چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

توضیح وزير ارشاد درباره فیلتر شدن سایت اصولگرایان مجلس

شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب: 105721
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي از فيلتر شدن سايت اصولگرايان مجلس در چند روز گذشته خبر داد و گفت: مطالبي در اين سايت منتشر شده بود كه با آدب و اخلاق سازگاري نداشت و بر اين اساس، سايت اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي فيلتر شده است.

به گزارش ايسنا، سيدمحمد حسيني فعالان عرصه مطبوعات را عاملان اصلي ايجاد اتحاد و همدلي در جامعه دانست و گفت: رسانه نقش موثري در ايجاد همگرايي ملي و مذهبي در کشور ايفا مي‌كنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، همزمان با سفر استاني هيات دولت به آذربايجان غربي در نشست با نمايندگان رسانه، فعالان عرصه مطبوعات را عاملان اصلي ايجاد هم‌گرايي و همدلي دانست و افزود: رسانه‌ها بايد با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي قومي و ملي بستر مناسبي براي ايجاد همبستگي و وحدت ملي و مذهبي در کشور به وجود آورند.

وي با بيان اين‌که هدف اصلي طراحان جنگ نرم، تغيير افکار، باورها، اعتقادات، اخلاق و آداب و سنت‌هاي اصيل اسلامي ايراني است، خاطرنشان کرد: اين گروه سعي دارند با دامن زدن به تعصبات بي‌جا و در برخي موارد بدون منطق، زمينه را براي ايجاد تفرقه و از بين بردن اتحاد و همدلي در منطقه فراهم کنند.

حسيني با اشاره به موقيعت حساس منطقه مرزي آذربايجان غربي، تصريح کرد: بيگانگان و بدخواهان انقلاب اسلامي با اشراف به اين موضوع که ديگر تهديدهاي نظامي کارآيي چنداني ندارند، با استفاده از پيشرفته‌ترين تکنولوژي‌ها سعي در تاثير گذاري بر افکار عمومي مردم دارند.

وي، با بيان اين‌که نظام جامع رسانه‌يي به‌زودي به مرحله نهايي مي‌رسد و به دولت ارايه مي‌شود، بر برگزاري دوره‌هاي آموزشي براي خبرنگاران تاكيد كرد و افزود: با توجه به افزايش تعداد رسانه‌ها و سايت‌هاي خبري، لزوم برگزاري دوره‌هاي آموزشي و آموزش حرفه خبري بيش‌تر از پيش لازم و ضروري به نظر مي‌رسد.

وي با اشاره به پيگيري جدي بحث آموزش خبرنگاران، تصريح كرد: حرفه خبرنگاري كاري حساس و مسووليتي خطير است و لزوم موفقيت در اين راه فراهم کردن زمينه براي آموزش است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به وجود سه هزار مجوز نشريه و مطبوعات در كشور، اعلام كرد: با توجه به وجود ظرفيت‌هاي موجود در آذربايجان غربي و نياز اين استان به انتشار روزنامه، بحث مجوز انتشار روزنامه در اين استان در نخستين جلسه هيات نظارت بر مطبوعات مطرح مي‌شود.

وي با بيان اين‌که افزايش تعداد نشريات و ثابت ماندن نرخ يارانه‌هاي اختصاص يافته به مطبوعات محلي از جمله علل تغيير نكردن نرخ يارانه‌ها در چند سال اخير است، افزود: با اين حال اين موضوع نيز از موارد جدي در حال پيگيري است؛ علاوه بر يارانه تخصيص يافته به نشريات سراسر كشور، نشريات منتشره در آذربايجان غربي از حمايت ويژه دولت برخوردار خواهند شد.

حسيني، بحث بيمه و مسكن خبرنگاران را از مطالبات قابل پيگيري ذکر کرد و افزود: اقدامات مطلوب و قابل قبولي در اين زمينه توسط دولت در دست اقدام است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *