سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۵
۴

ترفند اصلاح‌طلبان برای گرفتن امتیاز بیشتر از روحانی

پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۱
کد مطلب: 356723
اصلاح‌طلبان در حال فاصله‌گذاری و تمایز با دولت برای دریافت امتیازات بیشتر هستند.
ترفند اصلاح‌طلبان برای گرفتن امتیاز بیشتر از روحانی
به گزارش جهان به نقل از کیهان، این طیف که نامزد آنها -عارف- در نظرسنجی‌های قبل از انتخابات خرداد ۹۲ بیش از ۷ درصد رأی نداشت، از سر اضطرار خود را شریک روحانی جا زده و توانستند برخی وزارتخانه‌ها و معاونت‌ها را در دولت یازدهم از آن خود کنند. با وجود این طیف یاد شده تصور می‌کند که باید در انتخابات مجلس (اسفند ۹۴) نقش متمایزتری ایفا کند و بتواند امتیازات مضاعفی بگیرد. اصلاح‌طلبان چاره این کار را در تأکید بر اینکه روحانی اصلاح‌طلب نیست و اصلاح‌طلبان ایثار کردند(!) و از وی حمایت کردند، یافته‌اند.

در این زمینه رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی در دیدار اعضای شورای هماهنگی جوانان احزاب اصلاح‌طلب گفت: شخص رئیس‌جمهور نامزد اول، دوم و حتی سوم اصلاح‌طلبان نبود اما ما به جایی رسیدیم که به آقای روحانی قانع شدیم و نباید القاء کنیم که رئیس‌جمهور اصلاح‌طلب است.

وی همچنین در مصاحبه با روزنامه اعتماد خواستار تشکیل شورای مستقلی موسوم به شورای اصلاحات با شرکت خاتمی و عارف و هاشمی شد و گفت: بزرگان اصلاح‌طلب از این پیشنهاد من استقبال کردند. من با آقایان خاتمی و عارف دیدارهایی داشتم و آنها از این پیشنهاد استقبال کردند. این شورا حکم پدر را برای همه اصلاح‌طلبان خواهد داشت.

به گزارش «تدبیر» منتجب‌نیا همچنین در مصاحبه با روزنامه قانون درباره حذف عارف از انتخابات ریاست‌جمهوری، می‌گوید «گزینه اول حذف روحانی بود» و می‌افزاید: وقتی که اصلاح‌طلبان و شورای مشورتی خاتمی نشست داشتند به این نتیجه رسیدند که یکی از این دو بزرگوار کنار برود و چون روحانی کناره‌گیری نکرد، از عارف درخواست شد که کنار برود.

در همین حال محسن رهامی از اعضای شورای مشورتی اصلاح‌طلبان در مصاحبه با ایلنا گلایه عارف و اصلاح‌طلبان از دولت را تائید کرده و می‌گوید: گله آقای عارف از این جهت قابل تامل است که وقتی ایشان از عرصه رقابت کناره‌گیری کردند و عامل بسیار مهمی در موفقیت آقای روحانی شدند این انتظار وجود دارد که دولت در موارد مهم از ایشان دعوت کنند و نظر ایشان هم گرفته شود. در واقع این دولت را نمی‌توان دولت انحصاری اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان دانست، بلکه یک دولت ائتلافی است و از نیروهای متمایل به آقای خاتمی، هاشمی و روحانی تشکیل شده است و بالطبع دولت ائتلافی باید نظر افراد موثر در این دولت را تامین کند(!)

وی در پاسخ این سوال که این بی‌توجهی‌ها چه عواقبی می‌تواند داشته باشد؟ می‌گوید: به طور مثال در مسئله ادامه توزیع یارانه یا سبد کالا یا نصب وزرا و مسائل کلان سیاست خارجی و داخلی با توجه به اینکه هزینه اقدامات سیاسی را باید همه حامیان دولت داده و پاسخگو باشند اگر مردم انتقادی داشته باشند، در انتخابات بعدی این نقدها می‌تواند موثر باشد و باعث روی‌گردانی مردم از حامیان دولت شود.

رهامی گفت: این سوال مطرح است که مثلا در مسائل مزبور از جمله توزیع سبد کالا و به صف کردن مردم که برخی آن را تحقیر مردم قلمداد کرده‌اند چه اندازه نظر کارشناسان اصلاح‌طلب یا حتی آقای عارف مورد توجه واقع شده است؟ در همین حال محمدرضا تاجیک مشاور خاتمی در دولت اصلاحات به روزنامه شرق گفت: حمایت ما از دولت کاهش پیدا کرده و اعتدال در حال تبدیل به اختلاط است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سهم خواهی می کنن اونوقت گیر می دن به بقیه
اصلاح طلبان به اصطلاح مسلمان بداند باتفکری که آنها دارند اسلام کاملا محو می شود
مگه اینجا بازاره که امتیاز بگیرن؟
روحانی مچکریم