جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۶
گزارش «جهان» از سقوط آزاد فوتبال ایران؛

دلیل خنده های کفاشیان کشف شد!

سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۰۲
کد مطلب: 254627
ناکامی های سریالی، انتقادات کارشناسان اهالی فوتبال از عملکرد فدراسیون را به اوج رسانده است. در کمال تعجب می بینیم که روسای فوتبال بجای پاسخگویی صحیح به چراهای موجود در صدد فرار از پذیرش مسوولیت این شکست ها هستند و رییس هم که مثل همیشه می خندد. شکست های فوتبال ایران در این سال ها هیچگاه منجر به اصلاح امور نشده است.
به گزارش خبرنگار ورزشی جهان، درواقع هر بار که ناکام مانده ایم شاهد فرافکنی بوده ایم و این بار نیز که در یک روز سقوط تیم ملی فوتسال و تیم جوانان کشورمان را به چشم دیدیم. مسئولان فوتبال همچون گذشته بجای قبول اشتباهات خود، تاکتیک نخ نما شده ای را پیش گرفتند که به آن "توجیه" می گویند.

رییس باید هم بخندد!

اصغر شرفی مربی اسبق تیم ملی ایران درباره ناکامی های سریالی فوتبال به خبرنگار ورزشی جهان می گوید: "شما اگر گوش را جای چشم بگذارید و چشم را جای گوش، خب معلوم است که کارآیی نخواهند داشت. در فوتبال هم وقتی افرادی که فوتبالی نبوده و با قواعد آن نا آشنا هستند وقتی در راس امور قرار می گیرند همین می شود!"

 این مربی با سابقه در ادامه می افزاید: "فردی مثل کفاشیان در راس فوتبال نشسته که فوتبالی نیست و به همین دلیل می رود افرادی را می آورد که آنها هم فوتبالی نباشند و تنها از او اطاعت کنند. آرام آرام همین روند در کل مجموعه حاکم می گردد و در نهایت یکی از اینها سرمربی تیم جوانان می شود و یکی دیگر برای فوتسال تصمیم می گیرد و چون افردی توانمند در زمینه فوتبال نیستند به مشکل می خوریم و تیم هایمان یکی یکی حذف می شوند."

 شرفی در ادامه می گوید: "شانس آوردیم که تیم فوتسال ما حذف شد و به برزیل نخورد. شنیدم که برزیل به حریف خود در آن مرحله 16 تا گل زده است و معلوم نبود اگر با این تیم با آنها روبرو می شدیم چه آبروریزی  می شد!"

وی در انتهای می افزاید: "در گذشته وقتی به یک رییس حمله و انتقادی می شد از شدت ناراحتی صندلی خودش را می شکست اما چون یکی مثل کفاشیان در فوتبال کارنامه ای ندارد، در مواجهه با انتقادات تند و حتی حملات کلامی می خندد چون می داند با این حملات چیزی را از دست نمی دهد و اتفاقا بزرگ هم می شود!" 

از آن پشت بیرون بیایید!  

"علی جباری" یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران و پیشکسوت این رشته هم درباره این روزهای سیاه فوتبال می گوید: "سالهاست که افارد نشسته در راس فوتبال منتظر یک پیروزی می نشینند تا پشت آن پنهان شوند اما با اولین ناکامی دست آنها رو می شود. وقتی با آن شرایط سخت تیم ملی بزرگسالان ما برابر کره جنوبی پیروز شد همه اینها رفتند پشت آن پیروزی قایم شدند اما حالا مجبورند بیرون بیایند و پاسخ بدهند هر چند در این سالها چیزی که ندیده ایم پاسخگویی بوده است."

این چهره در ادامه می افزاید: "در این سالها مدیران فوتبالی هم در راس فوتبال بوده اند که موفق عمل نکرده اند پس با قاطعیت نمی توان گفت مدیر فوتبالی حتما موفق می شود اما این را باید بگویم که اگر مدیری دلسوز از جنس فوتبال این رشته را اداره کند، دیگر مثل امروز شاهد رابطه بازی و پارتی بازی نخواهیم بود و افراد بر اساس توانایی هایشان به نیمکت های ملی می رسند."

جباری اضافه می کند: "نتایج اخیر حاصل رابطه بازی های آقایان است؛ واقعا خجالت آور است وقتی می بینیم فوتبال مملکت را با این کارها اداره می کنند."

روزهای بدتر فوتبال در راه است! 

"ابراهیم آشتیانی" پیشکسوت باشگاه پرسپولیس و از شاخص ترین نفرات تیم ملی ایران نیز در دهه 50 به خبرنگار ما گفت: "این سقوط از همان سال 98 و آن پیروزی ها شروع شد چون از آن سالها تا امروز برای فوتبال کاری نکردیم و مدیران غیر فوتبالی با پول های خود و با کمک دلال ها فوتبال را داغون کردند!"

این کارشناس می افزاید: "از روزی که کنفدراسیون فوتبال آسیا پایش را روی خرخره فوتبال ما گذاشت و گفت باید حرفه ای شوید تا امروز فقط در حرف حرفه ای شده ایم و فدراسیون فوتبال کشورمان حتی قدرت اداره یکی تیم جوانان را ندارد چه برسد به دیگر بخش ها."

آشتیانی درباره مسئولیتها در فدراسیون گفت: "در کل فدراسیون چند تا آدم فوتبالی پیدا نمی کنید و از رییس و دبیر و نایب رییس و رییس سازمان لیگ تا دیگر بخش ها همه افراد نا آشنا به مسایل فوتبال هستند و همین ناآگاهی آنها کار را به این روزها رساند که تیم هایمان یکی یکی حذف شوند."

این چهره تغییرات در راس فوتبال را لازم می داند و می گوید: "باید بروند سراغ آنهایی که فوتبال را می شناسند و دل شان می سوزد وگرنه به جرات به شما می گویم که روزهای بدتر از این انتظارمان را می کشد." 

همه می دانند!

می دانیم که رییس فدراسیون فوتبال به این اظهارات هم مثل تمام انتقادات این سالها می خندد و برای پاک کردن صورت مسئله به صرافت می افتد، اما فضایی که امروز فوتبال ما در تمام ابعاد دارد، بخوبی مردم را با مشکلات آگاه کرده است و خوشبختانه برای همگان روشن شده که مشکل فوتبال از کجاست و چگونه از شر این شکست های سریالی خلاص می شویم. امیدواریم بازی روز چهارشنبه ایران با ازبکستان سرنوشت متفاوتی پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


امید وارم بازی را به ازبکستان ببازیم تا حداقل دیگر آقایان نتوانند پشت این پیروزی قایم شوند.
Iran, Islamic Republic of
رييس رييسه خود رييسه
من اگه باشم سيتم 3-5-2 رو اجرا ميكنم باوركن تو فوتبال جواب ميده
فوتبال رانتی فوتبال دلال بازی فوتبالی که عرق ملی توش نباشه یعنی میشه این.میلیاردی هزینه می کنند مربی کذا وکذا میارند نتیجه می شه این بعد با اب وتاب رپرتاژ می کنند که از مربی خارج اگر استفاده نکنیم از تکنیک عقب می مونیم همین میر جلال کاسیموف مگر بازیکن وکاپیتان قزاقها نبود چی شد اونوقت شما برید هی کلاس بذارید که ما مثلا مربی پرتغالی داریم .افتابه لگن صد دست صبحانه وناهار وشام نداریم .کجایند قایقرانها کلانی ها شرفی ها مظلومی ها ومربیانی چون دهداری ها ومایلی کهن ها .چرا با غلط اندیشی وپارتی بازی ها ابروی فوتبال ایران را می برید وبعد لبخند میزنید ...
Iran, Islamic Republic of
كارش از گريه گذشتست بدان مي خندد
کفاشیان در زمانی که رییس کمیته ملی المپیک بود بعد از نتایج ضعیفی که در المپیک پکن گرفتیم در جواب خبرنگاران خندید و گفت توان ما همین بوده و ما انتظار بیشتری نداشتیم