پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ضرورت برخورد با دروغ های مسئولان

سه شنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب: 419822
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه مدعی العموم باید با مسئولانی که در این مدت دروغ‌های بزرگ گفته‌اند و افکار عمومی را مشوش کرده‌اند، برخورد قانونی کند، گفت: در دوره ای که فشار تحریم ها برای به سازش کشاندن ملت ایران در دستور قرار گرفته بود، دروغ بنزین‌های آلوده باعث شد تا دشمن از آن استفاده کند و روان جامعه دچار تشویش گردد.
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام حمید رسایی در گفت‌وگو با فارس گفت: به دلیل اهمیتی که افکار عمومی در مقطع فعلی دارد و در یک رویارویی با جریان سلطه هستیم و تمام تلاش آنها بر این است که مردم را از آینده خود ناامید کنند، طبعا در خصوص اظهاراتی که باعث ناامیدی مردم می‌شود و از سر بی تدبیری یا از سر لجاجت‌های سیاسی است، وقتی خلاف آنها ثابت شده است، مدعی العموم باید ورود کند.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: متاسفانه در این مدت اظهارات دروغی که باعث تشویش اذهان عمومی شده متعدد است. یکی از این اظهارات صحبت‌های وزیر کشور در رابطه با پول کثیف در انتخابات بود که در حدود دو ماه دستاویزی شد برای تهاجم و حمله جریان رسانه‌ای دشمن و جریان وابسته به آن در داخل برای اینکه به مردم القا کند انتخابات ما برگرفته از پول‌های کثیف است و دیروز مشخص شد که این اظهارات دروغ است.

وی اظهار داشت: دومین اظهارات کذب موضوع بورسیه‌ها بود که تا چند ماه القا می‌کردند بیش از ۳۰۰۰ دانشجوی دوره دکترا که قرار است آینده این کشور را بسازند با تقلب و غیرقانونی بورسیه شده‌اند که این فضا سازی باعث لطمه روحی و علمی به آنها و خانواده‌هایشان شد. در حالی که بعد از بررسی های صورت گرفته مشخص شد که این اظهارات دروغ است و به جز ۳۰ مورد از بیش از ۳ هزار مورد بورسیه، همه قانونی است و مجرای قانونی را طی کرده است.

حجت الاسلام رسایی گفت: سومین دروغ بزرگی که لازمه‌اش ورود مدعی‌العموم است تا به آن رسیدگی کند، مساله بنزین‌های آلوده است که در دوره‌ای که با تحریم مواجه هستیم و دشمن تلاش می‌کند تا ما را از آینده ناامید و به خود وابسته کند، موضوع بنزین‌های آلوده مطرح می‌شود که این مورد هم بعد از رسیدگی و حضور کلیه دستگاه‌های ذیربط حتی نهادهایی که در همین دولت منصوب شده‌اند، مشخص شد این ادعا دروغ بزرگی بیش نبوده است.

نائب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در این موضوعات که باعث تشویش اذهان عمومی شده، عذرخواهی کار خوبی است ولی کفایت نمی‌کند. بنابراین عذرخواهی آقای رحمانی فضلی در مجلس هر چند وظیفه ایشان بوده اما یک رفتار اخلاقی و قابل ستایش است ولی کافی نیست. باید نقش رسانه ها و نقش گوینده این ادعاها در یک محکمه مورد رسیدگی قرار گیرد تا از تکرار آن جلوگیری شود. بنابر این در چنین مواردی مدعی‌العموم باید ورود کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *