پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لغو بزرگداشت تولستوي در روسيه و واكنش نويسندگان اين كشور

يکشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب: 104524
 بسياري از هنرمندان و نويسندگان روسي، مسئولان فرهنگي اين كشور را متهم كرده‌اند كه آثار ادبي و نويسندگان گذشته اين كشور از جمله لئو تولستوي را ناديده مي‌گيرند.

به گزارش خبرگزاري فارس، به نقل از پايگاه اينترنتي بوك تريد، اين انتقاد در پي اعلام خبر برگزار نشدن مراسمي براي بزرگداشت سالگرد لئو تولستوي صورت گرفته است.
منتقدان معتقدند لئو تولستوي در كشورهاي غربي بسيار بيشتر مورد ستايش و بزرگداشت قرار مي‌گيرد.
پيش از اين قرار بود فيلمي به نام «آنا كارنينا» به مناسبت صدمين سالگرد مرگ اين نويسنده بزرگ تهيه شود. اما پس از چندي مجوز اكران اين فيلم از سوي مسئولان مربوطه داده نشد.
يكي از كاركنان اين آكادمي هاي منتقد مي گويد: حتي كشورهايي مثل كوبا و مكزيك نيز برنامه دارند به مناسبت سالگرد درگذشت تولستوي جشنواره هايي برپا كنند، اما كشور ما كه محل تولد اين نويسنده سرشناس است هيچ برنامه اي تدارك نديده است.
آثار تولستوي تاكنون به چندين زبان دنيا ترجمه شده اند. برخي نويسندگان كشورهاي مختلف همچنين درباره زندگي و آثار اين نويسنده روسي كتاب‌هايي نوشته و به چاپ رسانده اند.
لئو تولستوي براي رمان هاي «جنگ و صلح» و «آنا كارنينا» جايگاه بالايي در رده ادبيات داستاني جهان پيدا كرد.
ولاديمير تولستوي، يكي از نوادگان اين نويسنده روسي از راه اندازي آكادمي به نام لئو تولستوي در سال جاري ميلادي خبر داده است.
او مي گويد: ما خود قصد داريم مراسمي را در روز 20 نوامبر كه سالگرد درگذشت تولستوي است برگزار كنيم.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *