها در بازیهای آسیایی 89 گوانجو و 93 کره

تکرار رتبه ایران در بازیهای آسیایی !

سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۶
کد مطلب: 383327
تیم کشورمان 4 سال پیش(سال89) در روز یازدهم در گوانجو در رتبه پنجم قرار داشت که با مدال طلای کشتی گیران و پرتاب دیسک حدادی در روز 12به رتبه چهارم رسید.
تکرار رتبه ایران در بازیهای آسیایی !
سرویس ورزشی جهان نيوز - مسعود پاشنا : کاروان ورزشی ایران با درخشش ورزشکاران خود در یازدهمین روز به 4 مدال طلای باارزش رسید و به رتبه پنجم این رقابتها رسید و در صورت کسب یک مدال طلای دیگر به رتبه چهارم صعود می کند .

جالب این که تیم کشورمان 4 سال پیش(سال89) در روز یازدهم در گوانجو در رتبه پنجم قرار داشت که البته با مدال طلای کشتی گیران و پرتاب دیسک حدادی در روز دوازدهم به رتبه چهارم رسید و تا پایان بازیها این رتبه را حفظ کرده بود.

 انگار تاریخ در حال تکرار شدن است کاروان ورزشی ایران که تا روز هشتم بازیهای آسیایی تنها به شش طلای این بازیها رسیده بود طی سه روزگذشته در بازیهای آسیایی ۲۰۱۴ کره جنوبی درخشش خوبی داشت .

همین امر موجب شد تیم کشورمان به رتبه پنجم رقابتها صعود کند البته تیم کشتی آزاد با کسب چهار مدال طلا و تیم کشتی فرنگی با دریافت دو طلا نقش مهمی ایفا کردند و تقریبا نیمی از مدالهای طلای ایران در ورزش کشتی به دست آمد.

ضمنا فردا در روز دوم رقابتهای کشتی فرنگی در اوزان : ۶۶کیلوگرم (افشین بیابانگرد)، ۷۵ کیلوگرم (هادی علیزاده پورنیا)، ۸۵ کیلوگرم (مجتبی کریم فر)، ۱۳۰ کیلوگرم (بشیر باباجان زاده) به مصاف حریفانشان می روند .

همچنین مدالهای طلای مسعود حاجی‌زواره در تکواندو و احسان حدادی در پرتاب دیسک ارزش بالایی داشت .


رقابتهای کشتی آزاد که در روزهای ۵ تا ۷ مهرماه در شهر اینچئون برگزار شد، تیم ایران توسط مسعود اسماعیل پور، میثم مصطفی جوکار، رضا یزدانی و پرویز هادی در اوزان ۶۱، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا و عزت اله اکبری در وزن ۷۴ کیلوگرم صاحب مدال نقره شد.

البته در رشته کشتی فرنگی هم کشتی گیران خوب درخشیدند ، سعید عبدولی با ناداوری مقابل کشتی گیر کره ای به مدال برنز بسنده کرد.حبیب الله اخلاقی در دیدار فینال وزن ۸۰ کیلوگرم کشتی فرنگی بازیهای آسیایی برابر "تسوكاسا تسوروماكي" از ژاپن نفر دوم بازيهاي آسيايي گوانگجو ایستاد و توانست با نتیجه ۵ بر یک بر حریف غلبه کرده و نخستین طلای کشتی فرنگی ایران در این بازی‌ها را بنام خود ثبت کند.
مهدی علیاری در دیدار فینال وزن ۹۸ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های آسیایی برابر "ژائو دی" از چين قرار گرفت و موفق شد با نتیجه ۸ بر صفر از سد حریف چینی خود بگذرد و طلای این بازی‌ها را بر گردن آویزد.

بدین ترتیب تعداد مدال های طلای کاروان ورزشی ایران به عدد ۱۴ رسید و به رتبه چهارم خیلی نزدیک شد ، قزاقستان فعلا در ۱۵ طلا قفل کرده و ایران با ۱۴ طلا زنگ خطر را به صدا در آورده است.

به هر حال یازدهمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون با کسب ۲ مدال طلا توسط حبیب‌الله اخلاقی و مهدی علیاری توسط کشتی‌گیران فرنگی‌کار ایران و همچنین دو مدال طلای احسان حدادی در پرتاب دیسک و مسعود حجی‌زواره در تکواندو به پایان رسید. سوسن حاجی‌پور در تکواندو بانوان و سعید عبدولی در کشتی فرنگی نیز دو مدال برنز به دست آوردند.

اسامی همه ورزشکاران طلایی ایران در بازیهای آسیایی تا کنون به این شرح است:
نجمه خدمتی (تیراندازی)، محسن محمدسیفی (ووشو)، محسن شادی (روئینگ - قایقرانی)، محمد دانشور (کایرین - دوچرخه‌سواری)، بهداد سلیمی (وزنه‌برداری)، اسماعیل عبادی (تیراندازی با کمان)، رضا یزدانی (کشتی آزاد)، مسعود اسماعیل‌پور (کشتی آزاد)، میثم مصطفی جوکار (کشتی آزاد)، پرویز هادی (کشتی آزاد)، مسعود حاجی‌زواره (تکواندو)، احسان حدادی (دوومیدانی - پرتاب دیسک) و حبیب‌الله اخلاقی و مهدی علیاری (کشتی فرنگی

روز يازدهم بازي‌هاي آسيايي گوانجو ( سال 89 ) چگونه گذشت؟

روز يازدهم بازي‌هاي آسيايي با كسب نتايجي ضعيف براي كاروان ايران همراه شد تا كشورمان در جدول توزيع مدال‌ها پس از ۴ روز حضو در رده چهارم سرانجام جاي خود را به تايوان داده و پنجم شود. امروز تنها يك مدال نقره در دووميداني و در ماده ۱۵۰۰ متر توسط سجاد مرادي براي ايران كسب شد و چيز ديگري عايدمان نشد. البته هندباليست‌ها هم دست به كار بزرگي زدند و با اختلاف يك گل ژاپن را شكست دادند تا براي نخستين بار به فينال رقابت‌هاي هندبال بازي‌هاي آسيايي راه پيدا كنند، اما از سويي ديگر تيم فوتبال اميد در مرحله نيمه نهايي مقابل ژاپن شكست خورد تا در عين شايستگي از صعود به فينال باز بماند.

ايراني‌ها امروز در قايقراني نيز عملكرد خوبي داشتند و در ۳ ماده به فينال راه پيدا كردند. از روز هفتم تا يازدهم ايران در مكان چهارم قرار داشت، اما تايواني‌ها امروز با كسب ۲ مدال طلاي دوچرخه‌سواري و ۲ مدال طلاي اسكيت كه هر ۴ مدال توسط زنان اين كشور كسب شد، جاي ايران را در رده چهارم گرفتند. تايواني‌ها روز گذشته با مقام ششمي به كار خود پايان دادند.

تمام اميد ايران در رقابت‌هاي امروز به مسابقات كشتي آزاد و تك وزن باقي مانده كشتي فرنگي بود كه نمايندگان ايران اميدهاي طلاي ايران را بر باد دادند. همچنين كبدي مردان و زنان امروز شكست خوردند و در اسكيت نيز نتايج ضعيفي به دست آمد. در دووميداني يك مقام ششمي توسط سپيده توكلي به دست آمد و قنبرزاده نيز در پرش ارتفاع هشتم شد. تا پايان روز يازدهم بازي‌ها از بين ۴۵ كشور ۳۴ كشور موفق به كسب مدال شده‌اند كه از اين تعداد ۲۵ كشور مدال طلا را به كاروان ورزش‌هاي كشورشان اختصاص داده‌اند.

رده‌بندي توزيع مدال در پايان روز يازدهم در سال 89 در گوانجو

*رده‌بندي توزيع مدال در پايان روز يازدهم به شرح زير است: ۱- چين؛ ۱۶۵ طلا، ۸۵ نقره و ۷۹ برنز ۲- كره‌جنوبي؛ ۶۴ طلا، ۵۵ نقره و ۷۴ برنز ۳- ژاپن؛ ۳۴ طلا، ۶۴ نقره و ۶۸ برنز ۴-تايوان؛ ۱۲ طلا، ۱۱ نقره و ۲۹ برنز ۵-ايران؛ ۱۲ طلا، ۹ نقره و ۱۵ برنز ۶- هنگ‌كنگ؛ ۸ طلا، ۱۴ نقره و ۱۴ برنز ۷-قزاقستان؛ ۷ طلا؛ ۱۴ نقره و ۲۶ برنز ۸-هند؛ ۷ طلا؛ ۱۲ نقره و ۲۰ برنز ۹-تايلند؛ ۷ طلا؛ ۷ نقره و ۲۶ برنز ۱۰-مالزي؛ ۶ طلا، ۱۳ نقره و ۸ برنز *رده‌بندي مدال‌ها از لحاظ مجموع تا پايان روز يازدهم: ۱-چين با ۳۲۹ مدال ۲-كره جنوبي با ۱۹۳ مدال ۳-ژاپن با ۱۶۶ مدال ۴-تايوان با ۵۲ مدال ۵-قزاقستان با ۴۷ مدال ۶-تايلند با ۴۰ مدال ۷-هند با ۳۹ مدال ۸-ايران با ۳۶ مدال ۸-هنگ‌كنگ با ۳۶ مدال ۱۰-ازبكستان با ۳۵ مدال

*مدال آوران ايران تا پايان روز يازدهم بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۰ گوانگجو: روز اول: تيم ملي تيراندازي زنان در رشته تفنگ بادي ۱۰ متر مدال نقره احسان پيغمبري در ووشو رشته تالو مدال برنز محمدرضا رودكي در جودو مدال برنز روز دوم: تيم ملي اسپرينت دوچرخه سواري مدال برنز روز سوم: مرتضي رضاييان در دسته ۶۹ كيلوگرم وزنه برداري مدال نقره روز چهارم: محمدرضا رودكي در جودو مدال نقره روز پنجم: حميدرضا قلي‌‌پور در ووشو رشته ساندا مدال طلا خديجه آزادپور در ووشو رشته ساندا مدال طلا محسن محمد سيفي در ووشو رشته ساندا مدال طلا عليرضا نصرآزاداني در تكواندو مدال طلا يوسف كرمي در تكواندو مدال طلا الهه احمدي در تيراندازي زنان در رشته تفنگ ۳ وضعيت ۵۰ متر مدال نقره تيم ملي تيراندازي زنان در رشته تفنگ ۳ وضعيت ۵۰ متر مدال برنز سجاد عباسي در ووشو رشته ساندا مدال برنز الهه منصوريان در ووشو رشته ساندا مدال برنز سارا خوش‌جمال فكري در تكواندو مدال برنز مهدي سهرابي در دوچرخه سواري مدال برنز

روز ششم: اصغر ابراهيمي در دسته ۹۴ كيلوگرم وزنه برداري مدال نقره سوسن حاجي‌پور در تكواندو مدال برنز سمانه شش‌پري در تكواندو مدال برنز فرزاد عبداللهي در تكواندو مدال برنز روز هفتم: محسن شادي در قايقراني در رشته روئينگ مدال طلا محمد باقري معتمد در تكواندو مدال طلا بهداد سليمي در دسته +۱۰۵ كيلوگرم وزنه‌برداري مدال طلا راحله آسماني در تكواندو مدال نقره پريسا فرشيدي در تكواندو مدال نقره تيم روئينگ زنان مدال برنز سجاد انوشيرواني در دسته +۱۰۵ كيلوگرم وزنه‌برداري مدال برنز روز هشتم: حسين عسكري در دوچرخه سواري جاده مدال برنز

روز نهم: سعيد عبدولي در كشتي فرنگي مدال طلا اميد نوروزي در كشتي فرنگي مدال طلا كاوه موسوي در پرتاب چكش مدال نقره روز دهم: بابك قرباني در كشتي فرنگي مدال طلا طالب‌ نعمت‌پور در كشتي فرنگي مدال طلا فرشاد عليزاده در كشتي فرنگي مدال برنز روز يازدهم: سجاد مرادي در دووميداني ماده ۱۵۰۰ متر مدال نقره *برنامه روز دوازدهم نمايندگان ايران در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۰: دوازدهمين روز بازي‌هاي آسيايي فردا در حالي پيگيري مي‌شود كه چشمان تمام ايرانيان به درخشش كاراته‌كاران است.

*در بخش بانوان فاطمه قاسمي در وزن ۵۰- كيلوگرم به مصاف كاراته‌كاري از ويتنام مي‌رود. در وزن ۵۵- كيلوگرم فاطمه چالاكي رو در روي نماينده قزاقستان قرار مي‌گيرد. در وزن ۶۸- كيلوگرم كه بعد از آسيب ديدگي پگاه زنگنه، سميرا ملكي پور جانشين وي شده است، نماينده ايران بعد از استراحت در دور نخست بايد به مصاف نماينده اي از كشور ژاپن برود. در وزن ۶۸+ كيلوگرم حميده عباسعلي به مصاف حريف قزاقستاني مي‌رود. در بخش مردان محمد قاسمي در وزن ۵۵- كيلوگرم به مصاف نماينده نپال مي‌رود. در وزن ۵۵- كيلوگرم امير مهديزاده در دور اول استراحت دارد و سپس به مصاف نماينده‌اي از كشور هند خواهد رفت. در وزن ۸۴- كيلوگرم جاسم ويشگاهي بعد از استراحت در دور اول به مصاف حريفي از كشور اردن مي‌رود. در وزن ۸۴+ كيلوگرم نيز ذبيح الله پورشيب در بازي اول بعد از استراحت در دور اول با برنده فلسطين و كويت مبارزه مي كند.

*مهدي تقوي در وزن ۶۶ كيلو به مصاف لئونيد اسپريدينوف كشتي‌گيري از قزاقستان مي‌رود. در وزن ۷۴ كيلو صادق گودرزي رو در روي فهريانسيان از اندونزي قرار مي‌گيرد. جمال ميرزايي در وزن ۸۴ كيلو به مصاف بيكدورديف از تركمنستان مي‌رود. *روح‌الله حسيني در وزن ۹۱ كيلوگرم به مصاف بوكسوري از قزاقستان مي‌رود. محمد ستارپور در وزن ۷۵ كيلوگرم به مصاف حريفي از هند مي‌رود و در وزن ۹۱ كيلوگرم علي مظاهري رو در روي حريفي از سوريه قرار مي‌گيرد.

*در رشته دو و ميداني احسان حدادي، محمد صميمي در ماده پرتاب ديسك و سجاد مرادي، روح‌الله عسگري، امير مرادي و هادي سپهرزاد در بخش مردان و مريم طوسي و ليلا ابراهيمي در قسمت بانوان به مصاف حريفان مي‌روند. *نيلوفر مرداني در رشته اسكيت ماده ده هزار متر به مصاف حريفان مي‌رود. محمد صالحي نيز در همين ماده به مصاف حريفان مي‌رود. *ميلاد وزيري در رشته تير و كمان به مصاف حريفي از قزاقستان مي‌رود.

كيوان رياضي‌مهر رو در روي حريف تايلندي قرار مي‌گيرد. *در رشته شيرجه مجتبي ولي‌پور و قائم ميرابيان به مصاف حريفان مي‌روند. *تيم ملي بسكتبال ايران در مرحله يك‌چهارم نهايي از ساعت ۱۴:۴۵ دقيقه به وقت تهران به مصاف اردن مي‌رود. *واليباليست‌هاي ايران در مرحله نيمه‌نهايي به مصاف تايلند مي‌روند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *