جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳

صدور فرمان آشوب در دانشگاه!

پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب: 355526
تغییرات فله‌ای و گسترده در مدیریت دانشگاه‌ها که با روندی تعجب‌آمیز و پرشتاب در دولت یازدهم شروع شده است، اندک‌اندک نخستین آثار خود را نشان می دهد.
به گزارش جهان به نقل از کیهان، تلاش برای تبدیل دانشگاه‌ها به اتاق جنگ جریان مدعی اصلاح‌طلبی، تجربه‌ای تلخ از دوران اصلاحات است که به نظر می‌رسد عده‌ای قصد دارند همان فضا را بار دیگر پدید بیاورند. هرج و مرج، بلوا و آشوب، گزاره‌های مهم این روش مدیریت در دانشگاه‌هاست که در روزهای اخیر شاهد آن بوده‌ایم.

در آخرین مورد، سخنرانی محمدرضا عارف، نامزد اصلاح‌طلبان در دانشگاه فردوسی مشهد با هیاهو و غوغاسالاری عده‌ای که به نفع سران فتنه شعار می‌دادند متشنج شد به گونه‌ای که عارف مجبور شد چند بار سخنانش را متوقف کند! غوغاسالاران که فراموش کرده‌اند عارف به گفته خودشان اصلی‌ترین و تنها نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم بوده، دلخوری‌ها و برخی اعتراضات رقیق عارف از دولت را برنتافته و فرمان حمله به او را هم صادر کرده‌اند!

کسانی که تا چند ماه قبل مدعی بودند دکتر روحانی اصلا اصلاح طلب نیست و اگر در بین تمام نامزدها، یک نامزد اصلاح طلب باشد، کسی جز عارف نیست، امروز فضا را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که حتی او هم نمی‌تواند سخنانش را به راحتی بیان کند! این گروه چند روز قبل هم در دانشگاه امیرکبیر تهران سعی در بر هم زدن مراسم جشن روز ملی هسته‌ای و جلوگیری از سخنرانی دکتر عباسی و دکتر جلیلی داشتند که با حضور دانشجویان ارزشی، موفق نشدند.

اکنون به نظر می‌رسد مهره‌چینی‌های جریان تندرو در بدنه آموزش عالی، به دوران میوه‌دهی خود نزدیک شده و آشوب و بلوا، برنامه درسی ترم‌های آتی دانشگاه‌ها خواهد بود!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *